PDA

View Full Version : Boek



sanderv89
22 januari 2008, 15:17
Ik ben opzoek naar een beginners boek.
Ik ben net begonne met gitaar spelen maar ik wil graag gewoon een vaste informatie bron hebben.
Kunnen jullie mij een paar leuke/leerzame beginners boeken aanraden?
Ik speel western akoestisch.

Bvd Sander

DaBok
23 januari 2008, 09:41
De Gitaar van Ralph Denyer. Geen boek waarin je liedjes leert, maar een mooi veelomvattend naslagwerk over de gitaar als instrument en verder een goede uitleg over muziektheorie, een stuk of 800 akkoorden met vingerzettingen, enz. Geen typisch beginnersboek, want er zijn zat gevorderde spelers die dit boek regelmatig ter hand nemen. Maar zeker ook geschikt voor beginners! Dit boek, in combinatie met een paar beginnerslejes op youtube bijvoorbeeld, kan je goed op weg helpen.

G.G.
23 januari 2008, 10:51
De Gitaar van Ralph Denyer. Geen boek waarin je liedjes leert, maar een mooi veelomvattend naslagwerk over de gitaar als instrument en verder een goede uitleg over muziektheorie, een stuk of 800 akkoorden met vingerzettingen, enz. Geen typisch beginnersboek, want er zijn zat gevorderde spelers die dit boek regelmatig ter hand nemen. Maar zeker ook geschikt voor beginners! Dit boek, in combinatie met een paar beginnerslejes op youtube bijvoorbeeld, kan je goed op weg helpen.

Schitterend boek. Ik heb de mijne al zo lang ik me kan herinneren. Staat ook wat info over afstellen, elementen en andere zooi.

Kijk ook eens bij de tweedehandsboekhandels etc. De Slegte bijv. daar zie je ze nog weleen voor bijna niets liggen.

denis.hermans
23 januari 2008, 17:07
Eventueel :

Boeken van " Fasttrack" Gitaar 1 en 2
Heeft ook bijbehorende songbooks

Guitar Method 1,2 en 3 van Aaron Stang ( Belwin )
Eveneens bijbehorende songbooks en nog een reeks voor rock gitaar.

Slaggitaar 1 en 2 van uitgeverij De Haske (concentreert zich op slaggitaar via akkoordenschema's)

Als deze boeken hebben bijbehorende cd.

Denis

Paulus2004
5 februari 2008, 16:50
Dit is ook een topper (Total Rock Guitar van Troy Stetina)...http://www.huisvolmuziek.nl/Scripts/prodView.asp?idProduct=14000

Thom TK
5 februari 2008, 16:59
Fast Track serie. Op zich wel goed hoor.

Edit: As Denis said :noob:

Silco
5 februari 2008, 17:44
Ik heb zaterdag 2 boeken gekocht:

- Gitaarakkoordengids van Phil Capone (boek is NL)
In dit boek staat voornamelijk akkoorden informatie. Van elke akkoord zijn er zo'n 3 varianten weergegeven.


- Tipboek Elektrische gitaar & basgitaar van Hugo Pinksterboer (boek is NL)
Hier staan voornamelijk onderwerpen als: onderhoud, keuze en nog veel meer.

Ik vind het allebei goede boeken.