PDA

View Full Version : gitar pro



nathanja
22 januari 2008, 21:36
met veel enhousiasme ben ik het programma guitar pro aan het ontdekken. Maarre, kan iemand me vertellen hoe ik mijn gitaar aansluit? Op de een of andere manier moet ik dit kunnen doen, maar ik weet niet hoe. Iemand wel? Heb ik hier een speciaal iets voor nodig? Welke in- of uitgang heb ik nodig?
:???:

J-sus Rulez
22 januari 2008, 21:52
kabeltje voor op pc aan te sluiten he

Dribbel_
22 januari 2008, 22:01
Waarom zou je je gitaar bij guitarpro aan willen sluiten ??

TimmU
23 januari 2008, 00:13
Guitar Pro is midi , aansluiten van je gitaar met een kabeltje word dus nogal moeilijk ,tenzij je zo'n midi gitaar hebt. Beste wat je kunt doen is gewoon een midikeyboard via midi aan je PC hangen en die gebruiken als midi controller in GP. Dan kun je je noten gewoon invoeren, alsmede je drumtracks enzo.

Zamalan
23 januari 2008, 08:40
met veel enhousiasme ben ik het programma guitar pro aan het ontdekken. Maarre, kan iemand me vertellen hoe ik mijn gitaar aansluit? Op de een of andere manier moet ik dit kunnen doen, maar ik weet niet hoe. Iemand wel? Heb ik hier een speciaal iets voor nodig? Welke in- of uitgang heb ik nodig?
:???:

Als je guitar pro hebt van waar ik denk dat je het gehaald hebt dan zou er moeten RSE installs bij zitten. Dit is een Realistic Sound Engine, en zorgt ervoor dat de gespeelde tabs echter klinken.

Als je echt je gitaar wil aansleuiten denk ik dat je een kabeltje steekt van je versterker (record out, headphones of zoiets) naar je pc (aux in, microfoon).

Rechtstreeks je gitaar op je pc weet ik niet of dat kan.

Maar dan speel je gewoon gitaar door je boxen, Guitar Pro doet er niks mee... enige andere optie is idd een midi gitaar

nathanja
23 januari 2008, 08:57
dank voor jullie commentaar. Er zit inderdaad een RSE functie op. Ik ga gewoon een beetje stoeien met het programma. Laat me eerst maar eens ontdekken wat het allemaal kan. gniffel. dank jullie!

TimmU
23 januari 2008, 09:45
Als je guitar pro hebt van waar ik denk dat je het gehaald hebt dan zou er moeten RSE installs bij zitten. Dit is een Realistic Sound Engine, en zorgt ervoor dat de gespeelde tabs echter klinken.

Als je echt je gitaar wil aansleuiten denk ik dat je een kabeltje steekt van je versterker (record out, headphones of zoiets) naar je pc (aux in, microfoon).

Rechtstreeks je gitaar op je pc weet ik niet of dat kan.

Maar dan speel je gewoon gitaar door je boxen, Guitar Pro doet er niks mee... enige andere optie is idd een midi gitaar
Jij hebt het over Guitar Pro 5.

nathanja
23 januari 2008, 10:37
ja klopt. guitar pro 5.1. want?

JazzBass
23 januari 2008, 14:49
Oude versies hebben geen RSE, dus misschien gaat niet voor iedereen dat verhaal op..

TimmU
24 januari 2008, 09:51
en veel mensen ,waaronder ik , werken liever in Guitar Pro 4, juist vanwege de RSE. Ik ben helemaal gewend aan die midisounds uit GP , en die RSE vind ik nou niet denderend beter klinken...

Vilow
24 januari 2008, 10:31
zonder guitar pro 4 zou ik niet meer leven nu haha,
:P
ff serieus guitar pro is echt een geweldig programma, gp5 is idd kut layout is slecht en rse klinkt kut imo.

Zamalan
24 januari 2008, 11:29
Je kunt RSE niet installeren of gewoon uitzetten...

r33n
24 januari 2008, 11:43
rse van de gp5.2 klinkt best lekker imo
je kan verschillende amps/players kiezen, tzal nooit echt echt zijn maar toch

en je ken hem uitschakelijk wanneer je wil hoor