PDA

View Full Version : HYBRID: Michael Kelly OF Crafter SA ?



MurphyFan
22 januari 2008, 09:00
De titel van het onderwerp zegt het al. Welke van de 2?
Kwestie van prijs/kwaliteit verhouding, mogelijkheden, afwerking, geluid, etc...
Een Taylor T5 is buiten budget, dat zou minstens 4x langer sparen zijn ;)

Mateloos bedankt voor jullie visie!

almarvk
22 januari 2008, 09:09
Deze gaat naar akoestische gitaren.

bagheera
19 februari 2008, 08:38
ik heb net de michael kelly's ontdekt ik moet zeggen ik ben diep onder de indruk zowel acoustische modellen als semi-acoustische modellen en de electrische PRS- modellen zijn gewoon geweldig.
Het is een opkomend merk moet dus nog aan naambekendheid winnen en meer faam = meer betalen ik zou dus zeggen haast je want dit is de moeite waard
Ik ga zelf binnenkort het PRS model kopen

remcol
19 februari 2008, 11:01
Ik heb een keer op een Crafter SA gespeeld, en was niet erg onder de indruk...
Die Michael Kelly's ken ik niet.
Heb je al aan een Godin gedacht? Klinkt echt veel beter dan een Crafter sa, Kwa prijs zitten ze ongeveer tussen een sa en een t5

Vanaf een euro of 1000 dacht ik, afhankelijk van het model natuurlijk!



[edit] zie net dat je het over hybrid hebt in je topictitel, dus je wil akoestisch en elektrisch in een gitaar?

MurphyFan
19 februari 2008, 15:05
bedankt voor de feedback (niet dat jullie zo luid reageren ;)). 'k heb intussen al redelijk wat gelezen over beide gitaren, en de michael kelly krijgt toch mijn voorkeur, krijgt ook de betere kritieken. Budgetair gezien is zelfs 1000€ nog een héél eind over hetgeen ik wil uitgeven, want zowel de crafter en de MK zitten rond de 500€, soms iets lager, en da's echt het maximum, kmoet er me nu al in de nodige bochten voor wringen...

Uiteraard begrijp ik dat hybrids altijd wel een compromis zijn. Of ik dat compromis wil maken, tja... daar kan uiteindelijk alleen testen soelaas bieden. Ik hoop althans op een aanvaardbaar resultaat. Mijn 2ndhand taylor big baby kost nieuw al quasi evenveel als deze hybrids (en ik hou echt van de klank die er uit komt), en daar zit zelfs geen elektronica in. Ergens vraag ik me dan ook af hoe de MK accoustisch gaat klinken.

Om op die anddere vraag te antwoorden, ik wil eigenlijk maar één gitaar, speel tot nu toe quasi alleen accoustisch, tenzij af en toe eens op de lp van mijn broer, maar 'k zou wel af en toe ook wel eens wat elektrisch willen doen.
Een degelijke plank in elke branche (acc en elektr.) bezitten, lijkt me in mijn geval gewoon overhead, ik heb maar 2 handen, kan er maar 1 tegelijk bespelen, dus waarom niet proberen om beide te combineren, mits de nodige compromissen.

MurphyFan
19 februari 2008, 15:17
een demo filmpje van de MK hybrid:
http://www.youtube.com/watch?v=lm9pP4qQAp4