PDA

View Full Version : Elke drummic in een aparte track



Thoom42
21 januari 2008, 00:16
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met opnemen, het gaat goed, maar kan nog veel beter. Dit forum heeft me al enorm geholpen, en zal me in de toekomst zeker nog veel gaan helpen.

Vraagje: Ik gebruik Cool edit 2.1, Heb een Edirol UA 25 interface & een Soundcraft EPM 8 mixer. Nu neem ik mijn drums op met 8 mics. Ik moet nu elke instelling op mijn mixer perfect hebben staan om een goede opname te maken. Hoe krijg ik elke mic, op elk een verschillend spoor in Cool edit?

Alvast dank.

bass blom
21 januari 2008, 00:18
2 kanaals input je edirol..

dat is het aantal sporen wat je daarmee kan opnemen, geen 8 :chicken:

Thoom42
21 januari 2008, 00:23
Je hebt gelijk. Een vriend van me vertelde dat dat kon omdat je een 8 kanaalsmixer hebt, iets wat ik al erg lastig kon geloven.... dank je! Welke interfacer raad je me aan als ik 8 sporen wil opnemen?

bass blom
21 januari 2008, 00:33
ik heb 2 x m-audio 1010 lt en die zijn super.
maar er zijn er meer en duurder

edit: maar je mengtafel moet ook direct outs of 8 out zijn :chicken:

Thoom42
21 januari 2008, 00:51
ok. dankje! Heb btw net de demo gekregen die Wakeful bij jou heeft opgenomen! Klinkt goed! Niet altijd even strak en een beetje veel reverb, verder ok!

bass blom
21 januari 2008, 01:47
echt het schijfje? :D
dank, ja, het strak kan ik niet zoveel meer aan doen, die reverb wel.
had ik toen echt blauwpurper moeten geven ipv alleen dreigen. :chicken:
als ik ze morgen opneem klinkt het vast anders, beter, lekkerder etc..

Thoom42
21 januari 2008, 02:41
Ja, het schijfje :D Ben vrijdag naar een optreden van ze geweest in Leeuwarden. Klopt idd, dat als je ze morgen opneemt, ze heel anders klinken. Dan weet je namelijk wat voor vlees je in de kuip hebt!

bass blom
21 januari 2008, 11:10
uit het vrijdag/zaterdag topic, wellicht iets voor jou..

http://www.youtube.com/watch?v=IiFOD1EeKhQ

Recorderman..

Thoom42
21 januari 2008, 16:49
Thanks! Daar heb ik wat aan!

harrie-beton
22 januari 2008, 17:58
een mengtafel hoeft geen 8 direct outs te hebben, als hij inserties heeft voor ieder kanaal is het ook goed. Inserties komt vaker voor dan direct outs.