PDA

View Full Version : Iedere dag bevalt 'ie beter dan de dag ervoor :-)



Otje
21 januari 2008, 18:59
http://www.fordsontractorpages.nl/temp/EJ300S2.jpg
^---Epiphone EJ300S.

Gevonden terwijl ik er niet naar op zoek was, gekocht terwijl ik dacht er geen nodig te hebben. De lakbeschadiging (niet te zien tenzij je weet waar 'ie zit) kreeg ik er gratis bij.

Hoe meer ik erop speel, hoe beter 'ie bevalt. In het begin was het vechten om er iets fatsoenlijks uit te krijgen (ik was die dikke snaren niet gewend), maar nu denk ik er niet eens meer bij na. Het geluid is waanzinnig, je blijft erop spelen. Verslavend. Mijn electrische gitaren verzamelen vooral stof sinds ik deze heb....

Sommigen van jullie zullen nu denken, "Ja maar die Otje speelde elektrisch en heeft nog nooit een échte akoustische gitaar in z'n handen gehad. Zoals de grote Gibson broer van zijn Epi, of een echte Taylor, of een Martin. Dus hij weet niet beter." Da's dan niet helemaal waar, want Otje heeft ervaringen met de eerste Ovation roundbacks, met een Martin D15 die hij nooit weg had moeten doen en met een Yamaha. Maar inderdaad, met echte high-end gitaren heb ik geen ervaring. Er zijn vast gitaren die véél beter zijn dan mijn Epi. Maar uiteindelijk gaat 't erom dat een gitaar iets met me doet, dat ik 'm steeds weer oppak. Deze Epi heeft dat effect op me.

Ik kan er nog steeds niet over uit. Afgeprijsd tot 215 eurotjes vanwege die lakbeschadiging. Volledige garantie. Beste deal die ik ooit gehad heb. Gaat nóóóóóóóóóit meer weg.

Rinze
21 januari 2008, 19:01
Mooi ding, en het gaat er inderdaad om dat je een gitaar steeds weer pakt, niet wat ie kost. Gefeliciteerd!

liesje
21 januari 2008, 19:27
:jam: joepie, wat een mooie,
lekker spelen dan ben je mooi van de straat!!

LaurentB
21 januari 2008, 19:27
Da's toch meestal een heel goed teken hoor, als je een gitaar blijft oppakken. Gefeliciteerd!

Otje
21 januari 2008, 19:28
Mooi ding... Laten we zeggen dat ik 'm niet gekocht heb voor het uiterlijk :D. Ik hou meer van sobere gitaren. De sunburst van mijn Jumbo vind ik prachtig, maar al die ornamenten.... niet echt mijn ding. Als het alleen om uiterlijk gaat dan zou ik de Robert Johnson wel willen hebben....

http://www.gibson.com/Files//productImages/acoustic/Signature/Robert%20Johnson%20L-1/LSRJVSNH1.jpg http://www.gibson.com/Files/productImages/acoustic/thumbs_and_details/Signature/Robert%20Johnson%20L-1/headstock.jpg

Ik waardeer mijn Epi vanwege het waanzinnige geluid (en dan bedoel ik niet alleen hard, want hard is geen kunst met zo'n grote kast). Hij daagt me uit om beter te spelen dan ik eigenlijk kan.

Weet iemand trouwens welke snaren (merk/setje) Epi op z'n gitaren zet? Ik vond die fabriekssnaren errug fijn en beter bij de gitaar passen dan de Martin's die ik zelf meestal gebruik.

Makor1966
21 januari 2008, 19:32
Hij daagt me uit om beter te spelen dan ik eigenlijk kan.
Dat zijn de betere verhalen en de rechtvaardiging van een GAS aanval :satisfie: :D

hendrix2
21 januari 2008, 19:41
Net hetzelfde gevoel dat ik nu al een paar maand met mijn nieuw akoestje heb. De elektrische vangen hier ook (letterlijk!) stof.

Altijd leuk als je 'jouw' instrument gevonden hebt! :cooler:

jplm
21 januari 2008, 19:47
Weet iemand trouwens welke snaren (merk/setje) Epi op z'n gitaren zet? Ik vond die fabriekssnaren errug fijn en beter bij de gitaar passen dan de Martin's die ik zelf meestal gebruik.

Hallo.

Ik heb zelf een Epiphone Masterbilt (een OM-namaak), en als ik met een spiegeltje in de kast onder de brug kijk zie ik de bekende gekleurde bolletjes, dus waarschijnlijk d'addario.
Trouwens, of een high-end per definitie beter is dan zo'n Epi, dat weet ik zo net nog niet.

Groet, Jan.

Laser
21 januari 2008, 19:51
Otje,
je verhaal is waanzinnig mooi en de liefde voor je nieuwe kast spreekt uit de manier waarop je erover vertelt. Keigoe!

Over uiterlijk kan je een mening hebben, maar als de klank en de vibe er is... ben je verkocht.

Dit verhaal maakt kans om het GAS van het jaar te worden.
En die prijs... jaaaaaa ni zeuren.

Spelen maar!!!! PROFICIAT!!!!

Pais
21 januari 2008, 20:13
Een Ode aan je Gitaar.

