PDA

View Full Version : hulp en info over een mogelijk zelfbouw project



josszee
23 januari 2008, 21:21
halo
Ik zou graag een zelfbouw gitaar willen om 2 redenen
-het is volledig mijn zin...
-het komt volgens mij net iets goedkoper uit dan een echte gibson

In mijn buurt is er een goede gitaarbouwer. Hij maakt echt goede gitaren voor een redelijke prijs. Ik heb een wat info gevraagd hoeveel het me zou kosten om een les paul voor me te maken. De prijs was ongeveer een 1000 eurotjes voor een les paul met ongeveer "alles erop en eraan".

ik betaal liever 1000 euro voor een gitaar dan 3000 en zoveel voor een les paul custom. Heeft iemand tips of info over welk hout ik moet vragen welke PU's... het moet een scheurding worden. Eigelijk gewoon een les paul custom maar dan niet van gibson maar ongeveer dezelfde. :hippie:

G.G.
23 januari 2008, 21:26
Met een beetje zoekwerk kan je de spec van een gibson LP wel vinden hier op het forum, en die specs kan je aanhouden.


€1000 is niet echt heel veel voor een handgebouwde LP met goeie hardware.

josszee
23 januari 2008, 21:28
dacht ik ook wel. Maar ik zou er liefst ook nog een bigsby opwillen en hem in het zwart hebben dus ik weet niet wat het me kost om de les paul te laten painten. Iemand enig iedee (dat zat niet in de prijs en doet hij ook niet) :gitarist:

G.G.
23 januari 2008, 21:31
dacht ik ook wel. Maar ik zou er liefst ook nog een bigsby opwillen en hem in het zwart hebben dus ik weet niet wat het me kost om de les paul te laten painten. Iemand enig iedee (dat zat niet in de prijs en doet hij ook niet) :gitarist:

Die body moet ie toch spuiten... en egaal zwart is nou niet echt de meest moeilijke en kostbare lakjob. Die Bigsby, da's gewoon erop schrooeven, dus zoek de prijs van een Bigsby en tel die bij de LP op, minus het staartstuk.

Of vraag het gewoon aan die bouwer.

orreltak
23 januari 2008, 22:14
op de gibsonsite staan ook alle specs.wat voor hout en waar enz.voor pickups zijn er een hoop samples op seymour duncan.com.
als het een goede gitaarbouwer is neem ik aan dat ie je ook een heel stuk op weg kan helpen met keuzes.

Gearjunkie
23 januari 2008, 22:54
Ik zou zeker proberen iets 'eigens' mee te geven aan de gitaar. Durf af te wijken van het voorbeeld. Kies juist een bijzondere houtsoort, die je misschien wel niet spuit, maar met olie afwerkt of zo.

Volgens mij staan o.a. op de Warmoth-site wel voorbeelden van hout.

succes met je keuzes!