PDA

View Full Version : Green Bullet op zang...



stevie_vp
22 januari 2008, 21:44
Ik wil voor in de oefenruimte en vooral on stage een extra mic erbij nemen
om een soort overdrive op de zang te hebben.

Nou wil ik dit zo simpel mogenlijk, geen extra effecten en gezeik op t podium.

Zou dit me gaan lukken met een green bullet? En zou die niet gaan
rondzingen...

Het hoeft geen super heftige oversturing te zijn. Een beetje zoals de nieuwe
kane single. Catwalk Criminal...

Iemand ervaring/soundclips?

thanx!

/
s

bass blom
22 januari 2008, 22:48
Shure 520-DX "Green Bullet": This mic is intended for use as a harmonica mic, a job that it excels at. However, if you want to really have fun, sing into it, or put it in front of a guitar amp and plug it into your favorite overdrive or fuzz pedal. The extremely limited frequency response (100Hz-5kHz) and omni-directional pattern lend a unique, almost A.M. radio type quality to any sound source. This is also a great mic to make your Taylor acoustic guitar sound like an old beat up Stella for those acoustic blues recordings.

ja, leuk ding om in huis te hebben!

robzilla
22 januari 2008, 22:53
Ik heb ook naar die Green Bullet gekeken, leek mij ook wel vet om te gebruiken voor hetzelfde doeleinde.. Ben erg benieuwd. Superlux heeft ook een soort van knockoff van de Green Bullet.

Thomann:
http://www.thomann.de/nl/superlux_d112c.htm

Ook lekker goedkoop en hij zal vast minder klinken. Of dat in dit geval erg is is natuurlijk de vraag ;)

Robbert

ps. was vet vrijdag. binnenkort echt even samen een gig regelen..

Ic3gl0vE
22 januari 2008, 22:55
Dit is ook een toffe fietslamp:
http://www.thomann.de/nl/hohner_bluesblaster_mic.htm

bass blom
22 januari 2008, 23:00
geweldig die buikschuiver look :D

http://images4.thomann.de/pics/prod/133914.jpg

guhlenn
23 januari 2008, 08:58
HEb er hier eentje, maar het geeft een soort hol randje, niet genoeg fuzz imho. Precies met die reden aangeschaft.

bert k
23 januari 2008, 10:15
Hou in de gaten dat het omni's zijn, rondom gevoelig. Dat zou eerder kans op feedback geven als je een monitor voor je heb liggen.

guhlenn
23 januari 2008, 11:45
Zijn dat omni's? nooit geweten. of gemerkt. Bedenk me net dat het wel eens leuk kan zijn hem dan eens tegen het plafond van m;n drum hok te hangen...

Kim Wilson
23 januari 2008, 11:49
Een Green Bullet is idd heel feedbackgevoelig. Bij het minste of geringste gillen ze het al uit.

bert k
23 januari 2008, 12:56
Zijn dat omni's? nooit geweten. of gemerkt. Bedenk me net dat het wel eens leuk kan zijn hem dan eens tegen het plafond van m;n drum hok te hangen...
Leuk wel, maar mooi? Het blijven in feite kutmics:). Geen laag en geen hoog. Bovendien draagt het luisteren naar het plafond niet echt iets bij.

Han S
23 januari 2008, 13:04
Heeft Frits niet zo'n PZM aan het plafond hangen Bert? Is dat voor talkback of voor room mic?

De originele Green Bullet is populair omdat hij exact dat geluid geeft wat harpspelers mooi vinden, heel erg lo fi. Maar ik heb nog geen enkele kloon daarvan hetzelfde horen klinken.

Ik heb een klein Beyer microfoontje dat wel in de buurt komt en ik heb een heel oude Beyer M61 die ook vreselijk lo fi klinkt, maar daar kan ik helemaal niks over vinden en niemand schijnt dat ding te kennen. Ook op de Beyer website is dat ding niet te vinden. Lo fi schijnt erg in te zijn.

bert k
23 januari 2008, 13:07
Frits heeft idd een PZM aan de muur, maar die is voor talkback, alhoewel er een verbazend goeie drumsound uitkomt.

Ik weet dat Magic Dick van de J.Geils Band een ouwe microfoon uit een taxi gebruikt, en hij scheurt als een bezetene. Zou wel eens een kristalmic kunnen zijn.

guhlenn
23 januari 2008, 13:12
Leuk wel, maar mooi? Het blijven in feite kutmics:).


hehehe, tsja, nu gebruik ik hem helemaal niet. Dat ding ding aan een lamp vastmaken en kapot compressen (het geluid dan he...) lijkt me best een aardig experiment.

Solidkick
23 januari 2008, 13:24
Een buizen gitaar ampje er tussen. Voor het Red Devils effect.

Han S
23 januari 2008, 13:27
Frits heeft idd een PZM aan de muur, maar die is voor talkback, alhoewel er een verbazend goeie drumsound uitkomt.

