PDA

View Full Version : gitaar+ geld+band= welke gitaar?



Frisods
21 januari 2008, 15:34
hallo iedereen,
Ben zaterdag met mijn bandje langs muziek zaken in arnhem geweest,
daar heb ik op een epiphone dot gespeeld, en een les paul
hierbij mijn vraag:
een goede rockgitaar tot 450 eurie.Geen LES paul
ik vind deze gitaren wel leuk,epiphone dot
ibanez artcore
verschillende "normale gitaren
waarschijnlijk ga ik toch voor een semi hollow, maar oke

ok, even kort samengevat:

genre: Rock( the ramones,acdc,u2,arctic monkeys, foo fighters, nirvana,peter pans speedrock
versterker: roland cube 15, en een gem??? 30 watt buizen versterker van 30 jaar oud ofzo

hebben jullie wat te doen:), waarschijnlijk ga ik toch voor de epiphone dot, tenzij iemand een goede gitaar vind:)
alles kan alles mag mik het maar erop
Good luck

Joey Handsome
21 januari 2008, 15:35
Gezien je smaak zou ik juist voor een solid body gaan, maar waarschijnlijk ga je toch voor een Epiphone Dot.

almarvk
21 januari 2008, 15:47
Ik zou wel wat verder kijken, maar waarschijnlijk ga je toch voor een Epiphone Dot.

Frisods
21 januari 2008, 15:50
tenzij jullie een sugestie hebben heh:)

Kim Wilson
21 januari 2008, 15:52
Ik vind persoonlijk de Artcores fijner spelen. Maar volgens mij zijn die bijna altijd fully hollow. En qua geluid weet ik het niet. De bespeelbaarheid gaf bij mij bij voorbaat al de doorslag.

Joey Handsome
21 januari 2008, 15:58
Ja ehh... een SOLID body dus. Probeer eens een SG als je van PPS en AC/DC houdt. Je kunt zelf toch ook in een zaak elke gitaar pakken die er hangt en hem proberen. Als ik jou was zou ik een gitaar met humbuckers pakken zonder holle binnenkant.

hezz
21 januari 2008, 16:13
Semi-hollow's klinken wel veel lekkerder imo.. staat naar mijn mening ook wat toffer. Je moet alleen leren omgaan met wanneer je feedback kunt krijgen. Er bestaan truukjes om ook dat te verminderen.

rocker_71
21 januari 2008, 16:39
Gezien je smaak is een solid body wat voor de hand liggender. Maar als je voor een hollow wilt gaan, test dan eens een Ibanez Artcore.
Er zijn nogal wat verschillende modellen van (zie Ibanez site), maar ze schijnen wel goed te zijn, zeker voor die prijs.

Mitch
21 januari 2008, 17:08
een goede rockgitaar tot 450 eurie.Geen LES paul, Wel strat vorm Wel Semi hollow.
ik vind deze gitaren wel leuk,epiphone dot
ibanez artcore
verschillende "normale gitaren
waarschijnlijk ga ik toch voor een semi hollow, maar oke


hebben jullie wat te doen:), waarschijnlijk ga ik toch voor de epiphone dot, tenzij iemand een goede gitaar vind:)
alles kan alles mag mik het maar erop
Good luck

Ik begrijp hier echt de ballen van, titel snap ik ook al niet. Je hebt geld en een band en wil een gitaar of zo ? Een semi hollow in een stratvorm ?
Ik dacht alles kan alles mag dus ik mik het er maar op

Rormo
21 januari 2008, 17:12
semi-hollow gitaar lijkt me geen goed plan met je muzieksmaak. Bij rock met redelijk wat distortion krijg je toch snel het gevaar van Feedback. Bovendien zou ik qua geluid een andere gitaar ook logischer vinden.

Nielsje
21 januari 2008, 17:12
Beste Frisods,

neem een 'lezen & schrijven' cursus, lijkt me een stuk zinvoller dan een nieuwe gitaar.

rocker_71
21 januari 2008, 17:12
Ik begrijp hier echt de ballen van, titel snap ik ook al niet. Je hebt geld en een band en wil een gitaar of zo ? Een semi hollow in een stratvorm ?
Ik dacht alles kan alles mag dus ik mik het er maar op

Hahaha, inderdaad, die titel snapte ik ook niet.

bass blom
21 januari 2008, 17:29
vooral dat:
hebben jullie wat te doen
doet het heel goed..

Rormo
21 januari 2008, 18:13
alles kan alles mag mik het maar erop


Ook een mooie uitspraak :)

H.G. Kaufman
22 januari 2008, 10:39
Semi-hollow's klinken wel veel lekkerder imo.. staat naar mijn mening ook wat toffer. Je moet alleen leren omgaan met wanneer je feedback kunt krijgen. Er bestaan truukjes om ook dat te verminderen.

Cement in de klankkast?
Nu even serieus, mijn ervaring met de epi dot is dat het zich verbazend goed staande houdt met distortion, maar bij high lead heb je wel een probleem.

