PDA

View Full Version : Ibanez Artcore echte toevoeging ??



marcelca
22 januari 2008, 05:48
Hallo

Ik heb nu een paar keer een artcore gezien en ik vind het een verschrikkelijk mooie gitaar...maar, is het voor mij een toevoeging, ik ken namelijk niet het geluid ervan....


ik speel nu op een Epiphone LP custom 3 plus en ik heb een London city spifire MK2

de london city gebruik ik eigenlijk nooit dus die zou ik dan eerst verkopen, maar heeft het zin om ipv de LC een artcore te kopen..

het gene wat ik speel:

blues dingetjes ( beetje soleren over backingtracks ), gary moore, thin lizzy, dire straights, foo fighters, race against, sears jordon,danko jones, acdc enz......

Eko
22 januari 2008, 07:50
Een artcore voegt wel iets toe. Je hebt nu nog geen gitaar met een klankkast. Het geluid van de axe met de humbuckers is wel iets anders dan wat je nu gewent bent. Ik zou hem gewoon eens uit proberen bij de lokale gitaarboer. Blues e.d. zou geen enkel probleem moeten zijn.
Houd er rekening mee dat een gitaar zoals de artcore sneller rondzingen op een podium.

Nellyrocks
22 januari 2008, 08:39
Te gekke gitaren. Gewoon kopen.

Een hollobody is zeker voor bluesdingen te gek.

Kim Wilson
22 januari 2008, 08:45
En voor blues hoef je geen bakken gain te gebruiken, dus die feedback zal ook wel meevallen. Ik heb er met die van mij iig geen last van. :)

Ibanez666
22 januari 2008, 09:14
En voor blues hoef je geen bakken gain te gebruiken, dus die feedback zal ook wel meevallen. Ik heb er met die van mij iig geen last van. :)


Bakken reverb wel meestal toch?

marcelca
22 januari 2008, 09:19
ik speel niet op een podium, daar vind ik mezelf niet goed genoeg voor.....

lijkt me echt een te gekke gitaar en moet er binnenkort is even een keertje op gaan spelen, elke gerenomeerde gitaarwinkel heeft ze wel denk ik...

dat is de enige manier om te kijken of de sound wat voor me is....



de london city strat is een superfijne gitaar om mee te spelen maar het geluid vind ik over het algemeen te dun voor de muziek die ik speel


ik speel over het algemeen al met weinig gain

Kim Wilson
22 januari 2008, 09:26
Bakken reverb wel meestal toch?
Nee hoor, ook niet. Een beetje mag, maar het is geen must. Ik heb een poosje de reverb van de amp kapot gehad, maar ik heb hem niet echt gemist.

Bakken reverb zou ik sowieso nooit doen. Je mist heel snel alle definitie. Als je met meerdere instrumenten speelt (bijvoorbeeld twee gitaren, of een piano) is teveel reverb helemaal killing.

Ibanez666
22 januari 2008, 09:54
Nee hoor, ook niet. Een beetje mag, maar het is geen must. Ik heb een poosje de reverb van de amp kapot gehad, maar ik heb hem niet echt gemist.

Bakken reverb zou ik sowieso nooit doen. Je mist heel snel alle definitie. Als je met meerdere instrumenten speelt (bijvoorbeeld twee gitaren, of een piano) is teveel reverb helemaal killing.

Vind ik ook, maar het valt mij wel op hoe vaak gitaristen die blues spelen zo veel reverb gebruiken. Op mijn versterker zit het gelukkig niet :-)

Frisods
22 januari 2008, 11:43
ibanez is wel goed voor de prijs, kijk anders ook even naar de epiphone dot

Bart_Blueprint
22 januari 2008, 11:48
...de london city strat is een superfijne gitaar om mee te spelen maar het geluid vind ik over het algemeen te dun voor de muziek die ik speel


ik speel over het algemeen al met weinig gain

Een strat te dun voor blues?! Ik zou zeggen, gebruik je voorste element, draai desnoods de tonepot nog een beetje dicht, gebruik ķetsje meer gain en gaan met die banaan!

Strat en Blues blijft toch ook een lekkere combinatie al zeg ik het zelf!
Maar goed, van de andere kant is een hollowbody ook wel mooi geschikt voor blues ;)

marcelca
22 januari 2008, 11:55
ja leuk he, het blijven keuzes


'het gekke is dat ik heel weinig met mijn strat ( en het geluid ) heb terwijl de gitaar super comfortabel en makkelijk speelt....

is perfect afgesteld en heeft ook een goed geluid en toch heb ik er weinig mee ( tja leg het maar uit, ik weet het niet )


ik heb wel het eerste gitaar spelen erop geleerd na een half jaar de epi LP gekocht en daarna eigenlijk nooit meer op de strat gespeeld ( speel nu bijna 2,5 jaar )

hezz
22 januari 2008, 12:53
P90's klinken te gek, de stock elementen in de artcores zijn ook heel goed te doen.

marcelca
22 januari 2008, 12:56
ik heb alvast een aantal youtube artcore filmpjes beluisterd, zonder een ooit gehoord te hebben in het echt was het geluid wat ik via youtube kon beluisteren het geluid wat ik in mijn gedachten had