PDA

View Full Version : Welke Les Paul?



Matt.B
23 januari 2008, 17:17
Les Paul gitaren zijn voor mij volledig nieuw.
Onlangs heb ik even op een kameraad de zijne mogen spelen,
en vond het een ongelooflijk instrument.
Vandaag ben ik zelf op zoek naar een Les Paul,
maar ik geraak er niet uit.
Ik had graag van mensen hier wat meer informatie gehad over de verschillen tussen de Les Paul 100, de Les Paul Custom en de Les Paul Standard.

Groeten!

josszee
23 januari 2008, 17:18
gaat het hier over gibson? of over epiphone of iets anders...

Matt.B
23 januari 2008, 17:21
Excuseer.
Het gaat hier over de Epiphone Les Paul gitaren.

josszee
23 januari 2008, 17:25
Ik zelf heb een epiphone les paul standard (van 1996) een geweldige gitaar... Persoonlijk zou ik een epiphone les paul custom kopen daar zitten gibson pu's in (verbeter me als dit niet klopt die gast van de gitaarwnkel zij dat tegen mij ) :) Wat is je budget ? :hippie:

Matt.B
23 januari 2008, 17:31
Men budget is zoiets van een €600, iets meer.

Ik heb vooral zitten kijken tot nu toe naar de Les Paul Standard.
Maar ik zie hem altijd in een andere kleur verschijnen (iemand een idee welke kleuren er te verkrijgen zijn?) en steeds opnieuw is er wel iets dat anders is aan de foto. Zo vind ik de Standard Les Paul op de website van Epiphone terug, met een foto waarop de stemknopjes (verbeter mij altublieft, dit is waarschijnlijk een foutieve benaming) zijn afgewerkt in chroom. Op een volgende foto vind ik exact dezelfde Les Paul Standard, maar nu zijn deze knopjes niet chroom, maar hebben ze een groenige schijn.
Is dat mogelijk, of praat ik hier over twee verschillende gitaren?

<=Mark=>
23 januari 2008, 17:35
Ik zou zelf ook voor de les paul custom gaan. Ik heb deze ook. Maar ik geloof niet dat hier gibson pu's inzitten.
Mijn les paul custom speelt erg lekker en heeft een heel mooi geluid, mooi diep en veel sustain. Ik weet niet wat het verschil met de studio is, maar geloof zoiezo dat de humbuckers minder zijn bij de studio.
Het ligt natuurlijk ook aan je budget. In dat opzicht ben je goedkoper af met de studio.

josszee
23 januari 2008, 17:38
neenee dat is perfect mogelijk. Meestal worden ze nu geleverd met chromen stemknoppen.Ik vind zelf persoonlijk die met de groene schijn mooier...
Ik zou toch voor een les paul custom gaan.. Maar een standard is ook vet. hier is gent (belgie) hangt er een vette les paul standart voor 470 eurotjes hij is winered nieuw en met een vette bigsby!!(gemaakt in de customshop van epiphone) Alsins wat je ook koopt koop een standard of een custom. ALs je toch een 600 eurotjes hebt... dan heb je ongeveer echt wel een defitge gitaar :hippie:

veel sucsess en laat zeker horen wat het wordt!! en zet wat fotos dan op het forum!!

Chroxy
23 januari 2008, 17:41
neej: in de Epiphones (standards + customs) zitten sinds 2004 wat upgrades. Ze zijn vooral te herkennen aan de zilveren Grover tuners. Deze Epiphones hebben made by Gibson elementen.. geen Gibson elementen dus ;) wezenlijk verschil!

Matt.B
23 januari 2008, 17:54
Wat is dan juist het verschil tussen Deze Epiphone Les Paul Custom (http://www.musik-service.de/epiphone-les-paul-custom-chrome-prx395750445de.aspx) en Deze Epiphone Les Paul Custom (http://www.musik-service.de/-prx395339339de.aspx) ?

Heeft er misschien ook iemand een idee hoeveel zo een nieuwe Custom kost?
Ik zie prijzen die gaan van €500 tot €800...

<=Mark=>
23 januari 2008, 17:57
Ik heb mijne 600 euro betaald. Mits enkele kortingen

josszee
23 januari 2008, 17:58
eigenlijk niets... de ene is afgewerkt in chroom de andere in gold.Ik zou voor gold gaan echt veel mooier. Maar zoveel geld dat ze vragen voor een standard les paul custom in gold hier in gent kosten ze maar 550 eurotjes nieuw :hippie: In gent hebben ze dan ook de beste kleinste en meest volgepropte gitaarwinkel ter wereld... :gitarist:

:hippie:

Rormo
24 januari 2008, 00:59
Als je 600 euro of iets meer hebt zoals je zelf zegt, dan kun je ook al zowat voor een 2e hands Gibson gaan. Dat is nog ff een stukkie beter dan een Epiphone.

[spam mode]Zoals je in mijn sig ziet heb ik er een te koop[/spam mode]

Zonder dollen, ook als je niet de mijne wilt kan ik je toch aanraden om misschien iets verder te kijken dan alleen Epiphone, want voor 700-750 kun je echt wel een 2e hands Gibson Les Paul Studio vinden en die speelt de meeste Epiphones er toch echt wel uit.