PDA

View Full Version : Keuzes Keuzes (kom er niet uit)



ThOomii
23 januari 2008, 16:14
Heejz,

Ik zit met een dilema ik heb namelijk een probleem IK kan niet kiezen. (weinig ervaring)

Ik heb nu de mogelijkheid een ibanez GRG270 + guitarport + (standaard, Planet waves kabel) te kopen voor 250,00 euro (2 jaar oud onbeschadigd)

Maar iedereen/overal lees je dat er een k*t brug op zit en dat hij lastig te stemmen is en dus sterk af te raden voor beginners, omdat zelfs mensen met meer ervaring er moeite mee hebben de gitaar te stemmen:

Nu is mijn vraag:

HOE moeilijk is het stemmen van deze gitaar...
ontstemt de gitaar constant. (ook bij het niet gebruiken van de tremlo?)
HOE STEM ik deze gitaar. (ik heb een stem app. Doet deze het stemmen niet voor je?)


De andere optie is dat ik door spaar en een Ibanez Grg321 koop voor 319,00 (vaste brug/geen tremlo) maar ik ben een beginner dus ik gebruik whammy pedal toch niet...


help me maar kiezen.. Het liefst ga ik voor de GRG270 (reden compleet en leuke prijs veelzijdig door guitarport), maar als hij echt zo lastig te stemmen is en constant ontstemt is dit geen doen en baal ik straks als ik hem toch zou kopen en dan spaar ik liever door.

Ik hoop dat jullie het voor mij wat makkelijker kunnen maken.
share even je ervaring....


TanX :soul:

rocker_71
23 januari 2008, 17:12
Volgens die gast (http://link.marktplaats.nl/140920810) is dit juist een super tremolo. hahaha

Als dat klopt van die brug, dan zou ik verder kijken. Eerst een goede en betrouwbare gitaar. Dat is de basis. Daarna kun je eens kijken naar goede kabels en Toneports enzo.
Dat is mijn menig.

bart_g
23 januari 2008, 19:08
Wees wijs en koop een gitaar met vaste brug in die prijsklasse. Ik heb zelf twee goedkope gitaren met tremolo gehad (ook de GRG270) en met beide zat ik altijd te kutten. Vooral die GRG ontstemde erg snel.

The Mess
23 januari 2008, 19:14
Een tremolo is overigens wel altijd vast te zetten, dat is ook een optie natuurlijk.

Jellyfish00