PDA

View Full Version : Keuzes Keuzes (kom er niet uit)



ThOomii
23 januari 2008, 16:14
Heejz,

Ik zit met een dilema ik heb namelijk een probleem IK kan niet kiezen. (weinig ervaring)

Ik heb nu de mogelijkheid een ibanez GRG270 + guitarport + (standaard, Planet waves kabel) te kopen voor 250,00 euro (2 jaar oud onbeschadigd)

Maar iedereen/overal lees je dat er een k*t brug op zit en dat hij lastig te stemmen is en dus sterk af te raden voor beginners, omdat zelfs mensen met meer ervaring er moeite mee hebben de gitaar te stemmen:

Nu is mijn vraag:

HOE moeilijk is het stemmen van deze gitaar...
ontstemt de gitaar constant. (ook bij het niet gebruiken van de tremlo?)
HOE STEM ik deze gitaar. (ik heb een stem app. Doet deze het stemmen niet voor je?)


De andere optie is dat ik door spaar en een Ibanez Grg321 koop voor 319,00 (vaste brug/geen tremlo) maar ik ben een beginner dus ik gebruik whammy pedal toch niet...


help me maar kiezen.. Het liefst ga ik voor de GRG270 (reden compleet en leuke prijs veelzijdig door guitarport), maar als hij echt zo lastig te stemmen is en constant ontstemt is dit geen doen en baal ik straks als ik hem toch zou kopen en dan spaar ik liever door.

Ik hoop dat jullie het voor mij wat makkelijker kunnen maken.
share even je ervaring....


TanX :soul:

rocker_71
23 januari 2008, 17:12
Volgens die gast (http://link.marktplaats.nl/140920810) is dit juist een super tremolo. hahaha

Als dat klopt van die brug, dan zou ik verder kijken. Eerst een goede en betrouwbare gitaar. Dat is de basis. Daarna kun je eens kijken naar goede kabels en Toneports enzo.
Dat is mijn menig.

bart_g
23 januari 2008, 19:08
Wees wijs en koop een gitaar met vaste brug in die prijsklasse. Ik heb zelf twee goedkope gitaren met tremolo gehad (ook de GRG270) en met beide zat ik altijd te kutten. Vooral die GRG ontstemde erg snel.

The Mess
23 januari 2008, 19:14
Een tremolo is overigens wel altijd vast te zetten, dat is ook een optie natuurlijk.

Jellyfish00
23 januari 2008, 19:16
Wees wijs en koop een gitaar met vaste brug in die prijsklasse. Ik heb zelf twee goedkope gitaren met tremolo gehad (ook de GRG270) en met beide zat ik altijd te kutten. Vooral die GRG ontstemde erg snel.
Yup, koop een RGR321EX...(bijvoorbeeld)

RoelTM
23 januari 2008, 19:34
ik zie in de advertentie (als het de goed is) dat er floyd rose met locking nuts op zitten.
dus gwoon de snaar aan twee kanten muurvast draaien, en dan kan ie niet meer ontstemmen... (niet zo gemakkelijk...)
ik heb zelf ook zo'n type brug van Ibanez (wel een RG, weet niet of dat uitmaakt)
maar hier geen problemen met ontstemmen.
Misschien hadden de mensen die vonden dat ie snel ontstemt de locking nuts niet (goed) vastzitten...?

Onmeunig Hans
23 januari 2008, 19:45
Er is bijna altijd een mooiere, betere gitaar te vinden. Doorsparen levert heel vaak op dat je je een betere gitaar kunt veroorloven. Helaas kun je al die tijd niet spelen.

