PDA

View Full Version : Gitaarinput vraagje



Badman
21 januari 2008, 16:22
Hey,

Ik heb een Digitech GNX3 en een Peavey Bandit 112...

De GNX heb ik via de Left-output in de High-Gain input van de Bandit verbonden en m'n gitaar zit in de GNXgitaarinput.

Nu vraag ik me af of er geen andere manier is om de boel te verbinden. Ik vermoed dat nu de versterker zelf de boel nog wat omzet.( De Peavey heeft achteraan een Effectsloop send en return en een PWR AMP in en PRE AMP out. )

Dankjewel

rocker_71
21 januari 2008, 16:43
Gebruik return jack eens van je FXloop. Op die manier sla je de pre-amp over van de Peavey en klinkt het allemaal anders.

sugarfish
21 januari 2008, 19:19
de return van de fx-loop is een optie, maar de pwr amp in kun je ook goed gebruiken. Met deze laatste gebruik je alleen de speaker van de bandit om je GNX3 te versterken.

Probeer beiden om te kijken wat het fijnste klinkt!

Bernstien
23 januari 2008, 09:03
Nog nooit de Vierkabelmethode (4KM) gebruikt? Is te gek als je zowel de preamps van je GNX wilt gebruiken als jouw peaveys preamp. Komtie:

Gitaar > GNX in
GNX loop send > Peavey in (high gain)
peavey effect send > GNX loop return
GNX main out > effect return peavey

Ziet er misschien ingewikkeld uit maar de grote truc is dat je nu door de loop van je GNX uit te schakelen (ik ga ervan uit dat jouw GNX er een heeft), je de preamp van jouw peavey overslaat en door de loop aan te zetten en de preamp van je GNX uit te zetten aleen de preamp van je peavey gebruikt (ben je er nog?)
Let wel even op de plaats van de loop in je effektenketting (kan je waarschijnlijk aanpassen op de GNX), moet na de compressie, wah en distortions bijvoorbeeld maar voor de stereo effecten (delay, reverb, chorus etc) komen.
Je zult even moeten sleutelen met de levels van je amp en van de effecten maar geloof me, het is de moeite waard. Maximale flexibiliteit en optimale plaatsing van je effecten en dus optimaal geluid. Veel meer over de 4KM is te vinden op bijvoorbeeld het GTcentral forum.

Ik wilde eigenlijk een apart draadje starten over deze methode maar aangezien ik na 2 dagen de eerste ben die hiermee komt, denk ik dat ik dat maar laat... :(
Succes!

Bernstien
23 januari 2008, 09:07
Darn, net mezelf sufgetypt en nu zie ik dat jouw GNX3 helemaal geen effectsloop heeft!! :o
Dat er nog Multi-effecten worden gemaakt zonder loop had ik niet meer voor mogelijk gehouden.

Sorry! gaat dus niet lukken bij jou. Maar misschien toch dat draadje starten dan maar... :satisfie:

Cheers

Vonk
23 januari 2008, 11:51
Maakt niet uit, het was wel interessant om te lezen.