PDA

View Full Version : Nieuwe Korg Tuner *true bypass*



Don Olivier
22 januari 2008, 09:42
http://www.korg.com/gear/info.asp?a_prod_no=PITCHBLACK&category_id=5

Ziet er goed uit en voldoet volgens mij aan alle eisen...???

Weet iemand toevallig of deze tuner reeds in nederland te krijgen is en zo ja...bij wie? Zag em op een USA site staan voor 99 dollar, niet duur dus.

Nielsje
22 januari 2008, 09:55
Mjah, interressant.

De strobe functie begint populair te worden, volgens mij wil Korg dmv deze functie concureren met planet waves, en misschien zelfs de peterson.
Ik vraag me af wat behalve de strobe functie nou de meerwaarde is ten opzichte van de dt-10.

De vormgeveving is in ieder geval net als bij de peterson lelijk te noemen.

Mitch
22 januari 2008, 09:59
De strobe functie begint populair te worden, volgens mij wil Korg dmv deze functie concureren met planet waves, en misschien zelfs de peterson.
Ik vraag me af wat behalve de strobe functie nou de meerwaarde is ten opzichte van de dt-10.

True bypass voor wie dat wil. Marketingtechnisch een uitstekende zet. De goede buffer van de DT10 ten spijt ;)



De vormgeveving is in ieder geval net als bij de peterson lelijk te noemen.
ABsolut, maar hij is wel smaller dan de DT10 maarrrrrrr heeft de jacks dan weer aan de zijkant.

Nielsje
22 januari 2008, 10:11
True bypass voor wie dat wil. Marketingtechnisch een uitstekende zet. De goede buffer van de DT10 ten spijt ;)

Helemaal mee eens, alhoewel ze misschien iets eerder op die hype hadden moeten inhaken



ABsolut, maar hij is wel smaller dan de DT10 maarrrrrrr heeft de jacks dan weer aan de zijkant.

Precies, dus echt smaller wordt het geheel niet, nu kan je pedalen dan een beetje 'verspringend' monteren, en dus alsnog ruimte besparen. Toch vind ik de vormgeving van de dt-10 op het moment best ideaal. Lex heeft dus zo'n Planet waves tuner, maar dat vind ik toch iets minder..

Don Olivier
22 januari 2008, 11:20
Ben benieuwd wanneer ie leverbaar is ga em dan zeker aanschaffen

Thom TK
23 januari 2008, 14:25
Hmm interessant idd. Hij zal iig beter zijn dan de Artec en Boston TB tuners. Hoewel ik de Artec niet echt ken (nog, ben van plan hem aan te schaffen).

Nielsje
23 januari 2008, 14:26
Hmm interessant idd. Hij zal iig beter zijn dan de Artec en Boston TB tuners. Hoewel ik de Artec niet echt ken (nog, ben van plan hem aan te schaffen).

beargumenteer uw mening! Anders worden er geen punten gegeven voor uw antwoord! (zoiets staat altijd boven de tentamens..)

Thom TK
23 januari 2008, 14:32
beargumenteer uw mening! Anders worden er geen punten gegeven voor uw antwoord! (zoiets staat altijd boven de tentamens..)

Hehe. Naja over de Boston heb ik verhalen gehoord dat de interne bedrading weliswaar TB is, maar niet van goede kwaliteit wat alsnog geluidsverlies opleverd. En wat Artec betreft: naja is meer een onderbuikgevoel aangezien Artec een kwalitatief "minder" merk is dan Korg.
Maar ik test de Artec binnenkort nog. Het prijsverschil tussen NL en DE is trouwens schandalig hoog.

EuroCinema
23 januari 2008, 15:02
Ik ga meteen mijn tuner met buffer wegdoen en inruilen voor zo'n TB tuner plus een losse buffer! Dat klinkt vast veel beter! En het is natuurlijk onwijs fijn om elke keer dat ik mijn tuner aanzet een knoertharde PLOK! (met reverb) te horen!

</TB-scepticus>

WillemdaGuide
23 januari 2008, 15:12
Dit is wat ik zocht toen ik een tuner kocht om op de tuner out/mute van mijn looper te hangen, nu moet ik het doen met die verschrikkelijk gebufferde boss..... :(

Chroxy
23 januari 2008, 15:29
als hij toch aan je tunermute hangt, maakt het toch niks uit of hij gebufferd/truebypass is!? Dan kan ie toonslurpen wat hij wilt.. Hij zit toch nie in je signaalpad.

Thom TK
23 januari 2008, 15:44
Ik ga meteen mijn tuner met buffer wegdoen en inruilen voor zo'n TB tuner plus een losse buffer! Dat klinkt vast veel beter! En het is natuurlijk onwijs fijn om elke keer dat ik mijn tuner aanzet een knoertharde PLOK! (met reverb) te horen!

</TB-scepticus>

Ik hoef absoluut geen gebufferde tuner idd.
Reden: ik heb 3 Boss pedalen. Snap je hem?

WillemdaGuide
23 januari 2008, 16:26
als hij toch aan je tunermute hangt, maakt het toch niks uit of hij gebufferd/truebypass is!? Dan kan ie toonslurpen wat hij wilt.. Hij zit toch nie in je signaalpad.

ow ja.......


nee beetje flauw, natuurlijk maakt het dan geen zak uit.
Vind alleen dat hele True bypass nogal gehypt, natuurlijk, als je tig pedalen aan elkaar knoopt heb je verlies van signaal, maar heb jaren prima gespeeld met een pedaaltje of 4/5 aan elkaar gekoopt en dat klonk prima.

even on topic, vind het wel een cool pedaaltje hoor, lekker klein en zo te zien een duidelijke display. Ook het feit dat ie de voeding door kan lussen voor andere pedalen is zeker handig, zou voor mij een optie zijn om wel voor zo'n pedaal te gaan, maar goed mijn Boss pedaltuner heeft die functie ook.

dml
23 januari 2008, 20:25
En wat Artec betreft: naja is meer een onderbuikgevoel aangezien Artec een kwalitatief "minder" merk is dan Korg.