Maar ik post eigenlijk even nav je vraag over het stemapparaat. Het stemapparaat is een hulpmiddel, de belangrijkste actie komt van jou.
Een stemapparaat geeft met een wijzer of leds aan of de snaar die je aanslaat op de juiste toonhoogte is gestemd. Geeft ie te hoog of te laag aan, dan moet je dat zelf verstellen. Dat is niet moeilijk. Wanneer je dit tijdens een uur spelen 4 x moet doen, dan is dat knap vervelend, je gitaar ontstemd dan veel te snel. Komt het eens in de week, of zelfs per dag voor, dan is dat best te doen. Vraag desnoods iemand in de buurt eens je te helpen en het voor te doen.
Als je een gitaar met slechte trem hebt, en je gebruikt dat ding geeft het zoals al eerder is gezegd alleen maar ellende. Je kan dan beter bv zoeken naar een andere gebruikte gitaar. Voor 250 a 300 euro koop je dan echt wel iets interessants.

succes ermee
hans

ThOomii
23 januari 2008, 20:16
Bedankt voor de reacties.

quote The Mess:
Een tremolo is overigens wel altijd vast te zetten, dat is ook een optie natuurlijk.


Is dit makkelijk te doen. want ik gebruik de komende tijd toch die tremlo niet.
En als hij dan niet meer ontstemt ben ik er natuurlijk ook.

Ik denk dat ik dan beter een GRG321 kan kopen dan heb ik dat gezeur iig niet.

(hoe zit dat bij deze gitaar):
Ibanez RG 370 DX EB deze is weer net 20 euro duurder hoe is deze qua geluid/kwaliteit (http://www.feedback.nl/?b=RG370DXEB&a=)

En wat zijn jullie meningen over deze gitaar:
Ibanez GRG 170 DX BKN

Bedankt voor jullie reacties wordt iig een stuk wijzer van jullie

no 1 hops
23 januari 2008, 20:25
vast zetten met een blokje hout achter het blok evt ook nog een aan de voorkant
maar volgens mij is er ook een soort van stang die je plaatsen kan bij de trekveren waardoor de trem niet meer beweegt.

bart_g
23 januari 2008, 20:49
Bedankt voor de reacties.

quote The Mess:
Een tremolo is overigens wel altijd vast te zetten, dat is ook een optie natuurlijk.


Is dit makkelijk te doen. want ik gebruik de komende tijd toch die tremlo niet.
En als hij dan niet meer ontstemt ben ik er natuurlijk ook.

Ik denk dat ik dan beter een GRG321 kan kopen dan heb ik dat gezeur iig niet.

(hoe zit dat bij deze gitaar):
Ibanez RG 370 DX EB deze is weer net 20 euro duurder hoe is deze qua geluid/kwaliteit (http://www.feedback.nl/?b=RG370DXEB&a=)

En wat zijn jullie meningen over deze gitaar:
Ibanez GRG 170 DX BKN

Bedankt voor jullie reacties wordt iig een stuk wijzer van jullie

Die GRG170 is het model onder de 270 en zou dus minder moeten zijn. Die 370 ken ik zelf niet, maar volgens mij zit daar ook niet zo'n beste trem op.

Als je per se een gitaar met trem wilt dan zou je kunnen kijken naar een tweedehands RG550 (of hoger) daar zit wel een hele goeie trem op.

Maar nogmaals, als je nog nooit met een Floyd gewerkt hebt en je gaat hem eigenlijk niet gebruiken dan zou ik nooit een gitaar met Floyd Rose kopen. Ga maar eens kijken naar die RG321. Daar hoor je niets dan goeie verhalen over. Let ook op dat er twee verschillende modellen zijn (1 met basswood en 1 met mahonie body). Deze hebben ook een verschillend geluid.

Let er ook wel op dat Ibanez een hele dunne hals heeft. Daar moet je van houden. Ga hem dus ook zeker uitproberen!

