PDA

View Full Version : Misschien rare vraag...



xSophie
22 januari 2008, 19:46
Mijn rare vraag: Ik zoek een site waar instelling voor versterkers staan (bijv. als je de knopjes zo zet krijg je een metallica geluid) Ik kan niets vinden op google... Bestaan ze eigenlijk wel... :|

Dribbel_
22 januari 2008, 20:00
Mijn rare vraag: Ik zoek een site waar instelling voor versterkers staan (bijv. als je de knopjes zo zet krijg je een metallica geluid) Ik kan niets vinden op google... Bestaan ze eigenlijk wel... :|

Dat verschilt per gitaar/versterker dus daar schiet je niet zoveel mee op
gewoon zelf draaien tot jij het net zo vind klinken :chicken:

caliban
22 januari 2008, 20:57
Wat voor een versterker heb je. Op boogieboard staan nogal wat settings.
Peavey, mesa en nog wat andere merken staan er zeker. Voor specifieke instellingen per band moet je al bijna dezelfde versterker hebben als gebruikt door de band in kwestie op de opnames.
Voor mesa markseries bestaan er bijvoorbeeld zeer veel instellingen voor metallica nummers, vaak per nummer zelfs andere settings.

xSophie
23 januari 2008, 15:42
Wat voor een versterker heb je. Op boogieboard staan nogal wat settings.
Peavey, mesa en nog wat andere merken staan er zeker. Voor specifieke instellingen per band moet je al bijna dezelfde versterker hebben als gebruikt door de band in kwestie op de opnames.
Voor mesa markseries bestaan er bijvoorbeeld zeer veel instellingen voor metallica nummers, vaak per nummer zelfs andere settings.

Ik heb heel klein 10 watt merkloos versterkertje :p

rocker_71
23 januari 2008, 17:17
Ik heb heel klein 10 watt merkloos versterkertje :p

Daar haal je dus geen vette sound uit warschijnlijk.

Je had toch ook een pedaaltje aangeschaft, of niet?

xSophie
23 januari 2008, 17:43
Daar haal je dus geen vette sound uit warschijnlijk.

Je had toch ook een pedaaltje aangeschaft, of niet?
Ja, een distortion...

rocker_71
24 januari 2008, 12:51
Welke heb je dan, er zijn er zoooooo veel?

xSophie
24 januari 2008, 16:08
Welke heb je dan, er zijn er zoooooo veel?

GLX DS-100
http://www.webtorget.no/images/distortion_ds100.jpg

JohnLord
24 januari 2008, 23:12
Wat voor een versterker heb je. Op boogieboard staan nogal wat settings.
Peavey, mesa en nog wat andere merken staan er zeker. Voor specifieke instellingen per band moet je al bijna dezelfde versterker hebben als gebruikt door de band in kwestie op de opnames.
Voor mesa markseries bestaan er bijvoorbeeld zeer veel instellingen voor metallica nummers, vaak per nummer zelfs andere settings.


Zou je de link kunnen geven, Caliban

caliban
25 januari 2008, 01:12
http://grailtone.com/tone-settings/tone-settings.html


Ik heb heel klein 10 watt merkloos versterkertje :p

Trouwens Sophie, daar is wat mee te doen met een kleine versterker, maar om nu echt bepaalde instellingen te zoeken, is er misschien over. Je kan best zoeken wat je zelf het beste vindt. Ik heb een heel aantal jaar geleden een jaar een abonnement gehad op een frans magazine. Als ze daarin een tab uitwerkten, stond er vaak een instelling bij voor op je amp of pedaaltjes. Nooit geprobeerd en eigenlijk zag het er weinig betrouwbaar uit. Als er een bepaalde groep is waarvan je dat graag wil hebben, kan ik eens kijken of ik iets vind. De ietwat typische bands zijn bijna allemaal aan bod gekomen, dus er moet normaalgezien wel iets tussen zitten. Andermaal de kwaliteit betwijfel ik serieus.

