PDA

View Full Version : DOD 440/ EHX Q-Tron of dergelijke



joesman
23 januari 2008, 10:03
Ik heb momenteel een Q-tron envelope filter thuis liggen om te testen,
hij klinkt leuk en ik kan hem kopen voor 90euro (uitverkoopprijs).
Ik wil hem enkel gebruiken als freaky effect, zoals bv ook te horen is op de Paranoid Android-solo van Radiohead.Dus niet om funky dingen mee te spelen.

Het grote nadeel vind ik de omvang van het apparaat,de aparte adapter en het feit dat ehx niet zo betrouwbaar is, het voordeel dat hij veel instelmogelijkheden heeft.

Nu zag ik dat BYOC een DOD 440-clone op de markt heeft,en als ik het mij goed herinner,wordt die door Radiohead gebruikt.

Mijn vraag:Wat zouden jullie doen? De ehx houden voor die prijs? Of toch voor de compactere byoc gaan? Of hebben jullie nog andere suggesties?

Dirk_Hendrik
23 januari 2008, 11:23
Volgens mij is die DOD440 veel en veel subtieler dan die EH

FruscianteFan
23 januari 2008, 11:27
Lukt het een beetje om de solo van Paranoid Android na te doen met een envelope filter?

joesman
23 januari 2008, 12:04
Dirk,wat bedoel je met subtieler? En is dat dan net beter om het betrachte geluid te krijgen of niet?

Frusicantefan,je komt in ieder geval aardig in de buurt met een envelope filter,alleen denk ik dat in de studio nog veel meer gerotzooid is.Maar voor live te spelen zeker aanvaardbaar.
Mijn bedoeling is niet om exact die solo na te spelen,maar om een gelijkaardig geluid te krijgen.

FruscianteFan
23 januari 2008, 13:57
Daarom vroeg ik het: in de studio is de gitaar eerst opgenomen en vervolgens door een synth ofzo gegaan waarbij Jonny aan de knoppen zat. Live gebruikt hij er een gewone wahwah voor. Ik vroeg me dus af hoe je met een 'simpele' envelope filter dat geluid wilde nabootsen.

Dirk_Hendrik
23 januari 2008, 14:26
Dirk,wat bedoel je met subtieler? En is dat dan net beter om het betrachte geluid te krijgen of niet?


Subtieler als zijnde niet freaky.
En nee. Ik ga geen Radiohoofd luisteren (kan niet tegen die zanger)