PDA

View Full Version : Mijn pedalboard(je) (met foto's)



Kim Wilson
22 januari 2008, 10:04
Daar is ie dan, eindelijk. Mijn enorme pedalenplank in zakformaat.


Dit is het plankje waar alles op moet komen:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1270.jpg

Het stukje triplex is om het hoogteverschil tussen de in-/outputs van de DD-6 en de andere pedalen op te vangen. Ik heb de randen afgewerkt met acrylaatkit, dan ziet het er niet zo armoedig uit. De gaten zijn voor de voeding van onderaf.


Aan de achterkant heb ik een holling gemaakt, om het plugje wat ik niet gebruik in weg te werken.
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1269.jpg


Na het spuiten ziet ie er zo uit:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1271.jpg


Volgende stap: pedaaltjes erop:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1311.jpg


Zie verder post twee.

Kim Wilson
22 januari 2008, 10:04
De onderkant, waar alle kabeltjes lopen:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1312.jpg


In de koffer heb ik twee plankjes op maat gemaakt, waardoor hij op zijn plek blijft liggen, en door het deksel van de koffer wordt ie ook nog op zijn plek gehouden:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1313.jpg


Voldoende ruimte voor kabels, snaren en troep als het plankje erin zit:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1314.jpg


Poppetje gezien, kastje dicht, poppetje klem in de koffer:
http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1316.jpg

AriaProII
22 januari 2008, 10:06
Is die voeding gewoon Visual Sounds One Spot?

Kim Wilson
22 januari 2008, 10:08
Is die voeding gewoon Visual Sounds One Spot?
Nee, een Boss adapter met een Yellow Cable daisy chain.

Nielsje
22 januari 2008, 10:16
Wel strak geworden hoor! Best grote gaten voor die haakse plugjes.. Trouwens, er is ook zwarte ducttape ;).


[miepmode]

Je weet toch, dat als je de ketting-8jes onder een hoek van 45 graden had gezet, ze ook veel beter de belasting in de richting haaks op de pedalen kunnen opvangen?

[miepmode off]

almarvk
22 januari 2008, 10:26
Ziet er netjes uit! Ben je niet bang dat de voeding onderlang een keer los laat op het podium?

Ibanez666
22 januari 2008, 10:29
(pedaljunkiemode on) zijn dat al de pedalen die je gebruikt? (pedaljunkiemode off)

peter_heijnen
22 januari 2008, 10:35
Mooi koffertje!

Ik hoop dat de pluggen niet voor problemen gaan zorgen. De spanning die steeds ongevraagd op zo'n vaste plug komt als je op het pedaal trapt kan voor slechte contacten zorgen.

almarvk
22 januari 2008, 10:39
Altijd handig die Gamma koffertjes :D

Kim Wilson
22 januari 2008, 11:00
Wel strak geworden hoor! Best grote gaten voor die haakse plugjes.. Trouwens, er is ook zwarte ducttape ;).


[miepmode]

Je weet toch, dat als je de ketting-8jes onder een hoek van 45 graden had gezet, ze ook veel beter de belasting in de richting haaks op de pedalen kunnen opvangen?

[miepmode off]
Die gaten zijn idd wat groot, maar kleiner kan niet. Dan passen die plugjes er niet meer doorheen.

Zwarte ducttape had gekund, als ik het had. Maar aangezien het aan de onderkant zit, stoor ik me er niet zo aan. Ik zie het toch niet weer.

En ja, die ketting-achtjes had ik ook schuin kunnen zetten. Nu zit er horizontaal nog iets leven in, maar dat is niet zo erg.

Kim Wilson
22 januari 2008, 11:01
Ziet er netjes uit! Ben je niet bang dat de voeding onderlang een keer los laat op het podium?
Nee, daar ben ik niet bang voor. Het plankje ligt toch altijd helemaal aan de rand van het podium.

Kim Wilson
22 januari 2008, 11:02
(pedaljunkiemode on) zijn dat al de pedalen die je gebruikt? (pedaljunkiemode off)
Yep. Mijn amp heeft trouwens reverb en tremolo aan boord, die ik met een footswitch aan/uit kan zetten.

Kim Wilson
22 januari 2008, 11:03
Mooi koffertje!

Ik hoop dat de pluggen niet voor problemen gaan zorgen. De spanning die steeds ongevraagd op zo'n vaste plug komt als je op het pedaal trapt kan voor slechte contacten zorgen.
Die pedalen gaan geen kant op, dus ik heb geen last van spanningen. :)

Little Jay
22 januari 2008, 11:03
Handig! Hou wel van kleine plankjes met alleen het hoogst noodzakelijke.

Ik heb ook een plankje in een gamma-koffer (of praxis, whatever). Alleen: ik heb het plankje in de deksel gedaan (koffer ondersteboven dus), scharnieren van de koffer verwijderd en deelbaar gemaakt met een paar extra koffer-sluitingen. (sorry, nu geen foto bij de hand, misschien later). Een soort mini-deelbare flightcase dus. Hoef je je plankje niet uit de koffer te halen en heb je meteen een profi-afwerking.

Bij jou wel weer handig dat je meteen veel bergruimte voor snoertjes etc hebt.

