PDA

View Full Version : Wow, mijn ouders waren gul



jbjoost
21 januari 2008, 23:23
We gingen avond eten een paar dagen hiervoor had ik gezegt welk verjaardag cadeau ik wou.( verjaardag is al 2 weken geleden maargoed.. hij was ee beetje laat..)
Nou ik zij toen met een HEEL onzekere stem:een versterker.. hij is alleen wel een beetje prijzig ( voor iemand van 14 vind ik in iedergeval)
me vader zij meteen nou nou, dan moet de computer eerst weg :stop:
dus vrijdag bij het eten zei ik tegen me pa: En..., mag ik die versterker nog :satisfie: . en weet je wat hij zei.! 'nou vooruit dan!
wij hem in de stad (het was koopavond) hem halen ff uitgetest nog voor de zekerheid ( had hem al een keer getest), bleek dat ik nog opgelicht was ook kreeg er geen eens een footswitch bij die je bij Dijkman wel kreeg..

Morgen mee naar oefenruimte en zondag al optreden:D

foto's: http://img519.imageshack.us/img519/4743/gitaarfotovoxac30copyij8.jpg

Lexvandoef
21 januari 2008, 23:43
WTF heb je een ac30 voor je verjaardag gehad? Super, gefeliciteerd man, toffe actie van je pa :D

caliban
21 januari 2008, 23:44
Is dat een AC30?? Voor je veertiende verjaardag, dat is wel wat, jongens toch.

jasper159
21 januari 2008, 23:44
Doe mij ook maar zo'n stel ouders.

kwante
21 januari 2008, 23:45
Als ik dat hier zo allemaal lees (zie ook topic van pannekoek) dan ga ik voor mijn volgende verjaardag ook eens een versterker vragen :soul:

Trouwens, veel plezier met je nieuwe amp!!!

Groet
Kwante

Puerco
21 januari 2008, 23:49
Mooi ding man, gefeliciteerd!!!
Voxen blijven prachtig, techniek mag door de jaren verandert zijn maar de styling is altijd hetzelfde gebleven, logisch: pure klasse.

caliban
21 januari 2008, 23:50
Vroeger was mijn vader daarin ook nogal gul, tot ik nooit helemaal tervreden was met wat ik kocht (dankzij de typische verkooppraat en domheid van mezelf, misschien beter gezegd onwetendheid). Nu is het allemaal uit de eigen zak.

VanBiLL.com
21 januari 2008, 23:50
bhoe, en ik maar hard werken en dan geschoffeerd worden aan het einde van de maand, alles afdragen naar onze fijne overheid, verzekeringen betalen, eten voor de kat kopen, aan alle verplichting voldoen, verzekeringen betalen...en jammer, geen geld meer om mijzelf een AC-30 cadeau te doen...maar weer een paar centen overgehouden, nog maar 32 jaar sparen... :satisfie: (maar dan ben ik al de pijp uit...)

Nhaja! Bijzonder gefeliciteerd met dit geweldige cadeau (mag ik je ouders even lenen?????)

TimmU
21 januari 2008, 23:51
Ga ik ook es proberen. Steeds heel subtiel blaadjes met een JVM of een Mark IV ofzo op de tafel laten liggen, of een Koch Powertone II .
En dan : Maaaaaammm , nog even voor m'n verjaardag, ik wou wel graag eigenlijk zo'n nieuw versterkertje.
En als ze nee zeggen, dan zeg ik "maar die Joost van Gitaarnet kreeg ook gewoon een AC30 voor z'n verjaardag hoor! dat is heel normaal ,echt waar. alsjetooehoee"
Misschien werkt het wel!:D

Nielsje
22 januari 2008, 00:14
Gefeliciteerd!

nu zelf even hard werken voor een flightcase, die kan je vast wel 2e hands vinden, dan blijft hij ook mooi, en kan je er altijd wat meer voor krijgen als je hem in de toekomst weer verkoopt.

veel plezier d'r mee!

Lexvandoef
22 januari 2008, 00:17
jij ook altijd met je flightcases :satisfie:

Negative K3 fan
22 januari 2008, 00:45
lijpe shit kerel en geniet ervan.

pannekoek
22 januari 2008, 07:49
Als ik dat hier zo allemaal lees (zie ook topic van pannekoek) dan ga ik voor mijn volgende verjaardag ook eens een versterker vragen :soul:

Trouwens, veel plezier met je nieuwe amp!!!

