PDA

View Full Version : Sonar



Jurre
23 januari 2008, 23:19
Nou moeten jullie eens luisteren! Ik heb sonar 6, en ik ben niet achterlijk.
Toch lukt het me niet, na misschien inmiddels al zo'n 12 uur met de handleiding op schoot, om daar fatsoenlijke vooruitgang in te boeken!
Het probleem is nu: als ik opneem, speelt ie alles te snel af wanneer ik het terug luister, en is alles 2 octaven hoger. Ik heb al aan de sample rate zitten knoeien, maar als ik daar teveel mee schuif sluit hij soms de hele zooi weer af.
Ook het afspelen van geïmporteerde nummers gaat met tikken en vervormd lichtelijk. Iemand wijze raad? Jurre

paulusdeBKB
23 januari 2008, 23:20
Misschien een driverprobleem? Ik zou dit soort vragen stellen op synthforum.nl of op homerecording.be

Ic3gl0vE
23 januari 2008, 23:22
Wat voor geluidskaart heb je?
Ik denk dat je deze geluidskaart het beste opnieuw kunt installeren. Als alles te snel is en te hoog, denk ik toch dat je samplerate niet klopt.
Het kan ook zijn dat je in de driver van je geluidskaart hebt ingesteld dat de samplerate vast staat. In dat geval kun je je samplerate niet wijzigen in Sonar en misschien is dat de oorzaak dat het crashed.
In dit plaatje
http://www.soundonsound.com/sos/feb04/images/terratecphase1.l.jpg

Zie je een knopje "samplerate locked", misschien heeft jouw kaart iets vergelijkbaars.

Jurre
25 januari 2008, 14:08
Ik heb een rockfrog, maar zou het kunnen dat hij nog de software van mn oorspronkelijke geluidskaart gebruikt? Ik heb al iets gehoord over asio4all.com, waar je een andere driver zou kunnen downloaden, maar nou weet ik niet hoe ik mn oude driver kan stopzetten.

Jurre
25 januari 2008, 15:23
Overigens kan ik in sonar wel de sample rate aanpassen, maar dat zou bij mijn geluidskaart dan toch ook moeten kunnen?

Ic3gl0vE
25 januari 2008, 16:35
Het kan zijn dat je oude geluidskaart die rockfrog in de weg zit. Het is het beste om de oude geluidskaart te deïnstalleren, vervolgens die rockfrog opnieuw te installeren en dan nog eens proberen.

lcvanderhelm
27 januari 2008, 17:28
Ga naar asio4all en installeer de asio driver.Klik vervolgens in de track vieuw op options,vervolgens op audio.Nu kom je in het menu,waar je de te gebruiken driver kan kiezen.kies hier dus asio.de andere drivers staan nu buitenspel.Ik heb sinds juli vorig jaar sonar producer edition en je wit niet weten hoeveel tijd het heeft gekost om te begrijpen hoe het allemaal werkt.De manual is echt zwaar klote.Ze leggen nooit iets volledig uit,waardoor je konstant het idee hebt van,hoe bedoelen ze dat.Er is echter veel informatie te vinden op Ytube en via het forum.Veel succes en veel geduld,je zal het nodig hebben.Als je het begint te begrijpen,blijkt het eenheel goed opname pakket te zijn,met onbegrensde mogelijkheden en een fantastische audio kwaliteit

Jurre
27 januari 2008, 22:51
Misschien ben ik achterlijk, maar ik vraag toch even om opheldering,

Ik heb asio geinstalleerd van www.asi4all.com, maar voor zover ik wist, is dat geen driver, maar een programma dat je ins en outs van je geluidskaart een steuntje in de rug te geven?
En moet ik anders gewoon klikken op track view binnen sonar? Of moet ik dat binnen het zojuist geinstalleerde bestand doen? Ik weet namelijk dat er een trackview optie binnen sonar zit, maar ik weet niet hoe ik daar bij options kom?
Dank voor opheldering alvast!

lcvanderhelm
28 januari 2008, 21:25
Als je in de track vieuw ben ,kijk dan helemaal bovenin de witte balk.Hier staan allerlei woorden,zoals,process,vieuw,help en ook options.Welke audio interface gebruik je eigenlijk? Asio4all moet je volgens mij ,aan je audio interface toewijzen.Deze moet dit kunnen ondersteunen.Als je met je gewone geluidskaart werkt geldt hetzelfde.Anders zit je vast aan de WDM drivers

Jurre
28 januari 2008, 23:27
Nog geen top geluids kwaliteit, maar het latency probleem is nu opgelost!

Onwijs bedankt:)

guhlenn
29 januari 2008, 13:09
geluidskwaliteit ligt niet aan sonar he :)