Kim Wilson
22 januari 2008, 11:04
Maar toch, allen bedankt voor de complimenten en het meedenken. :D

Lexvandoef
22 januari 2008, 11:30
Ziet er strak uit Hans!

JeroenSchaaf
22 januari 2008, 11:38
Mooi ding hans!! :rockon: En nou weer lekker Bleuzeeen!

Valoosj
22 januari 2008, 11:42
Mooi. Wel veel pedalen he Hans :satisfie:

Mitch
22 januari 2008, 11:58
Altijd handig die Gamma koffertjes :D
Hahahahaha, ik heb echt precies dezeflde ! Dat idee om latjes onder het pankje te doen is wel slim, zal eens kijken of ik ook zoiets kan fabrieken. Gooi nu altijd mijn kabels er bovenop en ik heb wat schuimrubber in het deksel zodat het mooi zacht klemt, maar dit is een aardig idee.
Zal van de week eens mijn beide planken/cases showen...gisteren afgemaakt.

Marshallover
24 januari 2008, 12:34
Waar heb je die yellow cable daisy chains vandaan?

rocker_71
24 januari 2008, 12:50
Ziet er mooi uit KW!

(klein off tpoic vraagje: die power slinky's spelen die veel zwaarder dan de regular slinky's? En is bij de power slinky's de g-snaar omwonden?)

Rude Perception
24 januari 2008, 13:12
Ziet er mooi uit KW!

(klein off tpoic vraagje: die power slinky's spelen die veel zwaarder dan de regular slinky's? En is bij de power slinky's de g-snaar omwonden?)

Wen je aan en nee,

rocker_71
24 januari 2008, 13:20
Okee, tanx.

Is de p die op de verpakking stat bij de g-snaar van plain en betekent dat dan onomwonden?

Kim Wilson
24 januari 2008, 13:21
Waar heb je die yellow cable daisy chains vandaan?
Die heb ik bij Big One in Zwolle gekocht.


Ziet er mooi uit KW!

(klein off tpoic vraagje: die power slinky's spelen die veel zwaarder dan de regular slinky's? En is bij de power slinky's de g-snaar omwonden?)
Thanks!
Power Slinky's zijn .011 snaren met bassnaren die heel iets dikker zijn dan bij de .010 (resp. .011-.048 en .010-.046). Ze spelen iets zwaarder als Regulars, maar je went eraan. Het is geen gigantisch verschil. Op de bassnaren is het verschil voor mij zelfs te klein, ik wil de volgende keer denk ik weer de Beefy (.011-.054).

Thom TK
24 januari 2008, 14:29
Mag ik vragen welke pluggen je gebruikt tussen je pedalen?

JeroenSchaaf
24 januari 2008, 14:37
Waar heb je die yellow cable daisy chains vandaan?

Het hoeft niet persee die Yellow Cable te zijn, maar het kan ook bv de Visual Sound One spot kabel zijn.

Is wel te halen in groningen bij Westerhaven. zijn ook mooi met een haags plugje.

Nielsje
24 januari 2008, 14:45
.. een haags plugje.

Hehehehe..

Kim Wilson
24 januari 2008, 14:57
Mag ik vragen welke pluggen je gebruikt tussen je pedalen?
Ook Yellow Cable. Ik denk dat Big One een keer een dealtje heeft gemaakt bij Yellow Cable, want al die kabels en accessoires die daar hingen, waren van Yellow Cable.

RiffMeister
24 januari 2008, 15:14
Is de p die op de verpakking stat bij de g-snaar van plain en betekent dat dan onomwonden?

Yeps (10tekens)

Kim Wilson
27 januari 2008, 09:55
Hmmm, duct tape blijft niet hechten op matte spuitlak...

zjanke
27 januari 2008, 10:56
Hoe lang geleden heb je die lak gespoten? Ik kan me voorstellen dat niet 100% droge lak nog een vleugje oplosmiddel bevat, maar normaal houd duct tape zelfs op water.

Wouter!
27 januari 2008, 11:45
Mooie kist! ziet er onwijs strak uit!

hoe heten die plugjes tussen de effecten?

Bouke
27 januari 2008, 13:11
Mooi Hans! Ik zou willen dat ik nog zo compact kon. Maar met de komst van mijn HK Rotosphere moest ik de Gamma-oplossing vaarwel zeggen :D En dat is nou juist zo'n mooi formaat.

Waarom zet je de kabeltjes op de onderkant niet even vast met van die kabelklemmetjes?

Bouke

toneblo
27 januari 2008, 13:30
Bestaat hier al niet een topic voor?



:sneaky:

Kim Wilson
28 januari 2008, 08:55
Bestaat hier al niet een topic voor?



:sneaky:
Kun je nou alleen maar overal over zeuren?

Nee, hier was nog geen topic voor, want deze gaat over de "bouw" van mijn plankje. Als ik dit allemaal in het "post je pedalboard-topic" zou plaatsen, zou dat topic ontsporen. Dat topic is bedoeld om je pedalboard te laten zien.

Ik heb die ducttape er een dag na het spuiten opgeplakt. Dat zou het probleem kunnen zijn. Misschien idd maar van die kabelklemmetjes erop tikken.


@Wouter: ik heb geen idee hoe die pluggen heten.