PDA

View Full Version : Tube screamer oppompen of ander pedaaltje??



sietze
21 januari 2008, 11:33
Hallo allemaal,
ik speel sinds kort met een fender strat (single coils) over een Ibanez tube screamer. Dit bevalt me echt zeer goed!

Tot ik echt wil scheuren zeg maar. Nou zie ik wel eens mensen die met overdrives spelen en er nog een soort buizenpedaaltje naast hebben om de overdrive/tube screamer wat op te pompen voormeer gain. Kan iemand me ook vertellen wat voor soort bakjes dat zijn? Dat klinkt ook vaak erg lekker.

Ik ben kortom gewoon op zoek naar meer gain, beetje in de richting van Gilmore, lekker dik en direct. Heeft iemand tips voor mij wat ik heb beste kan doen?? Vaughan had er bijv. nog een TS naast maar dat vind ik niet zo'n optie.

Ik kwam ook van die VOX cooltron bakjes tegen, die zien er ook zeer goed uit!
Weet verder niet hoe ze klinken met Fender :s

Of misschien heeft iemand tips voor mij voor een distortionpedaaltje...Ben al erg lang op zoek naar een lekker scheurgeluid voor singlecoils maar tot nu toe dus tevergeefs...Bestaat er een lekkere scheur voor? Of is er een mogelijkheid tot pedaaltjes om metde Tube screamer wat verder te komen??

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is :p
beetje lang en omslachtig misschien maar mensen alvast bedankt voor het lezen en reageren.

Groetjes Sietze.

G.G.
21 januari 2008, 11:35
Ik gebruik een Fuzz om het geluid van mijn (imitatie) TS wat op te peppen. Werkt ook erg lekker.

Lexvandoef
21 januari 2008, 11:48
Om je TS wat op te pompen zou je een cleanboost kunnen gebruiken.

Maar ik zou een standalone overdrive (zeker als je gilmour achtige sounds wilt geen distortion nemen) zoeken en je ts er achter zetten als een cleanboost/2de od.

Kim Wilson
21 januari 2008, 11:50
Wat voor versterker heb je? Het scheelt nogal of je een cleane transistorbak gebruikt, of een oversturende buizenamp.

sietze
21 januari 2008, 11:58
@ Kim Wilson: Ik gebruik een Marshal Valvestate...Ik vind het een beetje troep eigenlijk :s
Dus wil ook overstappen naar een fender Bluesamp oid of Vox oid :D

@ Lexvandoef: Ik heb er soms nog een Boss OD-3 voor, maar dat leidt nogal wat signaalverlies, krijg niet echt de sound die ik zou willen :( Dus heb al iets dergelijks geprobeerd (als je dat bedoelt)

zou je wat voorbeelden kunnen geven van de cleanboost??
Bedoel je iets als Vox Cooltron Brit Boost, misschien is dat iets.

Bedankt voor de reacties tot zover, meer suggesties/tips??

G.G.
21 januari 2008, 12:02
@ Kim Wilson: Ik gebruik een Marshal Valvestate...Ik vind het een beetje troep eigenlijk :s
Dus wil ook overstappen naar een fender Bluesamp oid of Vox oid :D



Als je toch wilt overstappen, begin dan eerst met een andere amp, en ga daarna testen wat het best reageert met een TS.

Voor clean heb ik een fender deluxe 112, ook een transistor versterker, en daar kan je niet zomaar ieder pedaaltje dat lekker op buizen klinkt voor zetten.

Eerst een andere versterker als je dat toch al wilt.

Lexvandoef
21 januari 2008, 12:02
de britboost is een treblebooster, wel een boost, maar eentje die vooral in het hoog boost, en niet alles tegelijk

Een paar voorbeelden van cleanboosts: de lpb-1 van electro harmonix, de mxr micro amp, je zou er ook zelf eentje kunnen bouwen (heeft mijn medegitarist in mijn band gedaan, werkt goed) en ik heb zelf een HWA boost.

Wat vind je trouwens niet goed aan die OD-3, je hebt het over signaalverlies, is dat als je hem wel of niet inschakelt?

RiffMeister
21 januari 2008, 12:03
Als je toch over wilt stappen naar de VOX Cooltron, dan kan ik je aanraden een Blackstar overdrive (OD-1) of distortion (DT-1) te proberen. Is in dezelfde prijsklasse, maar wel ander geluid.
Het is natuurlijk wel heel erg persoonsgebonden, maar ik ben er erg over te spreken (over de overdrive dan, vond de dist een beetje te veel distortionerrig).
En anders inderdaad een boost-pedaal voor (of na) de TS gooien. Wil ook wel's werken

sietze
21 januari 2008, 12:08
Ik heb signaalverlies als ik hem wel heb ingeschakeld, als beide pedaaltjes aanstaan. Vooral bij het harde aanslaan verliest hij wat attack.
Ik heb em VOOR de tubescreamer staan.

