PDA

View Full Version : Welke elementen voor mijn Strat



artnaz
22 januari 2008, 00:28
Zoals al eerder aangegeven ben ik van plan om zelf een Strat in elkaar te zetten. Ik ben nu dus wat aan het brainstormen welke onderdelen ik moet samenbrengen. En pickups zijn één van de meest karakteristieke onderdelen van de gitaar, dus die moeten goed zijn.

Ik heb zelf vrij weinig ervaring, maar om de tone te omschrijven gooi ik wat losse termen in de lucht: "warm", "rond", "zangerig", "sustain", "romig", "punchy"... Ik wil er stevig mee kunnen rocken, maar een mooie clean en blues-tone zou ook mooi zijn zover het kan...

Voorbeelden:

HEAVY
Ritchie Blackmore - Fender '70s stock dacht ik (http://www.youtube.com/watch?v=WZwZXTtEfk8)
Ritchie Blackmore - Seymour Duncan Quarter Pounders (http://www.youtube.com/watch?v=7WAWTK_eOJg)
Ritchie Blackmore - Fender Lace Sensors (http://www.youtube.com/watch?v=gQr4NgVu754)
Doug Aldrich - hij heeft onderhand een Signature van Shure, dus het is die of iets anders van Shure (http://www.youtube.com/watch?v=hBhp_3CSIgE&feature=related8)
Yngwie Malmsteen - Dimarzio HS-3's en (later ook) YJM's als ik het goed heb (http://www.youtube.com/watch?v=GkEo3IqpNus)
Walter Giardino - wat ik zo kan vinden ook Dimarzio HS-3's (http://www.youtube.com/watch?v=JQU1xC8H1eE)
Gary Moore - Uit fase geplaatste Bare Knuckels dacht ik (ik weet het het, geen Strat, maar z'n tone is ook heerlijk :p) (http://www.youtube.com/watch?v=i6IO5EN49hY)

CLEAN/BLUESY
Ritchie Blackmore - Fender '70s stock dacht ik (http://www.youtube.com/watch?v=fyBEWp2ZQwg)
Ritchie Blackmore - Seymour Duncan Quarter Pounders (http://www.youtube.com/watch?v=tKf7oYywdS8)
Ritchie Blackmore - Fender Lace Sensors (http://www.youtube.com/watch?v=Y7qtwJ9EQPg&feature=related)
Stevie Ray Vaughan - Fender Texas Specials (http://www.youtube.com/watch?v=zAG-kX_IlUw)