PDA

View Full Version : Foto's van mijn stratje + vraag over bridge cover.



Daan_B
22 januari 2008, 18:29
Nou hier zijn ze dan eindelijk!

http://img138.imageshack.us/img138/3189/strat001xe8.th.jpg (http://img138.imageshack.us/my.php?image=strat001xe8.jpg)

http://img527.imageshack.us/img527/9689/strat002bk1.th.jpg (http://img527.imageshack.us/my.php?image=strat002bk1.jpg)

Ook had ik nog een vraagje over een bridge cover (ookwel ashtray genoemd).
Er staat bijna altijd for vintage tremolo system, is ie ook te krijgen voor de trem die op mijn strat zit?
Het is een American '62 maar er zit wel een moderne trem op vastgemaakt met 2 schroeven en hij heeft van die dikke vierkante zadels.

Ooh trouwens, de LP was binnen één dag verkocht voor maar liefst 275 euries :hippie: !

Orpheo
22 januari 2008, 18:35
dan past ie volgen smij niet, maar waarom wil je in HERESNAAM een ashtray? hoe wil je palmmuten dan enzo?

Daan_B
22 januari 2008, 18:57
Palm mutes doe ik meestal met mn linker hand.
Ik wil graag een bridge cover omdat mijn hand daar dan op kan rusten als ik zittend speel. :)

Brent Ray Vaughan
22 januari 2008, 19:00
Geen antwoord op je vraag, maar die gitaar die je hebt is geen 62 strat. Een 62 strat heeft 21 frets, geen trussrod aan de headstock én een vintage tremolo.

Die ahstray kan misschien lukken als je een tremolo koopt zoals op de Mexicaanse 60s strat (2 point tremolo met vintage saddles). Kan werken, ik weet het niet zeker.

Maar zoals eerder gezegd: waarom die ashtray?

mvg!

Orpheo
22 januari 2008, 19:01
ja, en je kan dus niet palmmuten als je die cover hebt. en je hand laten rusten als je zitend speelt... Juist iets wat je NIET moet doen. eerste wat je hoort op je eerste gitaarles. gaat je arm van hangen, en je gebruikt alleen spieren in je hand, en je pols sluit je uit, en de energie kan niet lopen door je arm, en t blokt in je hand.


kortom: effe leren spelen, niet die kap gebruiken daarvoor. of je hand laten rusten op de brug. en als dat au au au doet kerel.... ach, maakt niet uit joh :) over een paar jaar heb je er helemaal geen last meer van. dan zijn ze gezakt, en ben je een echte vent.

dimitri
22 januari 2008, 19:03
Neen helemaal geen 62'er. Logo op headstock is anders en heeft ook andere tuners. Op het eerste zicht lijkt dit meer op een gewone usa strat.
Hopelijk heb je niet de prijs gegeven voor een 62'er RI van dan ben je bij je pietje gepakt!

drap
22 januari 2008, 19:05
Als het muten pijn doet, dan doe je ook iets verkeerd.

En wat Brent zegt, het is absoluut geen '62 strat. Het lijkt me een American Series strat, gezien de specs en laklaag. Maakt ook niet uit, het is verder een mooi plankie, dus gefeliciteerd ermee!

Orpheo
22 januari 2008, 19:07
WACHT even... nu pas valt het kwartje. palmmuten met je LINKHAND? als je lefty speelt is dat logisch.


http://youtube.com/watch?v=yBYlzVN7twM

kijk daar eens naar. als je dat met je LINKERHAND kan, dus fretten en muten, vind ik je een echte meester. post er eens een clipje van? :)

Daan_B
22 januari 2008, 21:31
Leren spelen is niet nodig, ben ik al 5 jaar mee bezig.

En ehu, hoe komen jullie erbij dat het palm muten pijn doet xD?

Anyway, ik palm mute powerchords met links, is heeeel makkelijk.

Ik vind zo'n bridge cover gewoon mooi en het lijkt me handig om je hand op te leggen als je even lekker wilt zitten (ik speel vrijwel altijd staand).

BTW, hoezo zou ik met een bridge cover niet kunnen muten?

Edit: die dude van eiland muziek zei dat het een jaren 60 strat was, dus ik dacht dat een 62'er het logisht zou zijn, BOEIE! hij speelt en klinkt heeeerlijk :rockon:

drap
22 januari 2008, 21:45
Dan heeft die dude van Eiland Muziek er of geen jota verstand van, of hij heeft je verneukt waar je bij stond. Dat ding komt waarschijnlijk uit de jaren '90, maar dat is zo te checken aan de hand van het serienummer. Wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

Ik denk trouwens ook dat Orpheo iets anders bedoelt met palmmuten dan jij. Althans, dat vermoeden heb ik.

Orpheo
22 januari 2008, 21:52
Leren spelen is niet nodig, ben ik al 5 jaar mee bezig.

En ehu, hoe komen jullie erbij dat het palm muten pijn doet xD?

Anyway, ik palm mute powerchords met links, is heeeel makkelijk.

Ik vind zo'n bridge cover gewoon mooi en het lijkt me handig om je hand op te leggen als je even lekker wilt zitten (ik speel vrijwel altijd staand).

BTW, hoezo zou ik met een bridge cover niet kunnen muten?