Edit:

dit is zo'n RG550 (willekeurig van marktplaats gehaald):

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/142325818-ibanez-rg-550.html?return=eJxNjt0KwjAMRt9F2O62bt1E6Rgy36Rs1Z X%2BrDQpysR3N0UvvPrOd0JCpGjFS4tmAME7Lg6gZJzXYUUMgj GzBeVrJ6PBYKVEqL1lLu1amUr5SnvAmJzyqDwDL2X8N9Vdo4yU yiqDUcO8svnUn%2BsVnb087diWC4y4Fd3UFt01JIKGwFKbTvyc kWfsMy6aMCuk3HUghNsCXxnwt%2BvIT54eiHqmah5U4%2F14zL MN8glehpDG5jC8P93GUHk%3D&df=1&fta=eNo1jlGOhCAQRO%2FSH%2FMNjYzYHa8wVzBkcF2yqER0xo zx7gub9Yc0r6urypKhI%2BUHtiV0LxsScP5qgj208uZSu84kOW 4kOEiq0XBAqivDzhOHlT4%2BcvpyiTiuWTNGmraxX%2FyTf960 DFoLnpMnvMW4taKYVwTRDj2wz8aJFIF3OdXmxeGzRaKGQCqF0m iNl6ywChVqI01heOk04l3hvTB1saqpm0Zo4DORzAHrHK1LXein Yf0uypIiBcFzW5bOT67fL5rvR7t3pWEu5f6ykcC%2BgR%2F%2F 46uUFXSc5y9Dslxj&fta_ind=2&fs=1

Er staat er ook nog 1 op voor 300, maar die heeft beschadigingen.

HvV
23 januari 2008, 23:08
Edit:

dit is zo'n RG550 (willekeurig van marktplaats gehaald):

http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/142325818-ibanez-rg-550.html?return=eJxNjt0KwjAMRt9F2O62bt1E6Rgy36Rs1Z X%2BrDQpysR3N0UvvPrOd0JCpGjFS4tmAME7Lg6gZJzXYUUMgj GzBeVrJ6PBYKVEqL1lLu1amUr5SnvAmJzyqDwDL2X8N9Vdo4yU yiqDUcO8svnUn%2BsVnb087diWC4y4Fd3UFt01JIKGwFKbTvyc kWfsMy6aMCuk3HUghNsCXxnwt%2BvIT54eiHqmah5U4%2F14zL MN8glehpDG5jC8P93GUHk%3D&df=1&fta=eNo1jlGOhCAQRO%2FSH%2FMNjYzYHa8wVzBkcF2yqER0xo zx7gub9Yc0r6urypKhI%2BUHtiV0LxsScP5qgj208uZSu84kOW 4kOEiq0XBAqivDzhOHlT4%2BcvpyiTiuWTNGmraxX%2FyTf960 DFoLnpMnvMW4taKYVwTRDj2wz8aJFIF3OdXmxeGzRaKGQCqF0m iNl6ywChVqI01heOk04l3hvTB1saqpm0Zo4DORzAHrHK1LXein Yf0uypIiBcFzW5bOT67fL5rvR7t3pWEu5f6ykcC%2BgR%2F%2F 46uUFXSc5y9Dslxj&fta_ind=2&fs=1

Er staat er ook nog 1 op voor 300, maar die heeft beschadigingen.

Hmm, de verkoper zegt zo goed als nieuw. Als dat serienummer een beetje klopt is die van 1990 (aangenomen dat die o een 0 moet zijn). Als hij een digit vergeten is, dan is de gitaar waarschijnlijk van 2002. Desalniettemin, zou een goede gitaar kunnen zijn, zit in ieder geval wel een goeie tremolo op. Zou d'r wel zo snel mogelijk snaren opzetten...

ThOomii
24 januari 2008, 13:58
en als je de tremlo gewoon niet gebruikt, onstemt hij dan ook?

een andere tremlo brug erop zetten.. mischien een optie?
Of is dat erg prijzig?

Tanx voor alle antwoorden

CrudeSapphire
24 januari 2008, 19:58
Doorsparen voor diegene zonder tremolo zou het beste voor je zijn imho