Ik weet dat Magic Dick van de J.Geils Band een ouwe microfoon uit een taxi gebruikt, en hij scheurt als een bezetene. Zou wel eens een kristalmic kunnen zijn.

Ik heb eens zo'n PZM ergens op een plank gelegd en daar kwam ook een verbazingwekkend goed drumgeluid uit. Nu heb ik er twee aan de binnenkant van de vleugel geschroefd, ook helemaal goed . Die apparaten zijn rondomgevoelig maar dan in een soort van halve bol.

Jammer genoeg niet meer te koop. Er zit een uitgangstrafo in en je kunt zo de jackplug er af knippen en er een XLR op zetten, er zitten al twee signaaldraadjes in. Hang dan ook nog een 9 volt batterij er aan inplaats van de 1.5 volt er in en je kunt er hoge geluidsdrukken mee aan. Ongeveer alles klinkt goed met zo'n ding.

Kim Wilson
23 januari 2008, 13:28
En dat buizenampje zo clean mogelijk laten, anders kun je niet meer spelen door de feedback. Dat trucje heb ik geleerd van Bennie Veldman.

Han S
23 januari 2008, 13:28
hehehe, tsja, nu gebruik ik hem helemaal niet. Dat ding ding aan een lamp vastmaken en kapot compressen (het geluid dan he...) lijkt me best een aardig experiment.

Draadloos microfoontje aan de plafondventilator Glenn, ook helemaal super.

guhlenn
23 januari 2008, 13:36
hihihi, helaas geen ventilator voor mijn drummer. Stikke kreng! ;)

stevie_vp
25 januari 2008, 02:04
Ik heb ook naar die Green Bullet gekeken, leek mij ook wel vet om te gebruiken voor hetzelfde doeleinde.. Ben erg benieuwd. Superlux heeft ook een soort van knockoff van de Green Bullet.

Thomann:
http://www.thomann.de/nl/superlux_d112c.htm

Ook lekker goedkoop en hij zal vast minder klinken. Of dat in dit geval erg is is natuurlijk de vraag ;)

Robbert

ps. was vet vrijdag. binnenkort echt even samen een gig regelen..

Ja was vet idd! Dat word echt rock n roll als een gek als we samen gaan beuken! Spreek je snel!


HEb er hier eentje, maar het geeft een soort hol randje, niet genoeg fuzz imho. Precies met die reden aangeschaft.

Ja daar was ik dus al bang voor. Maar heb dus ook geen zin om extra amps en gedoe op t podium te hebben.... gewoon klikken en gaan.

Stompboxje ertussen (normale mic) is ook een prima optie. Iemand tips?

Krijg je natuurlijk wel gezeik met ongebalanceerde signalen. En eq die je per zaal moet aanpassen...

Harry
25 januari 2008, 09:16
die Superlux versie van de Green bullit scheurt genoeg voor zang als je hem gewoon in het mengpaneel steekt. En voor mondharmonica klinkt ie ook niet beroerd, maar dan moet er wel iets tussen (buizenbakkie, multi-effect o.i.d.)

guhlenn
25 januari 2008, 09:55
Heb wel metal bands al eens een sm57 dor een marshall zien sturen... Dat wil wel scheuren ja... Vraag me wel af hoe dat zit met impedanties en dergelijke. van de andere kant, als je dat doet boeit impedantie toch niet (zal wel iets van grond cre zijn geweest ofzo...)

amon
25 januari 2008, 12:03
zou het niet leuk zijn om zo'n dun pc-micje (je weet wel, zo'n dun ding waarvan je het nekje kan buigen etc) rond je normale mic te tapen. Dan een kastje met 2 inputs en 1 output maken en een footswitch zodat je kunt switchen tussen de 2 mics.
Kun je gewoon lekker zingen en als je even een kutgeluid wil (distorted iig) "klik" en het pcmicje gaat over de PA.....

Zal alleen wel problemen met de levels opleveren en vast ook meer, maar was even een idee dat me zomaar te binnen schoot.

stevie_vp
25 januari 2008, 21:15
die Superlux versie van de Green bullit scheurt genoeg voor zang als je hem gewoon in het mengpaneel steekt. En voor mondharmonica klinkt ie ook niet beroerd, maar dan moet er wel iets tussen (buizenbakkie, multi-effect o.i.d.)

Thank god! ;)
Das goed om te horen.. goedkoper dan gedacht en "beter" hehe...

Neem aan dat ook deze erg veel last van rondzingen heeft...
Zijn daar nog verborgen truukjes voor?

Harry
26 januari 2008, 19:48
niet te hard uitsturen, en niet op de boxen richten. Dat is het wel zo'n beetje...
Er zit ook een volumeknop op, als je begint te feedbacken kun je hem zelf iets zachter zetten.