PDA

View Full Version : T.C.F. (hardcore/thrash metal/crossover) nieuwe demo



gerrekat
21 januari 2008, 11:19
Voor de thrash/hardcore en crossover liefhebbers! Ik ben samen met een goede maat van me (Rob Slaughter ook Incremental) een crossoverproject gestart genaamd T.C.F. Daar we beiden naar voor old school thrash een voorliefde hebben voor vette crossover in de stijl van M.O.D./S.O.D. en D.R.I. om maar een paar tot de verbeelding sprekende voorbeelden te noemen, besloten we halverwege vorig jaar eens een spontane jamsessie te houden. Nu is de eerste demo “Core ‘88” praktisch af. De demo bevat 10 nummers welke in zo’n 2 avonden tot stand gekomen zijn, totale speeltijd ca. 15 minuten. Als het goed is komt de demo op mini (8 cm) CD uit over een maand of 2 tegen die tijd zal hij tegen en schappelijke prijs te koop zijn via onze myspace. Ik heb eergisteren 2 bijna definitieve nummers (“Core ‘88” en “Slave of the Suit”)geupload op onze myspace, ik zou zeggen check it out!


www.myspace.com/thrashcorefanatics

caelin
21 januari 2008, 14:37
D.R.I. !!!!!

haha zelfs de namen rob slaughter en big dick doet mij denken aan de tijd van slaughter ,dri ,cryptic slaughter :)

goed werk mannen !

gerrekat
22 januari 2008, 11:59
Thanx dat was ook de bedoeling!

Arvoitus
31 januari 2008, 18:58
Dit klinkt echt vet!

Gitaar sound mag iets zwaarder, en de vocals wat rauwer. Maar van deze band zou ik een cd kopen als die er was ;)


btw: ENGL invader?

gerrekat
1 februari 2008, 16:34
Thanx! inderdaad mijn INVADER 100, ik heb eerst de SE gebruikt maar die klonk me iets te modern, ik wilde dat rauwere (inderdaad minder zware) Marshall achtige 80's sound hebben. De zang tja ach dat hebben we er zelf bijgedaan omdat het "ons" project is, maarw e gaan waarschijnlijk wel op zoek naar een echte zanger.

Er komt overigens en 8 cm CD release met waarschijnlijk volgend artwork:

http://www.deanguitars.tv/userpics/lib9/front-price%20killer1.jpg

Arvoitus
1 februari 2008, 17:27
Slave of the suit klinkt echt vet, daar moet je niks aan doen want dat klinkt perfect!

Wanneer kan ik jullie eigenlijk live aanschouwen in brabant ;)?

gerrekat
4 februari 2008, 08:43
op dit moment kunnen we niet eens optreden want we hebben geen volledige band hahahaha. Maar we zijn op zoek naar een bassist en een zanger of een combinatie van beiden.

Arvoitus
6 februari 2008, 20:27
Ah, das echt jammer ...

Dan ga ik maar wachten op nieuwe demo´s ;) of is enforcer iets wat ik met TCF kan vergelijken?

jonesd
6 februari 2008, 21:22
Het is absoluut niet mijn genre maar toch heb ik slave to the suit met plezier tot op het einde beluisterd. Vooral de intro vind ik echt vet!!!

gerrekat
7 februari 2008, 08:28
Ah, das echt jammer ...

Dan ga ik maar wachten op nieuwe demo´s ;) of is enforcer iets wat ik met TCF kan vergelijken?

Nou ja dat gaat meer de metal kant op maar op zich is het prima te vergelijken.

www.myspace.com/enforcerthrashes

gerrekat
7 februari 2008, 08:29
Het is absoluut niet mijn genre maar toch heb ik slave to the suit met plezier tot op het einde beluisterd. Vooral de intro vind ik echt vet!!!


Thanx!

we hebben hier en daar wat samples gebruikt ja, met name van ouwe Anthrax/SOD en MOD video's.

ScptR
7 februari 2008, 18:26
Klinkt erg lekker, lekkere sound, ondanks dat het niet mijn stijl is, toch erg lekker!
GJ!

gerrekat
14 februari 2008, 09:00
Klinkt erg lekker, lekkere sound, ondanks dat het niet mijn stijl is, toch erg lekker!
GJ!

Thanx man, we hebben toch weer een hele nieuwe mix gemaakt dat is het probleem als je het zelf doet, je kan blijven sleutelen. We waaren niet tevreden met de master, teveel compressie en overstuurd, waarschijnlijk ook iets te hard in het clip gebied gemastered...

de bassdrums klinken nu ook organischer, we hebben expres geen triggers gebruikt maar gewoon een acoutische bass.

treblemaster
15 februari 2008, 19:54
Klinkt erg lekker Gerrekat! Gitaren klinken zoals het hoort! Ik ben zelf een groot D.R.I. fan (vooral het oude werk) en kan dit soort muziek zeker waarderen :). Mooi project!!

gerrekat
8 maart 2008, 19:42
DRI rocks natuurlijk ;-)


http://www.enforcer-metal.com/TCFnewsongsonline.jpg

Tho
8 maart 2008, 19:49
Vette shit Hans! Heerlijk oldskool!

Maar een ding. Ben je niet bang dat je in een naar hoekje gestopt word? Die atoombom en dat lettertype in combinatie met '88' is wel gewaagd.

Nogmaals héél erg gaaf!

Bernstien
8 maart 2008, 19:49
Ook mijn muziek is het zeker niet, maar ik moet toegeven dat ik vooral Slave of the Suit heerlijk vind beuken! Geile intro, vette gitaarsound!

Congrats und weiter so!

gerrekat
8 maart 2008, 20:13
Vette shit Hans! Heerlijk oldskool!

Maar een ding. Ben je niet bang dat je in een naar hoekje gestopt word? Die atoombom en dat lettertype in combinatie met '88' is wel gewaagd.

Nogmaals héél erg gaaf!

hahaha het is dat je het zegt we hadden er zelf nog niet bij stilgestaan, anyway, het is meer geent op de hoes van de klassieke Cro Mags plaat "The AGe Of Quarrel", ik vind die foto overigens magnifiek ;-)

"88" is iets met nazi's toch? , in ons geval meer een jaartal, 1988 was de hoogtij van de crossover thrash

Tho
8 maart 2008, 20:16
8 is de 8e letter van het alfabet, 88 = HH = Heil Hitler














Dus overweeg het nog even :D

gerrekat
8 maart 2008, 20:23
8 is de 8e letter van het alfabet, 88 = HH = Heil Hitler














Dus overweeg het nog even :D


Oh daar zit ik niet zo mee hoor......mensen mogen denken wat ze willen.

Tho
8 maart 2008, 20:25
Oh daar zit ik niet zo mee hoor......mensen mogen denken wat ze willen.

zo is het ook joh. Nogmaals, ik ben gecharmeerd van jullie werk!

gerrekat
8 maart 2008, 20:31
zo is het ook joh. Nogmaals, ik ben gecharmeerd van jullie werk!


Thanx! we moeten iegenlijk zoweizo nog steeds eens een biertje gaan drinken ergens, ik spreek je wel een keer op de MSn

Tho
8 maart 2008, 20:39
Thanx! we moeten iegenlijk zoweizo nog steeds eens een biertje gaan drinken ergens, ik spreek je wel een keer op de MSn

Inderdaad! Is er maar niet van gekomen. Ik stuur je morgen (mits ik het onthoud) wel even een mailtje!

cheers, ik ga me bezatten