PDA

View Full Version : Ebay



Hallie
22 januari 2008, 23:23
mischien een rare vraag.
en ik weet niet of het hier hoort.

maar hoe werkt ebay precies?
en hoe zeker ben je dat het veilig verloopt, en dat je ook daadwerkelijk iets krijgt.
waarneer krijg je iets? ik zie een soort tijd staan van dagen en uren.
sommige dingen kun je gelijk kopen...?

en hoe zit het met buitenlandse ebay's dus amerika(maar dat is duur met verzendkosten.)
maar zoals duitsland ofzo?

mischien willen ervarenen hier wat posten zodat ik wat wegwijs raak, en eindelijk iets "goedkoops" op de kop kan tikken 8-)

bedankt.

Ace 1.15.19
22 januari 2008, 23:47
Op E-bay hebben ze ook een online helpdesk. Kijk even op http://pages.ebay.nl/help/index.html?_trksid=m37.

Die dagen en uren is de tijd wanneer een advertentie afloopt. Als de verkoper zijn gevraagde prijs minimaal geboden krijgt is het verplicht zijn object van de hand te doen. Hierna wordt de advertentie automatisch verwijderd. Je kunt echter niet zien wat andere mensen op de advertentie geboden hebben. Bij direct kopen kun je het object meteen overnemen van de verkoper, je hoeft dan niet te wachten tot de advertentie van de site af is.

Je kunt verkopers ook 'feedback' geven. Goede feedback wil vaak zeggen dat de verkoper vrij betrouwbaar is. Slechte feedback spreekt dan voor zich...


Edit: je kunt wel zien wat het huidige bod is op een advertentie. Zal wel veranderd zijn. Ik gebruik trouwens nooit E-bay, dus...

Hallie
23 januari 2008, 00:05
dat maakt me een hoop duidelijk! 8-) .

en vanaf Duitsland? zijn zij bereid om het naar nederland te sturen?

Ace 1.15.19
23 januari 2008, 00:33
Per advertentie staat er vermeld naar welke landen er verzonden wordt.

Voorbeeld:
http://img225.imageshack.us/img225/527/ebayhk9.jpg

Kim Wilson
23 januari 2008, 09:37
Lastig hoor, lezen...

Ibanez666
23 januari 2008, 11:00
dat maakt me een hoop duidelijk! 8-) .

en vanaf Duitsland? zijn zij bereid om het naar nederland te sturen?

Som staat er niet bij of ze ook buiten Duitsland versturen, maar dan kun je de verkoper een vraag stellen of hij ook naar Nederland verscheept en wat de kosten zijn. Vaak blijkt dan dat ze het wel doen, maar dat ze de optie er gewoon niet bij hebben gezet. Gewoon ff checken dus

Hallie
24 januari 2008, 00:05
Per advertentie staat er vermeld naar welke landen er verzonden wordt.

Voorbeeld:
http://img225.imageshack.us/img225/527/ebayhk9.jpg

helder... bedankt:).

ik keek er over heen. ik ga me eens aanmelden voor ebay!.

Ace 1.15.19
24 januari 2008, 00:15
Tjah :p, bij Marktplaats kan je bieden waar je wil, bij E-bay moet je even registreren. Kleine moeite.

Dirk_Hendrik
24 januari 2008, 09:45
Misschien ten overvloede. Ebay is geen Marktplaats. Een winnend bod is bindend en je bent verplicht te kopen.


Daarmee,
Ga pas met ebay aan de slag als je begrijpt hoe het werkt. Begrijpen hoe het werkt blijkt voor de gemiddelde Nederlander al jaren lang een enorme opgave te zijn :roll:

Ibanez666
24 januari 2008, 19:55
Misschien ten overvloede. Ebay is geen Marktplaats. Een winnend bod is bindend en je bent verplicht te kopen.


Daarmee,
Ga pas met ebay aan de slag als je begrijpt hoe het werkt. Begrijpen hoe het werkt blijkt voor de gemiddelde Nederlander al jaren lang een enorme opgave te zijn :roll:


Het is mij zelfs gelukt, dus het zal wel meevallen ;-)

Dirk_Hendrik
24 januari 2008, 20:35
da's dan ook weer waar...

Mitch
24 januari 2008, 21:06
Verzendkosten duur vanuit Amerika ? Dat hangt ervan af...
Ik heb net een set 6V6jes gekocht, goeie vintage glaasjes voor het schokkende bedrag van $9.99 (startbod, iedereen zat te slapen), bij dezelfde verkoper een setje 12AT7's voor een zelfde bedrag en dat gaat voor $10,95 deze kant op. Dus voor 22E heb ik een set eindbuizen én pre amp buizen hier thuisbezorgd.
Duur hoor :D

Enneh.... nee, dit hoort niet hier. Het subforum 'Algemeen' is bedoeld voor discussies over Gitaarnet zelf. Dat staat óók duidelijk vermeld, maar ook hier geldt weer dat begrijpend lezen niet altijd zo eenvoudig is als het lijkt ;)