Groet
Kwante


haha , ik kreeg maar 100 euro erbij van me pa :P de rest heeft hij alleen voorgeschoten die dag ervoor om mij die ochtend te verassen maar ik moet wel alles betalen!!! :chicken:

jbjoost
22 januari 2008, 08:21
ik moest wel 250 euro meebetalen :satisfie:
ik ga nu wel sparen voor m'n nieuwe gitaar dat word zaterdags bij de boer werken

(tip)als je een zus hebt.. vertel hoeveel geld zei aan klerne krijgt enzo en dan kom je al een stuk verder :hippie:

Rinze
22 januari 2008, 08:58
Mooi man, daar heb je wat aan, zulke ouders! En nou braaf zijn he :sssh:

jonesd
22 januari 2008, 09:02
nu zelf even hard werken voor een flightcase, die kan je vast wel 2e hands vinden, dan blijft hij ook mooi, en kan je er altijd wat meer voor krijgen als je hem in de toekomst weer verkoopt.



Een ac30 verkoop je niet...


Ik weet het, een moedige en licht naïeve uitspraak...

MichaelSS
22 januari 2008, 10:30
Ziek. En dan staat daar een Squier naast ?? Plz...

stefke_m
22 januari 2008, 10:54
Och MichaelSS kuthomo. Gun die jongen zijn plezier ook, dit is een geweldige set, zeker voor een vijftienjarige!

Aan de topicstarter: proficiat met je nieuwe versterker! Verdomme, ik heb net dezelfde besteld (als deze geen AC30 CC2X is) die komt er ook een van dezer dagen aan. Geweldige dingen he. Je moet hem zelf betalen? (grotendeels?) niet mis zo'n versterkertje. En ouders kennende laten ze het nadat je een deel van het verschuldigde bedrag terugbetaald hebt laten ze de rest wel eens zitten ofzo.

Nogmaals proficiat!

MichaelSS
22 januari 2008, 11:10
God hoe oud ben je. Dat zeg ik toch ook niet.

Laag nivo om gelijk zo te reageren.

Later,

Zeker een mooie set maar wel een ZIEK duur kado.

Kim Wilson
22 januari 2008, 11:15
Waarom nou weer ziek? Doe blij of reageer niet.



Oja Joost, van harte gefeliciteerd! Wat een onwijs cool cadeau! :cheerup:

ben vanhoof
22 januari 2008, 11:21
Voor mn 15e verjaardag heeft mn vader de helft van mn set betaald. Alles wat er nadien bij is gekomen is uit eigen zak betaald. En dan spreek ik wel over meer dan €3000, maar zo zullen er hier wel genoeg zijn.

itsmekeuh
22 januari 2008, 12:02
pap krijg ik voor m'n verjaardag een VHT Pittbull Ultra-lead? :D

Kaboemba
22 januari 2008, 12:31
En zo hooort het, ouders moeten dingen als muziek beter waarderen/stimuleren.

En die squier kan prima, zeker als je 14 bent, een andere gitaar komt nog wel.

MichaelSS
22 januari 2008, 12:44
Waarom nou weer ziek? Doe blij of reageer niet.



Oja Joost, van harte gefeliciteerd! Wat een onwijs cool cadeau! :cheerup:

Ik mag alleen posten als ik "blij" ben? Anders niet? Dus hij mag alleen maar goede kritiek krijgen anders niet? pfff wat een dikke onzin.

Als ik het een ziek bedrag vind, dan vind ik dat. Dat heeft niks te maken met het wel/niet mooi vinden van deze versterker.

jonesd
22 januari 2008, 12:56
Een AC30 kost +-1000 EUR.

Dat is m.i. niet echt een ziek bedrag voor een versterker...
Er is echt veel duurder te vinden...

Aan de topic starter: Excellente keuze, hier ga je nog veel plezier aan beleven. Ik speel er zelf al bijna twee jaar op en heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop.

pol
22 januari 2008, 13:11
hoezo ziek duur ?

Ik zou net hetzelfde doen moest ik ooit kinderen hebben, als je ze niks wil meegeven moet je er maar geen maken.

Kim Wilson
22 januari 2008, 13:15
hoezo ziek duur ?

