PDA

View Full Version : Overhead sheet



Hallie
21 januari 2008, 12:58
hee allemaal.. ik zag ergens ooit een topic van iemand die had zijn zelfbouw pedaal met een overhead sheet beplakt.
alleen kan ik het niet meer terug vinden. maar ik wil proberen om een overhead sheet op een wit gelakt pedaal te plakken.
de vraag is...: hoe plak je dat vast, waarmee? en zie je dan geen plak bobbels?
want decals begin ik niet aan :satisfie:

eigenlijk heb ik nog een vraag.. in een andere catagorie.. maar ik wil niet spammen met nieuwe topics. dus ik denk dat ik dat hier maar even doe.

ik wil graag verder met een Booster.. nou zag ik the range.. die is lekker goedkoop. maar men praat hier ook over een SHO.. ofzo? welke is meer een aanrader, wie kan me wat raad geven?

OJA...over die booster.. je kan 'm meer laten boosten en etc etc door er andere onderdelen in te doen tocg?. als ik transistorretjes en andere dingen op pootjes in van die "houdertjes" zet.. zodat ik ze makkelijk kan wisselelen van iets met een andere waarde, is dat mogelijk? of denk ik nu te makkelijk.

alvast bedankt:).
trouwens de Muff fuzz doet het uiteindelijk!

aad
21 januari 2008, 13:27
hee allemaal.. ik zag ergens ooit een topic van iemand die had zijn zelfbouw pedaal met een overhead sheet beplakt.
alleen kan ik het niet meer terug vinden. maar ik wil proberen om een overhead sheet op een wit gelakt pedaal te plakken.
de vraag is...: hoe plak je dat vast, waarmee? en zie je dan geen plak bobbels?
want decals begin ik niet aan :satisfie:

eigenlijk heb ik nog een vraag.. in een andere catagorie.. maar ik wil niet spammen met nieuwe topics. dus ik denk dat ik dat hier maar even doe.

ik wil graag verder met een Booster.. nou zag ik the range.. die is lekker goedkoop. maar men praat hier ook over een SHO.. ofzo? welke is meer een aanrader, wie kan me wat raad geven?

OJA...over die booster.. je kan 'm meer laten boosten en etc etc door er andere onderdelen in te doen tocg?. als ik transistorretjes en andere dingen op pootjes in van die "houdertjes" zet.. zodat ik ze makkelijk kan wisselelen van iets met een andere waarde, is dat mogelijk? of denk ik nu te makkelijk.

alvast bedankt:).
trouwens de Muff fuzz doet het uiteindelijk!

gewoon met bison spuitlak. Wel gespiegeld printen, zodat je sheet je inkt beschermt.

Hallie
21 januari 2008, 13:31
Bedankt!.. nog niet aan gedacht.! nadat je die sheet hebt geplakt.. moet je dan nog iets doen, bijvoobeeld aflakken?

ponq
21 januari 2008, 13:40
SHO = prettige, populaire simpele booster
The Range = classic booster, meer een treble booster.

Gaan eens 'youtuben' op Rangemaster en SHO. Er zijn genoeg clips waarop ze gedemonstreerd worden.

Ik heb zelf prima ervaringen met decals trouwens.

Hallie
21 januari 2008, 13:55
bedankt:).

maar is SHO.. ook een geheel pakketje dat je kan kopen? of is dat slechts een schema waarbij je zelf vanalles moet kopen?

ik las iig iets over andere condensators plaatsen enzo?

ik hoef geen iele dunne booster. het moet een vettige booster zijn die nu echt meer vervormd. maar bij Distortion/overdrive iets harder in komt

ponq
21 januari 2008, 13:59
Geen 'kit', maar is prima te doen op stripboard.

Zie deze thread: http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,706.0.html

Mocht je perse op PCB willen werken en zelf niet kunnen/willen etsen, dan mag je mij een PM sturen. Ik heb nog wel een PCB liggen.

Hallie
21 januari 2008, 14:07
bedankt voor het aanbod:). maar ik heb nog nooit op pcb gesoldeerd. is het makkelijker? kwaliteits verschil?.

maar ik zie in die thread een aantal schematjes staan.
ik las ergens dat er in sommige een fout zit?
verder ben ik er al achter dat ik 3pdt switch nodig heb.

http://www.newtone-online.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=706.0;attach=253

is dat een goeide ^

verder is het dus dus gewoon al die onderdeeltjes bestellen?

ponq
21 januari 2008, 14:13
Op dit plaatje zie je 2 pcb's. (printed circuit boards). De rechter is mijn SHO.
http://img161.imageshack.us/img161/5352/p1010016qd1.jpg

Die link die je post is idd een correcte versie. Let er wel op dat het draadje van de potmeter wat naar A4 loopt natuurlijk naar A3 moet. Verders is voor ok.

Hallie
21 januari 2008, 14:20
haha, hij gaat regelrecht naar a4.. maar dat is het "onderbroken"gedeelte toch?

maar ik ben wel overtuigd, wat is het met het signaal dat wegvalt? waar men last van heeft?

ponq
21 januari 2008, 14:28
Wat er wordt bedoeld is dat je na het draaien aan de gainknop heel even een zwak signaal hebt. Denk aan 1/10 van een seconde. In de praktijk ga je daar dus geen last van hebben. Het 'hoort' bij het ontwerp van de SHO.

Hallie
21 januari 2008, 14:35
oke, ik dacht dat het signaal zwak werd tijdens het spelen.
bedankt.

vandaar het crackle :satisfie:.

ik ga eens zoeken wat ik allemaal nodig heb :)

Valoosj
21 januari 2008, 15:47
Mocht je perse op PCB willen werken en zelf niet kunnen/willen etsen, dan mag je mij een PM sturen. Ik heb nog wel een PCB liggen.

Haha, ik heb er zo ook nog 4 klaarliggen. :D

Hallie
22 januari 2008, 16:51
mijn overhead sheet in nog steeds niet droog. na meer dan 24 uur
is dat normaal?

want ik kan het er wel op plakken.. maar als ik ook maar Iets verschuif.. heb ik een probleem

jaine
22 januari 2008, 17:00
de verkeerde kant geprint denkek..

der is ne ruwere kant aan uwe sheet, daar moet ge op printen:), normaal is dat direct droog

FreeGee
22 januari 2008, 18:37
Ik print het ontwerp in spiegelbeeld op de overheadsheet zodat het onder het plastic komt te zitten. Ik gebruik doorzichtige lijm dat we in grote vellen op mijn werk hadden. Hierdoor zie je geen randen. Deze lijmlaag is vergelijkbaar met de bekende pritt rollers, dus zonder papier laag. Dit is misschien te krijgen bij een goede kantoorboekhandel.
Het resultaat is een transparante bordje dat er professioneel uitziet en ook heel slijtvast is.

Hallie
22 januari 2008, 22:20
oke bedankt:).
ik had al naar bison spuitlijm gekeken.. ik ga een een test maken op een stukje aluminium. lijkt me het beste. en dat van die sheet.. maar even proberen dan!.