Wat is het nou? Alleen een onderbuikgevoel of weet je zeker dat Artec kwalitatief minder is dan Korg? Indien het laatste, waar baseer je dat op?

Mitch
23 januari 2008, 20:48
Ach, er geven ook een hoop mensen af op de tuner van het gerenommeerde merk Boss, dus ik kan een vooroordeel over een goedkoop merk wel enigszins begrijpen ;) Maar inderdaad, liever ervaringen en feiten dan 'ik denk dat..' !

johantipker
23 januari 2008, 21:40
Ik ga meteen mijn tuner met buffer wegdoen en inruilen voor zo'n TB tuner plus een losse buffer! Dat klinkt vast veel beter! En het is natuurlijk onwijs fijn om elke keer dat ik mijn tuner aanzet een knoertharde PLOK! (met reverb) te horen!

</TB-scepticus>

Mijn losse korg tuner is ook "troe baaipez" als ik gewoon de kabel eruit ros.... :D

Thom TK
23 januari 2008, 21:44
Wat is het nou? Alleen een onderbuikgevoel of weet je zeker dat Artec kwalitatief minder is dan Korg? Indien het laatste, waar baseer je dat op?

Nergens op, prijsklasse.
Maakt ook niet uit, want zoals ik al zei: ik ga die nog testen ;).

Chroxy
23 januari 2008, 23:09
ow ja.......


nee beetje flauw, natuurlijk maakt het dan geen zak uit.
Vind alleen dat hele True bypass nogal gehypt, natuurlijk, als je tig pedalen aan elkaar knoopt heb je verlies van signaal, maar heb jaren prima gespeeld met een pedaaltje of 4/5 aan elkaar gekoopt en dat klonk prima.



hehe, ik zag je sarcasme niet.. ;)
Ik geef je geljk wat betreft het True Bypass gehyp..

Thom TK
24 januari 2008, 00:46
Natuurlijk is TB een (voor een deel) loze hype...maar...
Als je een aantal gebufferde pedalen in je chain hebt (zoals ik) dan wil je geen buffers meer. Ik merk nu al dat ik minder hoog heb als ik met effecten in mijn loop speel, en dat wil ik niet verergeren. Daarom kies ik voor een TB tuner, en als ik een wah koop, heb ik die ook het liefst TB, net zoals elk pedaal dat nog bij mijn board komt.
Een hele keten van TB pedalen is niet handig.

Swampash
24 januari 2008, 09:22
http://www.korg.co.jp/Product/Tuner/


Hmmm, hij heeft ook een grote broer, de pitchblack+ en er is ook een pitchjack, jammer dat ik geen japans kan lezen. Voordeel van de pitchblack tov dt10 is dat deze ook ac power in/out heeft.

JeroenSchaaf
24 januari 2008, 09:31
Die pitchjack is wel Ubberlelijk! :satisfie:

Nielsje
24 januari 2008, 09:39
Die pitchblack + ziet er al beter uit. Ben benieuwd wat die allemaal kan.

rocker_71
24 januari 2008, 12:26
http://www.korg.co.jp/Product/Tuner/


Hmmm, hij heeft ook een grote broer, de pitchblack+ en er is ook een pitchjack, jammer dat ik geen japans kan lezen. Voordeel van de pitchblack tov dt10 is dat deze ook ac power in/out heeft.

Nou ik wel, toevallig. Er staat dat je deze tuner beter niet kan kopen. Hij is veel te duur en zuigt heel veel tone. Bovendien is hij echt superlelijk. Daarom is hij bedoeld voor de export markt, Europa en dan vooral Nederland! :seriousf:

EuroCinema
24 januari 2008, 15:29
Ik hoef absoluut geen gebufferde tuner idd.
Reden: ik heb 3 Boss pedalen. Snap je hem?

Ik snap dat je geen buffers tekort komt. Maar ik denk ook niet dat je toon nu enorm gaat lijden als je er een goede non-TB tuner bij zou zetten. En serieus: een TB tuner zal waarschijnlijk switching noise geven als je hem aanzet, wat door andere pedalen versterkt of ge-echo'd kan worden. Erg vervelend als je tijdens een nummer (keyboard intro bijvoorbeeld) nog even snel wilt checken.

Thom TK
24 januari 2008, 16:14
Ik snap dat je geen buffers tekort komt. Maar ik denk ook niet dat je toon nu enorm gaat lijden als je er een goede non-TB tuner bij zou zetten. En serieus: een TB tuner zal waarschijnlijk switching noise geven als je hem aanzet, wat door andere pedalen versterkt of ge-echo'd kan worden. Erg vervelend als je tijdens een nummer (keyboard intro bijvoorbeeld) nog even snel wilt checken.

Heb je een heel goed punt idd, maar ik ben nogal huiverig voor alles wat niet-TB is voor mijn loop. Ik hoor nu al verlies van tone en dat wil ik beperken.
Maar ach, de ene buffer is de andere niet denk ik (en nou heb ik nog stééds niet getest :sneaky: ).

Don Olivier
26 januari 2008, 01:33
Waarom zou iemand tone suck willen met een tuner pedaal???

Voor mij zou een true bypass tuner super zijn