PDA

View Full Version : Wat vinden jullie hiervan?!



Heibel
23 januari 2008, 10:37
op www.myspace.com/heibeldeband staan 6 mp3's van onze volledig zelf opgenomen en geproduceerde demo. Dit alles in de repetitieruimte met de Yamaha AW1600 portable studio en een zooitje microfoons. De backline is live opgenomen, achteraf alleen de zang, percussie en solo's toegevoegd. De drums zijn met 4 mics opgenomen (BB, SD, 2x OH), Strat door een Marshall Valvestate met 'n sm57 en Bass rechtstreeks via DI.

Wat vinden jullie ervan? Ben benieuwd..

Später

Arjen

Luke-wannabe
23 januari 2008, 10:47
Totaal niet mijn muziek, maar klinkt best wel leuk.

Ibanez666
23 januari 2008, 10:56
Jep ook niet mijn muziek, maar het klinkt erg leuk

ben vanhoof
23 januari 2008, 11:05
Ook totaal niet mijn genre, maar de gitaardeuntjes kan ik wel snoepen. Enkel de zang vind ik totaal niets.

Heibel
23 januari 2008, 11:54
Thanks voor het commentaar...

Op 3 min 30 zit in "gebroken glazen" naar mijn mening wel een aardige solo. Ik ga niet zoveel om met andere gitaristen, dus ik ben wel geïnteresseerd wat collega's hiervan vinden. Ben niet op zoek naar veren in m'n reet overigens, maar ik stel een deskundige mening op prijs..

Thx, Später

savale
23 januari 2008, 13:37
Best wel lekkere muziek! In tegenstelling tot anderen vind ik dit wel leuk! :) Zang is wel ok... Gitaar ook wel lekker!

hendrix2
23 januari 2008, 14:41
Ik vind het ook wel goed. Gitaren zijn erg leuk!
Zang valt ook goed mee.

Mephistocles
23 januari 2008, 14:48
Klinkt geweldig! Echt mijn muziek. Alleen bij de teksten denk ik: waar gaat dit heen? Het voelt niet diepgaand. Dit is echt muziek wat ik graag wil horen als ik huiswerk maak.

Gert-Jan
23 januari 2008, 19:04
De composities zijn redelijk, de uitvoering vind ik ronduit beneden de maat. De zang is slecht te verstaan, vaak op het randje van (on)zuiverheid en emotieloos. Gitaarspel vind ik ook erg gemiddeld.

BrianMay
23 januari 2008, 19:37
De muziek op zichzelf is wel aardig, alleen vind ik de zang erg onduidelijk klinken, en dat komt mede doordat er teveel reverb op de zang zit. Ook vind ik de totale mix een beetje rommelig klinken, er zit wat te weinig dynamiek in. De gitaarsolo past wel bij het nummer, alleen moet de gitaar harder in de mix, want je hoort de drums af en toe boven de gitaar uit.

Edit: ik heb het hier alleen over dat Gebroken Glazen nummer. De rest heb ik niet geluistert.

Heibel
24 januari 2008, 09:03
Thanks voor het eerlijke commentaar.
Niet om excuses te zoeken voor slechte kwaliteit, maar dit is het resultaat van in twee dagen 9 nummers opnemen. Daarnaast is het de eerste keer dat ik met een fatsoenlijke digitale studio aan de slag kon (Yamaha aw1600).
Alles is "live" opgenomen en we hebben ervoor gekozen steeds de beste take te nemen, hoewel dat betekent dat er soms kleine fouten inzitten (slordig spel).
Voor mij persoonlijk is het echt een studieproject, omdat er zo ongeloofelijk veel te leren is mbt opnametechniek en mixen. Ik ben nog steeds bezig te proberen e.e.a. beter te laten klinken. Vandaar dat ik ze ook hier ge-post heb. Alle (opbouwende) kritiek is welkom, daar worden deze (en toekomstige) opnamen alleen maar beter van.
De band bestaat uit drie man en bij gebrek aan een passende zanger hebben we dat zelf ter hand genomen. Dat is echt ons zwakste punt en gaat ook tenkoste van het spel, want je concentreert je op datgene waar je het minst vertrouwt mee bent.
Alles goed opnemen viel me mee, zolang het maar "heet" genoeg binnen kwam. Vooral het maken van de mix heb ik lang mee zitten klooien. Het heeft even geduurd voor ik in de gaten had dat ik te weinig eq had toegepast. Vooral het laag van de gitaren verstoorde de mix en mijn afluistering zorgde ervoor dat ik te weinig hoog in de mix had, waardoor het nogal "boxerig" klonk door 't vele midden. "Dit is mooi" is imho beter geslaagd daarin.
Anyway..thanks

Später

Riky
24 januari 2008, 15:07
ik vind de nummers wel leuk, vind alleen de zang slecht.. als hij echt moet zingen bij refreinen bijvoorbeeld vind ik hem te onzuiver.


Ik vind de nummers wel erg leuk! goed gecomponeerd. Plezier voor het oor.
Het blijft bij mij hangen en dat is heel belangrijk vind ik.

meul
25 januari 2008, 14:09
Leuke nummers! de zang vind ik ook wat broos, vooral de koortjes.