Kim Wilson
21 januari 2008, 12:10
Ik heb signaalverlies als ik hem wel heb ingeschakeld, als beide pedaaltjes aanstaan. Vooral bij het harde aanslaan verliest hij wat attack.
Ik heb em VOOR de tubescreamer staan.
Ja, dat lijkt me logisch. Hij comprimeert het geluid, dus heb je minder dynamiek. Dus dat klopt wel. Als het volume te laag is, draai je gewoon je level omhoog. :)

Ibanez666
21 januari 2008, 12:16
Ik gebruik mijn TS-9 voor mijn SD-9 (Sonic Distortion) en dat klinkt geweldig

10Man
21 januari 2008, 12:49
je zou ook eens kunnen kijken naar pedalen van MI Audio
ik heb zelf de Blues Pro, een TS clone, die meer volume en gain in huis heeft dan een ts9

maar zoals elk ts-achtig pedaal komt ie het best tot z'n recht bij een buizenamp

EuroCinema
21 januari 2008, 12:53
Probeer zeker eens een MXR dynacomp voor je TS-9. Heerlijke combi, helder en zingend met veel sustain.

no 1 hops
21 januari 2008, 12:54
Voor clean heb ik een fender deluxe 112, ook een transistor versterker, en daar kan je niet zomaar ieder pedaaltje dat lekker op buizen klinkt voor zetten.

hoe gaat het in samenwerking met de real tubescreamer van nijboer?
werkt dit wel of niet?

Aca Ilic
21 januari 2008, 20:15
als je meer wil scheuren, dan zou ik je Fulldrive II aanbevelen daat zit wat meer gain in dan bij TS, klinkt iets agressiever, en jij hebt nog boost functie daarbij..

tillens
21 januari 2008, 20:53
Inderdaad een sd9! :satisfie:

Probeer eens een hydra boost voor je ts 9 bijv. Je kunt ook een sd9 gebruiken, die is wat agressiever, en zangeriger dan een ts 9. Ik heb beide pedalen maar anders moet je maar pmen voor meer info voor ik beticht wordt van sd9, ehm ik bedoel spam.

Axelll
21 januari 2008, 21:11
Je hebt PM!

Ibanez666
21 januari 2008, 22:13
Kon het ff niet laten:

http://img215.imageshack.us/img215/9144/threesomexk3.jpg

Links de SD-9 origineel, midden een distortion met SD-9 ombouw+extra draaiknoppen en totaal nieuwe binnenkant (sound tussen SD-9 en TS-9 in) en rechts de TS-9...

sietze
21 januari 2008, 22:18
Ziet er te gek uit man!
Die sd9 lijkt me te gek. Zal hier en daar eens rondkijken ook :D

Ibanez666
21 januari 2008, 22:56
Ziet er te gek uit man!
Die sd9 lijkt me te gek. Zal hier en daar eens rondkijken ook :D

zekers :-)

kijk anders hier even voor wat samples
http://www.noiseon.com/effectinfo.aspx?mode=samples&pid=210

wel een maxon, maar het lijkt erg op mijn sound

BamBuFan1
22 januari 2008, 00:49
Kon het ff niet laten:
Links de SD-9 origineel, midden een distortion met SD-9 ombouw+extra draaiknoppen en totaal nieuwe binnenkant (sound tussen SD-9 en TS-9 in) en rechts de TS-9...

PATSERT!! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/banghead.gif

Ibanez666
22 januari 2008, 09:16
PATSERT!! http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/banghead.gif


Ja (schaam) zo ben ik normaal nooit :-)

fredv
24 januari 2008, 21:53
Ik zet na mijn TS 9 altijd een Fuzz: Roger Mayer Mongoose Fuzz (die soldeerde ze ook voor Jimi Hendrix), een Dunlop Fuzz Face, of een Big Muff PI. Spul wat tegenwordig te krijgen is, geen vintage of zo. Speel dit meestal met Fender Strat: met dit soort combinaties kan ik van gewoon lichte drive naar zware Smashing Pumpkins Fuzz. Met zowel de TS9 als de Fuzz aan krijgt de Fuzz wat meer ballen, minder nasaal en wordt het geheel erg dynamisch (en snel feedback....).

Als je met strat speelt, zou je de Big Muff eens kunnen proberen: niet erg duur en misschien een mooie aanvulling op je TS9.