PDA

View Full Version : Beginnen met een rack?



Syradodo
22 januari 2008, 17:37
Hello

Ik speel nu al een paar jaartjes vrolijk gitaar. En ben er serieus over na aan het denken om een rack te gaan opbouwen.

Waar moet ik op letten, wat heb ik nodig en waar zouden jullie mee beginnen.

Groeten

Arvoitus
22 januari 2008, 18:45
Hello

Ik speel nu al een paar jaartjes vrolijk gitaar. En ben er serieus over na aan het denken om een rack te gaan opbouwen.

Waar moet ik op letten, wat heb ik nodig en waar zouden jullie mee beginnen.

Groeten
Begin simpel ;)
Preamp + poweramp, en misschien een effectunit ertussen.

Zoek veel tweede-hands, bespaart je een hoop geld.

Kaïn
22 januari 2008, 20:42
Niet om je te ontmoedigen, maar waarom wil je precies een rack? Een top met cab is vele male eenvoudiger (en goedkoper :sssh: )

paulusdeBKB
22 januari 2008, 21:59
Sorry Kaïn, maar in "moderne versterkers" wordt zeker zo fanatiek achter tone aangejaagd als in Rack. Een rack is ingewikkelder, maar een top + kast is echt niet eenvoudiger ! :soul:

Kaïn
23 januari 2008, 09:33
Sorry Kaïn, maar in "moderne versterkers" wordt zeker zo fanatiek achter tone aangejaagd als in Rack. Een rack is ingewikkelder, maar een top + kast is echt niet eenvoudiger ! :soul:
Ik begrijp je standpunt, maar ik doelde niet op dat het eenvoudiger is om goede tone uit een ""normale" head te krijgen. Ik doelde erop dat een rack, met aardlussen, midi programmering, verschillende aansluitmogelijkheden in beginsel technisch ingewikkelder is voor de gebruiker.
Natuurlijk snap ik dat we allemaal even fanatiek achter de goede tone aanzitten;)

jw009
23 januari 2008, 11:02
Hello

Ik speel nu al een paar jaartjes vrolijk gitaar. En ben er serieus over na aan het denken om een rack te gaan opbouwen.

Waar moet ik op letten, wat heb ik nodig en waar zouden jullie mee beginnen.

Groeten