Onmeunig Hans
22 januari 2008, 16:31
hallo iedereen,
Ben zaterdag met mijn bandje langs muziek zaken in arnhem geweest,
daar heb ik op een epiphone dot gespeeld, en een les paul
hierbij mijn vraag:
een goede rockgitaar tot 450 eurie.Geen LES paul
ik vind deze gitaren wel leuk,epiphone dot
ibanez artcore
verschillende "normale gitaren
waarschijnlijk ga ik toch voor een semi hollow, maar oke

ok, even kort samengevat:

genre: Rock( the ramones,acdc,u2,arctic monkeys, foo fighters, nirvana,peter pans speedrock
versterker: roland cube 15, en een gem??? 30 watt buizen versterker van 30 jaar oud ofzo

hebben jullie wat te doen:), waarschijnlijk ga ik toch voor de epiphone dot, tenzij iemand een goede gitaar vind:)
alles kan alles mag mik het maar erop
Good luck

Ja ik heb genoeg te doen. Leuk dat je het vraagt. Je hebt ook een gitaar gevonden lees ik, een Epiphone Dot. Leuk voor je.

Misschien is het iets om een hond te nemen in plaats van dit forum te lezen. Als je dan thuis komt, krijg je altijd een enthousiaste reactie. Een hond ergert zich ook niet zo als je van allerlei onsamenhangende zaken naar hem brult.

O ja, nog een advies. Ga eens kijken naar een Les Paul. vantaztieze gietaarren

hans

jonesd
22 januari 2008, 17:37
Yeah!!

Nieuwe sig!!

Onmeunig Hans
22 januari 2008, 18:11
Yeah!!

Nieuwe sig!!

:D :D :D

crapton
22 januari 2008, 20:52
FF niet zo kritisch zitten drammen stelletje oude wijven zeg. Komt wel vaker voor op dit forum iedereen meteen aangebrand echt Nederlands...

Topicstarter zoekt een gitaar en de beste keus voor hem is een Ibanez RG. Duidelijk, ultieme stevige rockgitaar. Daarna een Les Paul, evt een PRS achtige.

Wil hij mijn advies in de wind slaan en een Dot kopen ook prima... heb mijn punt gemaakt. Dan nog beter een Sheraton, verder die Ibanezzen zijn ook mooi maar k.t elementen volgens mij.

hendrix2
22 januari 2008, 23:37
Mijn kip eet graag wier.

TimmU
22 januari 2008, 23:54
FF niet zo kritisch zitten drammen stelletje oude wijven zeg. Komt wel vaker voor op dit forum iedereen meteen aangebrand echt Nederlands...

Topicstarter zoekt een gitaar en de beste keus voor hem is een Ibanez RG. Duidelijk, ultieme stevige rockgitaar. Daarna een Les Paul, evt een PRS achtige.

Wil hij mijn advies in de wind slaan en een Dot kopen ook prima... heb mijn punt gemaakt. Dan nog beter een Sheraton, verder die Ibanezzen zijn ook mooi maar k.t elementen volgens mij.
Ibanez artcore kut elementen? dacht het niet , imo dan.

Mitch
23 januari 2008, 00:34
Als we dan toch inhoudelijk gaan doen: ik vind van beide het halselement even bagger, zeker voor het gebruik wat de topic starter voor ogen heeft.

Kim Wilson
23 januari 2008, 07:26
Ibanez artcore kut elementen? dacht het niet , imo dan.
Die van mij waren toch niet echt om over naar huis te faxen. Dof, plat, niet echt super. Aan de andere kant, toen ik Grayfink's Artcore heb getest, had ik dat gevoel niet. Die klonk wel gewoon goed. Maar daar heb ik niet zo lang op gespeeld om echt een oordeel over te geven.

Joey Handsome
23 januari 2008, 12:42
Ik snap werkelijk niet wat een RG hier nou weer mee van doen heeft maar goed... waarschijnlijk neemt hij toch een Epiphone Dot.

Nevaratoiel
23 januari 2008, 13:24
Als je toch al waarschijnlijk voor de Epiphone Dot gaat, waarom vraag je het dan nog? Je vraagt iets, maar dan geef je al antwoord voor dat iemand überhaupt antwoord heeft gegeven. En daarnaast vind ik je vraagstelling uitermate vaag en onduidelijk.

Dan ga ik gewoon tegenstrijdig doen. Koop de Les Paul..... :chicken:

Rormo
23 januari 2008, 15:38
het mooie is ook dat de TS al 2 dagen niet geweest is hier. En wij maar ideeen posten...

Nevaratoiel
23 januari 2008, 20:05
het mooie is ook dat de TS al 2 dagen niet geweest is hier. En wij maar ideeen posten...Tja, het forum zit ook vol met mensen die geen leven hebben. Enne, niet iedereen zit dag en nacht op internet. Er bestaan nog steeds mensen die echt buiten internet kunnen. :P

crapton
23 januari 2008, 20:09
TS heeft ons bedot en zit thuis lekker zijn Dotje te bepotelen...

Frisods
23 januari 2008, 20:14
Kelere wat een gezeik!
iedereen zit maar een beetje te zeiken gooi er dan maar een slotje op,
@ Nevaratoiel: je hebt gelijk:)

Nevaratoiel
23 januari 2008, 20:16
@ Nevaratoiel: je hebt gelijk:)Natuurlijk! Zo niet dan toch. :satisfie:

CrudeSapphire
24 januari 2008, 20:02
ltd niets voor jouw?
www.espguitars.com