PDA

View Full Version : Buizen of Lampen of...



humbucker
21 januari 2008, 09:11
hallo

ik was me laatst aan t afvragen wat voor een versterker ik eigelijk heb. Heb het ding gekocht samen met mn vader (50/50) toen ik een jaar of 12 was en absoluut nog nooit gehoord had van buizen of lampen of what so ever..
dus vroeg k me dit af.

type: Laney Linebaker KB120 (120W)

ff klikken: Laney Linebacker KB120 (http://www.priceminister.com/image?action=slideshow&prdfamilycode=200&prdimageid=688577800&productid=57511312)


hoe kan je dit zien? of is er iemand die dit toevallig weet? want ken er zelf heel erg weinig van. Ik weet wel dat het geen originele gitaarversterker is. Deze wordt normaalgezien gebruikt als "keyboard- of zangversterker"..

greetings

Humbucker

vidar
21 januari 2008, 09:27
het is een transistor.
dingen waaraan je vaak kan 'zien' dat het een buizenversterker is (mocht je het echt niet weten):
- de buizen (hangen ivm hitte eigenlijk altijd buiten het chassis en als je achterlangs je amp in kijkt zie je ze bij fulltube amps eigenlijk altijd zitten (gloeien))
- (nagenoeg) alle buizencombo's zijn openback (ook ivm hitte en om te zorgen dat je makkelijk bij de buizen kan)
- standbyswitch
tja.. dat is denk ik wel zo'n beetje waaraan je het van buiten kunt zien.
maar iig is de jouwe een transistor

humbucker
21 januari 2008, 09:29
ok bedankt..

vroeg t me al n tijdje af en erg veel vind je niet van dit model terug op internet..

greetings

Humbucker

paulusdeBKB
21 januari 2008, 09:34
Het is ook niet zo'n succesvol model geweest. Ik vraag me zelfs af of het wel een gitaarversterker is: KB120 lijkt me meer een typenummer voor een keyboardversterker.

humbucker
21 januari 2008, 09:35
Het is ook niet zo'n succesvol model geweest. Ik vraag me zelfs af of het wel een gitaarversterker is: KB120 lijkt me meer een typenummer voor een keyboardversterker.

het is ook een keyboard versterker:D die weliswaar gebruikt wordt voor gitaar :D

humbucker
21 januari 2008, 09:36
Het geluid is trouwens ook niet "dat".

maar ik ben student en sparen gaat traag, heeeeel traag (jammer genoeg:p)

greetings

Humbucker

caliban
21 januari 2008, 11:30
Kijk maar naar pannekoek zijn topic, dat is kunnen sparen.

humbucker
21 januari 2008, 11:37
Kijk maar naar pannekoek zijn topic, dat is kunnen sparen.

ja ik zag t.. zalige set-up! Maar dat is helaas niet voor mij weggelegd.
pannekoek is net 17 geworden. Ik word er binnekort 20 en zit op de hogeschool. Geld dat ik tijdens de vakanties verdien gaat er door tijdens het jaar aan allerlei feestjes :p heb nét niet alles over voor mn gitaar. En pannekoek wsl wel..

greetings

Humbucker

almarvk
21 januari 2008, 11:46
Tjah, als je wat wilt moet je er wat voor doen en er wat voor over hebben.

Maaruh; wat is je budget nu dan??

humbucker
21 januari 2008, 11:50
Tjah, als je wat wilt moet je er wat voor doen en er wat voor over hebben.

Maaruh; wat is je budget nu dan??

ja tuurlijk!
volgend jaar benk normaalgezien afgestudeerd dus dan begint het geld binnen te stromen :p.

nu hebk ongeveer zo'n 350 euro
maar kvind niets naar mn zin :angry:

greetings

Humbucker

Lexvandoef
21 januari 2008, 11:53
2dehands kan je op marktplaats voor 350e best wel een leuke buizenversterker vinden. Marshall jtm 30 bv, of een lanay lc15/vc30.

humbucker
21 januari 2008, 12:00
ik ga mn licht wel eens opsteken daar..
maar zit momenteel in mn examens.. zal dus nog wel eventjes duren.
en ik spaar liever wat langer door, dat ik ineens iets goeds heb. Dan snel snel iets te moeten kopen waar je achteraf spijt van krijgt.

greetings

Humbucker

Lexvandoef
21 januari 2008, 12:04
voor dat geld kan je trouwens wel iets goed kopen hoor, je moet alleen wel weten wat je koopt.

Maar het kan geen kwaad je budget wat op te krikken.

Succes dermee!

humbucker
21 januari 2008, 12:07
ja inderdaad, je moet er gewoon net bij uitkomen hé.

En mn budget moet idd omhoog. Achja, der is geen haast bij. Kan nog wel n paar jaartjes verder klooien met mn huidige set-up.

greetings

Humbucker

pe_10
21 januari 2008, 12:46
Kijk maar naar pannekoek zijn topic, dat is kunnen sparen.

Sparen met de centjes van papa. ;)
Misschien kan je dat ook eens proberen?

Jimwoud
21 januari 2008, 12:56
ik ga mn licht wel eens opsteken daar..
maar zit momenteel in mn examens.. zal dus nog wel eventjes duren.
en ik spaar liever wat langer door, dat ik ineens iets goeds heb. Dan snel snel iets te moeten kopen waar je achteraf spijt van krijgt.

greetings

Humbucker
U got PM......

humbucker
22 januari 2008, 00:32
Sparen met de centjes van papa. ;)
Misschien kan je dat ook eens proberen?

gaat niet lukken vrees ik... die is te druk bezig met een nieuwe radio voor in de living :D

en ik zou t btw ook niet willen...

greetings

Humbucker

humbucker
22 januari 2008, 00:32
U got PM......

heb truggestuurd als alles goed is..


greetings

Humbucker

caliban
22 januari 2008, 12:45
Ik ben twintig jaar en ga ook wel naar feestjes, ik probeer daar gewoon superzuinig op te zijn. Voor het weggaan cara gaan kopen, ben je ook zat.
En voor inkom geld uitgeven moet je gewoon gek zijn. Op een gemiddelde avond uitgaan kan ik mij voor drie euro serieus zat zuipen en naar een fakbar of iets gelijkaardig gaan waar ik me zeker zo goed amuseer als op td's.
En dan maar sparen. Natuurlijk moet iedereen doen wat die zelf wil.
En natuurlijk helpt sponsoring van vaders, maar ik denk dat je tot je twintigste toch nog wel geld voor je verjaardag ten minste krijgt en met wat geluk ook wel iets voor je nieuwjaar.

humbucker
22 januari 2008, 12:51
Op een gemiddelde avond uitgaan kan ik mij voor drie euro serieus zat zuipen


en waar is dat? dan kom ik volgend jaar daar op kot :D

en Cara is verleden tijd, alsk da drink zitk de dag erop heel de dag op de pot..


greetings

Humbucker