PDA

View Full Version : TS-9 --> RAT --> Marshall dsl401



Gearjunkie
20 januari 2008, 22:06
Ik heb her en der gelezen dat de combi TS-9 en RAT goed klinkt, in de zin dat de vervorming wat strakker zou zijn dan enkel vervorming met de RAT.

Nu heb ik een RAT, en die gaat naar mijn Marshall dsl401 combo, met 2 1/2 (3e is geen echt kanaal, maar een boost) kanaal, clean-od1-od2.

Is de combi met de TS-9 en de RAT vooral geschikt voor éénkanaals versterkers, of is dit in mijn situatie (eventueel) ook een verbetering?

Nielsje
20 januari 2008, 22:11
Mjah, met de exacte combi van pedalen hebik geen ervaring, maar mijn ervaring leert dat 2 drive pedalen over een drive kanaal van de DSL niet altijd goed werkt. Nu heb ik een dsl top, die zijn toch wat anders dan de combo's..

Als je een crunch kanaal gebruikt, kan je best een drive/compressor gebruiken voor je leads. De rat zou wel goed kunnen werken (is toch hetzelfde als een ds-1??), maar de ts-9 + rat zou ik niet gebruiken denk ik . Ben bang dat je geluid te veel dichtslibt en dat je een hoop ruis overhoudt en weinig dynamiek.

Over 1 kanaals bakken (of gewoon je clean channel) werkt het over het algemeen vaak beter.

Gearjunkie
20 januari 2008, 22:14
Ben bang dat je geluid te veel dichtslibt en dat je een hoop ruis overhoudt en weinig dynamiek.

Over 1 kanaals bakken (of gewoon je clean channel) werkt het over het algemeen vaak beter.

Was ik al bang voor, een goede compressor zal ik evt. ooit nog eens aanschaffen.
Dank je!

drap
20 januari 2008, 22:43
Al zou die tienkanaals zijn, dat maakt geen fuck uit. Ik heb een twee-kanaals Marshall en ik gebruik ook een tubescreamer-achtige en een Rat tegelijk. De kunst is gewoon om de boel zo af te stellen dat je zo min mogelijk ruis hebt en dat werkt prima bij mij. Ik boost de zooi zelfs nog extra met een MXR Micro Amp en de ruis blijft gewoon binnen acceptabele marge, geen probleem. Ik heb met distortionpedalen gespeeld die meer ruisden in ieder geval. Gewoon je clean kanaal zo afstellen dat je net een heel licht randje hebt, zonder dat het gruisig wordt en de tubescreamer en Rat bijdraaien tot je een mooie scheur-ruis verhouding hebt.

Ga je er trouwens nog een compressor voorzetten dan gaat het wel als een gek ruisen.

zoon van Piet
21 januari 2008, 16:41
Ik heb her en der gelezen dat de combi TS-9 en RAT goed klinkt, in de zin dat de vervorming wat strakker zou zijn dan enkel vervorming met de RAT.

Is de combi met de TS-9 en de RAT vooral geschikt voor éénkanaals versterkers, of is dit in mijn situatie (eventueel) ook een verbetering?

Ik heb die twee schreeuwlijkerds vaak samen gebruikt, op fender en marshall non-MV amps. En er zit wel iets van waarheid indie bewering, als de Ts voor de Rat staat en vrij clean/boost afgesteld wordt. het typische ts-midboostje maakt dat alles wat meer door de mix snijdt en wat duidelijker wordt.

of dat ook werkt in jouw setup? ik durf het niet te zeggen!

Rinze
21 januari 2008, 16:49
Al zou die tienkanaals zijn, dat maakt geen fuck uit. Ik heb een twee-kanaals Marshall en ik gebruik ook een tubescreamer-achtige en een Rat tegelijk. De kunst is gewoon om de boel zo af te stellen dat je zo min mogelijk ruis hebt en dat werkt prima bij mij. Ik boost de zooi zelfs nog extra met een MXR Micro Amp en de ruis blijft gewoon binnen acceptabele marge, geen probleem. Ik heb met distortionpedalen gespeeld die meer ruisden in ieder geval. Gewoon je clean kanaal zo afstellen dat je net een heel licht randje hebt, zonder dat het gruisig wordt en de tubescreamer en Rat bijdraaien tot je een mooie scheur-ruis verhouding hebt.

Ga je er trouwens nog een compressor voorzetten dan gaat het wel als een gek ruisen.

Wat ik nou niet snap is dat jij volgens mij helemaal niet veel vervorming gebruikt en daar dan toch drie pedalen voor nodig hebt... Why? Oh, tell me why....lalalallaaaaa

drap
21 januari 2008, 17:04
Wat ik nou niet snap is dat jij volgens mij helemaal niet veel vervorming gebruikt en daar dan toch drie pedalen voor nodig hebt... Why? Oh, tell me why....lalalallaaaaa

Mwah, bij mij is het een beetje 50/50 qua scheur/clean heur. De MXR Micro Amp staat altijd aan bij mij, puur voor clean boost. De Digitech DF-7 is voor de mildere overdrive en staat altijd op de tubescreamerstand. En de Rat pleur ik over het geheel heen voor het ruigere werk.

Volgens mij heb je ook een heel raar idee over mijn muzikale voorkeur :chicken:

Rinze
21 januari 2008, 17:07
Hoezo? :chicken: Que?

drap
21 januari 2008, 17:12
Hoezo? :chicken: Que?

Nou, wat betreft mijn scheurgebruik, dat je je dat verbaast, gezien m'n muzikale voorkeur. Ik ben toch echt rockliefhebber en ook de ruigere dingen, behalve zware metal, zijn helemaal mijn ding. En daar heb ik toch echt scheurpedalen voor nodig. Titels als 'Search & Destroy' van m'n ouwe bandje laat toch niks te wensen over :satisfie:

Rinze
21 januari 2008, 17:47
Nou, wat betreft mijn scheurgebruik, dat je je dat verbaast, gezien m'n muzikale voorkeur. Ik ben toch echt rockliefhebber en ook de ruigere dingen, behalve zware metal, zijn helemaal mijn ding. En daar heb ik toch echt scheurpedalen voor nodig. Titels als 'Search & Destroy' van m'n ouwe bandje laat toch niks te wensen over :satisfie:

Ik maar denken dat dat van meneer I. Pop was... :chicken: ik zal het wel gewoon eens moeten horen...