Lichterlijk pathetisch :sssh:

dubdub
21 januari 2008, 20:15
heej otje,

hoe ben je aan zo'n gitaar met zo'n prijs gekomen, alleen maar door een lakbeschadiging? waar haal je m vandaan?
iemand verder nog suggesties waar je goeie gitaren met minor flaws kunt vinden voor mooie prijzen?
(heel geinteresseerd :P )

Otje
21 januari 2008, 22:09
Robberts in H'sum schijnt een kelder vol te hebben, maar de mijne komt bij Kick Music vandaan (ook in H'sum). Dat van Robberts wist ik toen nog niet. Dit was overigens de situatie half november, geen idee hoe het nu is.

NB: in de winkel vond ik de bespeelbaarheid slecht, maar het geluid trok me over de streep. Nu ik twee maanden verder ben is de bespeelbaarheid geen issue meer. Of dat komt doordat ik aan de gitaar gewend ben of doordat de gitaar "los" aan het komen is, dat weet ik niet. Mijn eerste indruk was in ieder geval totaal anders als mijn huidige indruk...

LaurentB
21 januari 2008, 22:48
Je kunt altijd ook eens de afstelling van je gitaar controleren.

Wat de snaren betreft: als er van oorsprong d'Addario op zat, en je vond dat mooi, kan Martin wel te dof klinken. Het hangt van de gitaar af wat het beste combineert.

axmaster
21 januari 2008, 22:52
Hallo Otje,
Goed man, dat deze gitaar je tot spelen aanzet. Daar gaat het uiteindelijk om!

Wat betreft je opmerking 'gaat nooit meer weg': voor mij geldt 'zeg nooit nooit'. Ik heb twee gitaren gehad die 'nooit weg' zouden gaan, maar toch zijn ze 'vertrokken'...

Groet,

Peter

Otje
22 januari 2008, 08:44
Wat betreft je opmerking 'gaat nooit meer weg': voor mij geldt 'zeg nooit nooit'. Ik heb twee gitaren gehad die 'nooit weg' zouden gaan, maar toch zijn ze 'vertrokken'... Je hebt gelijk natuurlijk. Ik heb ook wel eens gitaren weggedaan waarvan ik had gezegd dat ze nooit weg zouden gaan, meestal omdat ik geld nodig had. Maar ik zou niet weten waarom ik deze weg zou doen. Is immers bijna niks waard. Als ik er op 'n dag niet meer op zou spelen dan hang ik 'm boven de schoorsteen :).

axmaster
22 januari 2008, 09:26
Hallo Otje,
Toen ik net gereageerd had had ik dezelfde gedachte. Het is inderdaad niet waarschijnlijk dat het geld dat je ervoor zou krijgen opweegt tegen het plezier dat je er tot in lengte van jaren van hebt.

Voor mij zou ruimtegebrek nog een reden kunnen zijn waarom een gitaar 'moet gaan' (mijn vrouw vindt drie gitaren wel genoeg, ongeacht wat ze waard zijn....).

Veel plezier ermee!

Groet,

Peter

jplm
22 januari 2008, 09:26
Nu ik twee maanden verder ben is de bespeelbaarheid geen issue meer. Of dat komt doordat ik aan de gitaar gewend ben of doordat de gitaar "los" aan het komen is, dat weet ik niet. Mijn eerste indruk was in ieder geval totaal anders als mijn huidige indruk...

Hallo.

Die ervaring heb ik exact hetzelfde gehad. Ik heb namelijk eerst een paar jaar fingerpicking op een electrische gitaar gedaan, en elke keer dat ik in een winkel een akoestische gitaar probeerde voelde dat alsof er staalkabels op lagen in plaats van snaren. Tenslotte toch maar eens een akoestische gekocht (die Epiphone EF500), en dat wende op den duur wel. Maar, nu heb ik er vorig jaar een National resonator bij gekocht, waar écht dikkere snaren op liggen. Daar ook weer aan gewend geraakt, maar, als ik nu dan mijn Epi weer pak lijkt het, omdat ik nu dus ook die resonator gewend ben, alsof hij zo licht speelt als een electrische :satisfie:. Het is dus allemaal een kwestie van wennen. Doorgaans roepen wij dan graag dat de gitaar anders is gaan spelen of klinken, maar ik vrees dat wijzelf ons ongemerkt steeds aanpassen.

Groet, Jan.

Flipkoos
22 januari 2008, 12:21
Wat een mooie bak! Gefeliciteerd!

elineschotpoort
22 januari 2008, 13:49
Ik vindt hem ook erg mooi. Gefeliciteerd en veel speelplezier. Was de gitaar er ook linkshandig (voor dat geld, ga ik er ook voor)

Otje
22 januari 2008, 19:26
Ik vindt hem ook erg mooi. Gefeliciteerd en veel speelplezier. Was de gitaar er ook linkshandig (voor dat geld, ga ik er ook voor)Bij Kick stonden destijds geen linkshandige exemplaren. Bij Robberts ben ik niet geweest. Effe belle zou ik zeggen :).

elineschotpoort
23 januari 2008, 14:12
Ik ga bellen!