Ik zou net hetzelfde doen moest ik ooit kinderen hebben, als je ze niks wil meegeven moet je er maar geen maken.
Nou, ik denk niet dat mijn dochter op haar 15e een nieuwe amp van 1000 euri krijgt. Maar dat heeft meer te maken met mijn eigen financiele situatie. Ik bedoel, met een Hello Kitty Squier en een Vox AD15 kan ze het ook leren. Mocht ik tegen die tijd wel zoveel geld over hebben, kunnen we het altijd nog over een groter budget hebben. Maar voorlopig zie ik mezelf nog geen verjaarscadeautjes van 1000 euro aan mijn kinderen geven...

Lexvandoef
22 januari 2008, 13:23
Nou, ik denk niet dat mijn dochter op haar 15e een nieuwe amp van 1000 euri krijgt. Maar dat heeft meer te maken met mijn eigen financiele situatie. Ik bedoel, met een Hello Kitty Squier en een Vox AD15 kan ze het ook leren. Mocht ik tegen die tijd wel zoveel geld over hebben, kunnen we het altijd nog over een groter budget hebben. Maar voorlopig zie ik mezelf nog geen verjaarscadeautjes van 1000 euro aan mijn kinderen geven...

Zijn pa heeft trouwens slechts 100e betaald he, de rest heeftie voorgeschoten en moetie nog wel terug krijgen van de ts hiero.

En ik heb zelf ook nooit verjaardagscadeau's van 1000e gekregen, heb uberhaubt mijn hele setup zelf gekocht, afgezien van mijn beginnerssetje.

pol
22 januari 2008, 13:31
had ik overheen gelezen.

Ook schitterend gezien van die pa.

hier jongen, een cadeau, nu is je zakgeld wel op voor de komende 10 jaar...

Anyways, als je zien welke onzinnige dingen soms krijgen zoals dure gsm's is dit tenminste nog een nuttig ding.

maar toch, wat heb je nu nog voor 1000 euro ? even een reisje maken en het is ook op.

Kim Wilson
22 januari 2008, 13:32
Nou, voor mij is 1000 euro nog steeds een hoop geld, hoor. Daar kan ik twee keer twee weken voor naar Zwitserland. ;)

Lexvandoef
22 januari 2008, 13:34
Nou, voor mij is 1000 euro nog steeds een hoop geld, hoor. Daar kan ik twee keer twee weken voor naar Zwitserland. ;)

huh wtf, das goedkoop, ik doe 1 keer 2 weken italie en het is al op :mad:

Het blijft trouwens wel een tof cadeau, zo'n ac30

Acoustic
22 januari 2008, 14:08
Lekker hoor, ik krijg voor m'n verjaardag een hand en zak kruidnoten */ sarcasme mode uit/

Nee nee, netjes hoor, dat zijn een hoop tomaatjes! Veel plezier

Kaboemba
22 januari 2008, 14:46
huh wtf, das goedkoop, ik doe 1 keer 2 weken italie en het is al op :mad:

Het blijft trouwens wel een tof cadeau, zo'n ac30

Ja ik snap ook niet hoe die vent dat doet.
Om nu helemaal naar zwitserland te gaan om de goedkoopste camping te nemen en 2 weken wittebonen in tomatensaus te eten gaat mij oook wat ver.

AART
22 januari 2008, 15:53
Mooi verjaardagscadeau.

Mijn ouders hebben altijd volgehouden aan het principe dat ik moest werken voor mijn geld, maarja, ik hebt het er niet slecht afgebracht imo.
Maar wel tof dat je een AC30 krijgt. Je hebt iig smaak dat je geen 500W transistor bak koopt omdat die zo bruut lijken.

stefke_m
22 januari 2008, 15:57
God hoe oud ben je. Dat zeg ik toch ook niet.

Laag nivo om gelijk zo te reageren.

Later,

Zeker een mooie set maar wel een ZIEK duur kado.

No offense voor de rest Michael, maar je post daarvoor was nogal pejoratief over de topicstarter zijn materiaal. En op het einde nog die "Plz .." was ook érg genuanceerd. Mijn excuses dus voor jouw opmerking als lomp en brutaal te beschouwen. Als je niet wil dat je posts verkeerd begrepen worden mag je ook in zinnen praten.