Edit: die dude van eiland muziek zei dat het een jaren 60 strat was, dus ik dacht dat een 62'er het logisht zou zijn, BOEIE! hij speelt en klinkt heeeerlijk :rockon:

het effect van palmmuten is dat je je snarne al bij je brug dempt, om zo een meer 'chugga chugga chugga' geluid te krijgen. als je dempt bij de snaren krijg je meer een soort 'ching ching ching' of 'cheng cheng cheng' geluid.

en sommigen vinden dat 't pijn doet. 'mijn hand doet pijn' is ooit een topic geweest alhier.

en trouwens, 5 jaar spelen zegt niet alles. Ik ken iemand die 6 jaar speelt, en nog steeds moeite heeft met rockin in the free world.

barno
22 januari 2008, 22:46
Als jij een ashtray wil, zet er dan eentje op (als het kan), okee palmuten is dan onhandig ... so what: het leuke aan gitaarspelen is dat er geen decreten bestaan over hoe je moet spelen.

Orgasmocaster
22 januari 2008, 23:54
ik heb ook een US 62 strat met een ashtray, maar hij past niet echt goed.. heb ik nu ook een fake '62?

http://www.dkimages.com/discover/previews/759/351171.JPG

Eko
23 januari 2008, 00:01
Het verwarrende van het gebruik van de term `62 is dat een hoop mensen denken dat een strat met een rosewood toets automatisch een `62 model is.
Dus niet. De eerste rosewood toetsen werden al eerder toegepast ( eind `59). Het model `62 is pas zo bekend geworden sinds Fender een reissue heeft gemaakt halfverwege de jaren tachtig. Sindsdien denken een hoop mensen dat alle strats dus zo zijn.
Als je de specs opzoekt van een Vintage Reissue zul je zien dat er meer verschillen zijn.
De spraakverwarring wordt nogal eens in het leven gehouden door handelaren die aan een instrument iets meer ,,cachet,, willen toedichten dan normaal zou kunnen.En een hoop kopers willen dit graag horen!

Brent Ray Vaughan
23 januari 2008, 01:21
ik heb ook een US 62 strat met een ashtray, maar hij past niet echt goed.. heb ik nu ook een fake '62?

http://www.dkimages.com/discover/previews/759/351171.JPG

Ik zie dat je je ashtray al hebt proberen relicen met nicotine. Redelijk geslaagd vind ik persoonlijk. Beter dan thee of koffie!

Daan_B
23 januari 2008, 08:29
Ik heb er 1090 euro voor betaald. :)

Hee Orgasmocaster die asbak heb ik ook, alleen zonder die lucifers (gebruik liever een aansteker).

dimitri
23 januari 2008, 10:23
Daan,
heb je deze strat nieuw of tweedehands gekocht?

Rutger
23 januari 2008, 11:00
Palmmuten kan maar op één manier, omdat de techniek is vastgelegd: je 'mute' met de 'palm' van de hand waarmee je de snaren aanslaat. Dat kan dus alleen met je rechterhand. Op een andere manier je snaren dempen heet geen palmmuten.

Mooi gitaartje trouwens :)

Daan_B
23 januari 2008, 17:46
nieuw, inclusief koffer en al die meuk, zelfs een fender-poetsdoek xD!

Blaahaab
23 januari 2008, 22:55
Daan, jij bedoelt zeker dat als je powerchords speelt, dat je dan tussen de chords door je vingers iets omhooog tilt en dan aanslaat zodat je een soort dood geluid krijgt? dat is geen palm mute, maar gewoon dode noten spelen, palm mute is dat je je palm van je hand (vandaar de naam :chicken: ) net over de brug heen op de snaren legt, zodat alles gedempt is maar met links speel je wel gewoon normaal, klinkt alleen wat bassiger zeg maar

Daan_B
24 januari 2008, 09:20
Ja ik snap het, mijn gitaarleraar heeft ook zo'n ashtray en die heb ik gister even geprobeert, het heeft geen haast maar zou wel leuk zijn om een keertje aan te schaffen :) .

jplm
24 januari 2008, 20:48
Edit: die dude van eiland muziek zei dat het een jaren 60 strat was, dus ik dacht dat een 62'er het logisht zou zijn, BOEIE! hij speelt en klinkt heeeerlijk :rockon:

Daan.

Ik moet je nageven: ik heb hier al heel wat voorbij zien komen voor wat betreft vreemde vragen en uitspraken, maar die redenaties van jou slaan qua originaliteit toch alles. Ik zou zeggen, ga zo door, en laat je niet door kritiek uit het veld slaan, ik lees het met plezier :-))).

Groet, Jan.

Chris Winsemius
24 januari 2008, 21:35
Strat-trem-covers: iets van vroegha :)

Ik heb zo'n oude cover voor (bij) m'n oude trem op m'n Strat maar die cover ligt lekker in de kast want het is echt totaal on-ergonomisch tijdens het spelen, net als zo'n Tele-ashtray.

Voor nieuwe Strat-trems: 't lijkt me sterk dat daar covers voor bestaan...

Daan_B
25 januari 2008, 13:47
Het maakt toch niet uit wat voor 'n gitaar je hebt, als hij lekker klinkt en speelt is de rest onbelangrijk (voor mij ten minste) :) .