PDA

View Full Version : akkoorden



the_wide
21 januari 2008, 19:27
hallo,
ik ben nieuw hier en sedert een week leerling-gitarist, en ik heb waarschijnlijk een domme vraag hoor, ik heb een beetje problemen met mijn akkoorden, en dit door mijn zware vingers, mijn vraag is, bestaat er soms geen hulpmiddel om bijvoorbeeld over mijn vingers te schuiven zodat ik mijn snaren beter gescheiden kan houden?,
alvast mercikes he

DeiDRagonas
21 januari 2008, 19:34
Jazeker!
Daar is een geweldig hulpmiddel voor.. Heb ik zelf ook veel gebruik van gemaakt.



Het heet... ... OEFENEN

Succes, grt Roy!

the_wide
21 januari 2008, 19:47
Jazeker!
Daar is een geweldig hulpmiddel voor.. Heb ik zelf ook veel gebruik van gemaakt.



Het heet... ... OEFENEN

Succes, grt Roy!
met dat oefenen geen probleem hoor, maar misschien heb ik het een beetje verkeerd uitgelegd, het probleem is, dat ik door mijn dikke vingers telkens 2 snaren aanraak

DeiDRagonas
21 januari 2008, 20:00
Nee, ik begreep je wel hoor.

Alleen ik geloof niet dat daar iets tegen is. Behalve dus veel oefenen.
Als je een gitaar koopt met een iets bredere hals dan t gemiddelde is t best te doen lijkt me (effe informeren in n winkel..). Gewoon een kwestie van goed oefenen en je wordt vanzelf strakker met t spelen. Ik denk echt dat t vanzelf komt.

Roy

Pais
21 januari 2008, 20:17
Heel veel beginners vatten de moeilijkheid van grepen op als 'anatomisch onmogelijk' en afwisselend krijgt de bouw van je hand, dan wel de gitaar de schuld.
Kijk maar naar een aantal willekeurige youtube gitaar video's. Je komt wel vaker worstenpootjes tegen waar ongelovelijk virtuoos mee wordt gespeeld, laat staan dat makkelijke akkoorden ermee mogelijk zijn.

DaBok
21 januari 2008, 20:20
Inderdaad: een bredere hals kan helpen.

Maar voordat je dat doet: wanneer het mogelijk is om met jouw vingerdikte één snaar tegelijk aan te raken, maar het soms (of vaak) niet lukt, dan zal de factor 'onhandigheid' misschien ook een rol spelen.

Als je gitaarles hebt, kan een goede leraar je vertellen of je een bredere hals nodig hebt of gewoon (nog) meer moet oefenen. Zo raar is wat onhandigheid niet in het begin....

Gitaargek
22 januari 2008, 08:34
Het lijkt allemaal onmogelijk maar door veel te oefenen lukt het zeker.

Heb je de handen van Stevie Ray Vaughan wel is gezien. Die zijn echt groot en hij deed het toch ook maar he haha.

Ga eerst maar is flink oefenen. Komt helemaal goed.

the_wide
22 januari 2008, 11:22
ok, we doen ons best, vriendelijk bedankt he

Gitaargek
22 januari 2008, 11:25
nou succes ermee en vooral niet opgeven

jaspie
22 januari 2008, 12:34
Inderdaad: een bredere hals kan helpen.


indd dat is geen aanrader, gewoon oefenen. Dikke bluesgitaristen met worstenvingers zie je ook vaak goed spelen. Meer het topje vanje vingers gebruiken, want je ziet ook vaak beginners hun vingers platleggen.

humbucker
22 januari 2008, 12:43
veel oefenen !!!

en je hand goed bol zetten, zodat je snaren alleen raakt met je vingertopjes.

dit gaat het makkelijkst als je je duim van je linkerhand ongeveer in het midden van de hals zet (in de breedte hé ;)). dan komt je hand boller te staan en raak je je snaren alleen met je vingertopjes.

en ohja VEEL oefenen

succes!

greetings Humbucker