EDIT: was de werkelijke content voor deze post vergeten:
OT: en jb, heb je er al veel plezier mee? Dat is echt een geweldige versterker. En nog meer als je de CC2X versie hebt! Je gaat versteld staan als je een gitaartje met ongeveer dezelfde prijs als de versterker eraan kan hangen!

jbjoost
22 januari 2008, 16:23
Zijn pa heeft trouwens slechts 100e betaald he, de rest heeftie voorgeschoten en moetie nog wel terug krijgen van de ts hiero.

En ik heb zelf ook nooit verjaardagscadeau's van 1000e gekregen, heb uberhaubt mijn hele setup zelf gekocht, afgezien van mijn beginnerssetje.

me pa heeft 3/4 betaald en hoef die 70 niet terug tebetalen:)

die pannekoek moest heel veel terugbetalen

ohja over die gitaar het is GEEN squier :hippie: t' is een yamaha ..
kim wilson: hier voor speeld eik op een vox ad15! :rockon:

Puerco
22 januari 2008, 16:25
Vaderlief is juist heel erg verstandig geweest. Als de kinderen geintereseerd zijn in muziek vind ik dat je dat als ouder moet stimuleren en als dat een pak geld kost dan is dat jammer, daar hebben we kinderbijslag voor...
En om daar zelf een gedeelte van mee te moeten betalen is ook niet verkeerd, het hoeft niet allemaal in de schoot geworpen te worden.
Topicstarter heeft nu wel een prachtige amp waar hij nog heel lang plezier van kan hebben wat erg stimulerend kan werken, als je de eerste jaren verplicht bent om op bagger te spelen kan de lol er ook snel afzijn.
En wat is er nou weer mis met een squier??? Mits goed afgesteld en met redelijke pickups kan dat toch een hele fijne gitaar zijn...

jbjoost
22 januari 2008, 16:27
dat stimuleren van muziek maken doet me avder veel aan:) hij heeft zelf ook allemaal muziek dingen dus hij wil ook dat ik muziek maak:)

nog 1 ding ik ben 14 geworden :speed:

hendrix2
22 januari 2008, 16:29
Binnenkort wordt ik 22... misschien even proberen bij m'n vader :)

Leuk cado hoor. Veel plezier ermee, en zet die bak maar eens goed open zodat je vader écht beseft wat ie jou gekocht heeft :D

Lexvandoef
22 januari 2008, 16:32
Ja ik snap ook niet hoe die vent dat doet.
Om nu helemaal naar zwitserland te gaan om de goedkoopste camping te nemen en 2 weken wittebonen in tomatensaus te eten gaat mij oook wat ver.

Ja, geef mij dan maar een luxe vila met zwembad en goeie restaurants :satisfie:

@jbjoost, nog gefeliciteerd met je 14e verjaardag dan, en ik was ff in de war met pannekoek je, toffe acttie van je pa!

Puerco
22 januari 2008, 16:46
nog 1 ding ik ben 14 geworden :speed:

HIEPERDEPIEP HOERA!!! Gefeliciteerd en nog vele jaren ouwe!


dat stimuleren van muziek maken doet me vader veel aan:) hij heeft zelf ook allemaal muziek dingen dus hij wil ook dat ik muziek maak:)
Hele verstandige vader! Wees zuinig op je ouders, ooit op een dag zullen ze er niet meer zijn maar de herrinering aan een fijne jeugd is met geen geld in de wereld te betalen!!!

jbjoost
22 januari 2008, 19:25
Ik ben nu aan 't sparen voor een Hagstrom super swede vintage sunburst :satisfie: heb al 200 euro komt 80 euro per maand bij van zakgeld en werken als ik rustig doe met m'n beltegoed
dus duurt nog... 5 maandenongeveer :satisfie:

Puerco
22 januari 2008, 20:34
Wow, je hebt een goede smaak man. Een geweldige versterker hoort natuurlijk een geweldige gitaar bij en die hagstrom is zeker een supermooi ding!
Kijk eens wie er ook nog op gespeeld heeft:
http://www.elvis-postcards.com/images/RedHagstromViking_II.jpg
Hagstrom had toendertijd nog een fender headstock, die moesten ze later veranderen.
Die hagstrom waar Elvis hier op speelde was overigens van Al Casey één van de bandleden die door Elvis ingehuurd werden.