xSophie
25 januari 2008, 19:59
Nou ik zoek 't geluid van slash en van metallica, die van slash had ik al gevonden met de zoek optie maar daar worden zoveel knopjes gegeven terwijl ik maar 3 heb ( treble, mid , bass)

hugo123
25 januari 2008, 22:28
Dan stel je je treble md's en bass zo in als er staat, en als je de andere knoppen (neem aan reverb ofzo) ook nog wil zul je daar een pedaaltje voor moeten kopen, of een modeling versterker ofzo( :chicken: )

Mephistocles
26 januari 2008, 12:28
Je moet niet jou knopjes naar de muzikant zetten. Ga lekker spelen en luister. Wat is mooi? Natuurlijk, je hebt maar een klein versterkertje. Maar zoek gewoon jou geluid op. Lukt het niet, zet dan alles maar in het midden, en probeer opnieuw. Een hele goede tip: niet overdrijven.

xSophie
26 januari 2008, 19:34
Dat had ik al geporbeert, maar dat lukt niet goed :o

caliban
26 januari 2008, 19:56
Wat zijn je settings, zowel op je pedaal je amp (en ook je gitaar).
En over je signature, ik vind dat die uitspraak eigenlijk niet klopt.
Hoe meer je leert hoe meer je te weten komt, maar daarom ga je niet vergeten.
Herhaling is gewoon belangrijk.

xSophie
26 januari 2008, 20:04
Wat zijn je settings, zowel op je pedaal je amp (en ook je gitaar).
En over je signature, ik vind dat die uitspraak eigenlijk niet klopt.
Hoe meer je leert hoe meer je te weten komt, maar daarom ga je niet vergeten.
Herhaling is gewoon belangrijk.

Op m'n amp: Middle: 8 Treble: 5 Bass: 6
Distortion: Niet helemaal duidelijk want er staan geen getallen op maar als je naar dat plaatje kijkt van een paar posts terug, Staat de high op de helft (streepje op de 12 uur) Low op 10 uur en m'n gain op 8 uur
En m'n gitaar ( ik heb een stratocaster) Middelste en neck pickup , Volume: 8
Tone 1 en Tone 10

caliban
26 januari 2008, 20:29
Als je graag wat scheur wil, vind ik dat je best sowieso je brug pickup neemt. Volume van je gitaar open en de tone ook best. Verder weet ik niet hoe je pedaal werkt. Heeft je amp een tweede kanaal??

xSophie
26 januari 2008, 20:36
Nee Geen tweede kanaal...

hugo123
26 januari 2008, 20:56
Zet dan alles volop open, en speel o had als je kan, brug pick up!

xSophie
26 januari 2008, 21:14
Zet dan alles volop open, en speel o had als je kan, brug pick up!

Maar als ik alles volop open zet, klinkt 't geluid niet mooi meer,

TimmU
26 januari 2008, 23:02
Op m'n amp: Middle: 8 Treble: 5 Bass: 6
Distortion: Niet helemaal duidelijk want er staan geen getallen op maar als je naar dat plaatje kijkt van een paar posts terug, Staat de high op de helft (streepje op de 12 uur) Low op 10 uur en m'n gain op 8 uur
En m'n gitaar ( ik heb een stratocaster) Middelste en neck pickup , Volume: 8
Tone 1 en Tone 10
Hop hier ga je de fout in , zet je strat is op tone 0 bij je 2de knop?dan heb je al een sound die veel minder 'schel is' !

caliban
27 januari 2008, 01:12
Maar als ik alles volop open zet, klinkt 't geluid niet mooi meer,
Overstuurde mosfet of transistor, is toch normaal dan.

xSophie
27 januari 2008, 11:18
Hop hier ga je de fout in , zet je strat is op tone 0 bij je 2de knop?dan heb je al een sound die veel minder 'schel is' !

Als ik dat doe, krijg ik bijna een identiek geluid dan met de tone op 1...