PDA

View Full Version : Welke compacte, lichte buizenamp?



guitar
7 februari 2003, 11:59
Welke kleine buizenamp zouden jullie mij aanraden? Hij moet aan de volgende eisen voldoen:

- niet te groot
- niet te veel vermogen (max. 20W)
- niet te weinig vermogen, ook bedoeld voor kleine optredens
- liefst éénkanaals met galm

Timmer
7 februari 2003, 12:09
Laney lc15r?? die zie je nog wel eens op marktplaats oid.

moet niet al te veel kosten (175 euro??) en er schijnt nogal wat geluid uit te komen. Schijnt dat het geluid zeker okee is.

Oja je kan er ook een 4x12 op aansluiten :grin:

guitar
7 februari 2003, 12:24
Goed... wie heeft er ervaring met deze versterker? Kan je er een lekker warm geluid uit krijgen, zowel clean als scheur?

Timmer
7 februari 2003, 13:24
ehhm.. nog eventjes over die Laney:

- ik heb wel een paar keer die lc15 (zonder reverb, dus niet de lc15r) op marktplaats enzo gezien. Dus de nieuwprijs is geen 175 denk ik.

- het is een class A versterker, ik weet niet of dat een groot probleem is, maar misschien zou je er rekening mee willen houden.

zie:
http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Laney/LC15R-01.html

en

http://www.laney.co.uk/

Het is een amp met weinig features extra (1 kanaal + gain knop + eq geloof ik) maar dat was toch de bedoeling?

jpb
7 februari 2003, 13:48
Silverface Fender Princeton-Reverb (bvk geen later pull-knob model). Is 12W maar met goede speaker en enkele kleine modificaties krijg je er 18-20W uit. Mooi clean+ klassieke reverb en hard genoeg voor kleine optredens.

Moonchild
7 februari 2003, 13:52
Of misschien die twee kleine amps uit de Fender Hotrod serie. De Blues Junior (15 watt, 1x12) en de Pro Junior (15 watt, 1x10)

Negative K3 fan
7 februari 2003, 19:32
de zvex nano amp...

http://www.zvexamps.com je hebt er alleen wel een cab bij nodig.

guitar
7 februari 2003, 22:28
Die Zvexamp klinkt zeker goed op de site, alleen is volgens mij erg fragiel en niet echt praktisch bij optredens... en hij is denk ik ook erg duur of valt dit mee?

Dude
8 februari 2003, 12:42
hij is HEEL duur !

BLOK182
8 februari 2003, 14:03
Misschien is een Brunetti Maranello iets voor je? Die is 30 watt en erg licht. Hij is alleen niet erg mooi om te zien, maja smaken veschillen.

guitar
8 februari 2003, 14:44
Die Brunetti is nogal prijzig...

pimmetje
8 februari 2003, 15:06
Je ziet zo nu en dan ook nog wel 'ns een Fender Champ 2eHands staan. Die zijn tussen de 6W en 15W afhankelijk van de bouw-periode. Ik geloof alleen dat de 15 wattertjes hybride zijn.

Een tijdje terug was hier op 't forum iemand die een champ kon kopen en toen heeft sash de hele champ-geschiedenis uitgezocht... zoekfunctie dus als je meer wilt weten.

Volgens mij heeft Orange ook een klein 1-kanaals buizenbakkie (15W of zo). Ik weet alleen niet hoe duur en wat voor geluid.

BLOK182
8 februari 2003, 15:12
heeft Electar niet eens volledig buizenbakkie?

Negative K3 fan
8 februari 2003, 15:30
Op 2003-02-07 22:28, schreef guitar:
Die Zvexamp klinkt zeker goed op de site, alleen is volgens mij erg fragiel en niet echt praktisch bij optredens... en hij is denk ik ook erg duur of valt dit mee?



Hij klinkt idd goed, en volgens mij is hij helemaal niet zo fragiel en juist practisch met optreden, je kunt hem met 1 hand tillen, zet hem op een cab, plugt hem in en je kunt spelen. En de prijs ligt in amerika rond de 600 dollar.

guitar
8 februari 2003, 15:57
Denk idd. dat Fender Champ wel aardig is. Bij The String hebben ze hem 2e hands staan, een silverface. Nou hoorde ik van een kennis van mij dat die silverfaces erg schel en iel klinken en dat de kwaliteit ook niet zo denderend is. Weet iemand hier meer over?

Jeee
8 februari 2003, 16:12
Laney LC15 all the way!

Negative K3 fan
8 februari 2003, 16:14
Op 2003-02-08 15:57, schreef guitar:
Denk idd. dat Fender Champ wel aardig is. Bij The String hebben ze hem 2e hands staan, een silverface. Nou hoorde ik van een kennis van mij dat die silverfaces erg schel en iel klinken en dat de kwaliteit ook niet zo denderend is. Weet iemand hier meer over?


Zoals in dit topic staat heeft sash er ooit eens wat over verteld, dus gebruik de search!

jpb
8 februari 2003, 18:47
Op 2003-02-08 15:57, schreef guitar:
Denk idd. dat Fender Champ wel aardig is. Bij The String hebben ze hem 2e hands staan, een silverface. Nou hoorde ik van een kennis van mij dat die silverfaces erg schel en iel klinken en dat de kwaliteit ook niet zo denderend is. Weet iemand hier meer over?


Is een champ niet te klein voor wat je wilt, en er zit ook hgeen reverb op.
Ik denk dat het wel meevalt met de silverface champ. Ten eerste heeft CBS niet (nauwelijks?) wijziginen aangebracht. Ten tweede is de schelheid een fender eigenschap die juist weer wordt gewaardeerd (dan heet het 'twang' of 'sprankelend'). De stock-speaker van silverfaces is ook niet geweldig, dus dat kan ook bijdragen aan de 'schelheid' (zet er een goeie in).