PDA

View Full Version : piepende versterker



Potatohead
21 januari 2008, 13:34
nou daar ben ik weer;)

ik heb een probleempje met mijn peavey valveking 212 versterker.
Als ik een poosje heb gespeeld gaat de versterker op een geven moment piepen, ook als ik de snaren helemaal niet aanraak.
Iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn?

Mvg

Butger
21 januari 2008, 14:12
Ik heb hetzelfde met mijn amp, paar threads hieronder. Het zal waarschijnlijk aan de (voorversterker)buizen liggen. :dontgeti:

Potatohead
21 januari 2008, 17:36
kan het ook iets anders zijn?
Want het zou behoorlijk verrot zijn dat ik nog een keer terug naar musik productiv moet:|

Wiellem
21 januari 2008, 17:38
Misschien een domme opmerking maar is het geen feedback?

kweenie hoor heb je het ook clean?

Potatohead
21 januari 2008, 19:04
ja ook clean, het is alsof hij zich opwarmt en als ie helemaal is opgewarmt gaat ie dat piepgeluid maken

jacky
21 januari 2008, 20:08
kan het ook iets anders zijn?
Want het zou behoorlijk verrot zijn dat ik nog een keer terug naar musik productiv moet:|

Je had hem wel lekker goedkoop toch HA HA HA

Potatohead
21 januari 2008, 20:48
Je had hem wel lekker goedkoop toch HA HA HA

anders geef je ff een zinnig antwoord op mijn probleem?

jacky
21 januari 2008, 23:00
anders geef je ff een zinnig antwoord op mijn probleem?

Zit in eerste instantie aan een pre amp buis te denken microfonie oid .

Probeer of het ontstaat als je op de pre amp buisjes tikt.

Sorry kon dat plaag antwoord niet laten,laten we eerlijk zijn veel mensen halen van heinde en verre hun amps en als er dan wat is heb je een interessant probleem.

Spitfire
21 januari 2008, 23:22
Mochten het de buizen zijn, dan hoef je echt niet terug naar de winkel hoor. Gewoon nieuwe buizen erin en je kunt weer gaan.

Potatohead
22 januari 2008, 11:47
nou het rare is ook dat ie soms wel gaat piepen, en soms niet, alsof het soms tot piepen gaat resoneren ik zal het vandaag eens verder onderzoeken.
Is het trouwens normaal dat wanneer je de box zachtjes neerzet ofzo als ie aanstaat, dat er een erg vreemd trillerig geluidje uitkomt?

itsmekeuh
22 januari 2008, 11:57
Is het trouwens normaal dat wanneer je de box zachtjes neerzet ofzo als ie aanstaat, dat er een erg vreemd trillerig geluidje uitkomt?

Ik ken de versterker niet..
Maar als dit nog een lekker ouderwetse reverb is,
is de kans groot dat dit geluid afkomstig is van de galmveer.
( niet als het digitale reverb is uiteraard :) )

Puerco
22 januari 2008, 16:04
NOOIT een buizenversterker die aanstaat of waarvan de buizen nog warm zijn verplaatsen. Na het spelen eerst een kwartiertje ofzo af laten koelen voordat je de boel gaat lopen versjouwen.
Niet zo vreemd dat je versterker rare geluiden gaat geven, hiermee kun je je buizen flink verkloten nl.
Maak de amp eens open en tik met een stokje (chopstick) een heel voorzichtig tegen de buizen (als ie aanstaat in "play" mode).
Waarschijnlijk ga je bij 1 of meerdere een gekraak of andere bijgeluiden horen, desbetreffende buis vervangen. Bij de hoofdbuizen liefst het hele setje tegelijk, bij preamp buisjes kun je ze per stuk gewoon vervangen. Preamp hoef je ook niet te biassen, poweramp buisjes wel.

Potatohead
23 januari 2008, 09:37
wat kosten nieuwe buizen uberhaupt dan?

mvg

Lenweë Míriel
23 januari 2008, 11:31
Is afhankelijk van het merk en type,
preamp buizjes zullen iets van 9 tot 15 euro zijn en poweramp buizen rond de 40 50 euro per paar dacht ik zo maar dat kan je gewoon googlen.