PDA

View Full Version : Electrovoice EVM-12L



gerryk
20 januari 2008, 21:26
Ik heb een customshop Fender DeLuxe (5E3).
Ik wil de stock speaker (Jensen) vervangen en zit te twijfelen tussen een Celestion Alnico Blue of de EVM-12L. Heeft iemand hier een mening over ?
Ik zoek een warm, clean geluid.

Chris Winsemius
20 januari 2008, 21:34
Ik heb een customshop Fender DeLuxe (5E3).
Ik wil de stock speaker (Jensen) vervangen en zit te twijfelen tussen een Celestion Alnico Blue of de EVM-12L. Heeft iemand hier een mening over ?
Ik zoek een warm, clean geluid.

EV is beduidend warmer en cleaner dan de AB maar helaas ook "platter" qua sound en dynamiek. Daarnaast loop je grote kans dat je met zo'n EV (zware speaker) het baffle board (plank waarop de speaker is gemonteerd) te veel belast.

gerryk
20 januari 2008, 22:08
Chris. Bedankt voor je antwoord. Is de Celestion niet teveel belastend voor de baffle dat je weet ?

Lexvandoef
20 januari 2008, 22:20
Die EVM-12L is echt uitzonderlijk zwaar voor een speaker, een celestion blue houdt de gem. baffle wel.

Chris Winsemius
20 januari 2008, 22:32
Chris. Bedankt voor je antwoord. Is de Celestion niet teveel belastend voor de baffle dat je weet ?

Ik gebruik die AB zonder baffle beschadigingen al behoorlijk lang in mijn Deluxe-achtige ampjes zonder problemen. Die AB is zwaarder dan zo'n Jensen maar het board houdt het gewoon, het gewicht v/d EV lijkt mij behoorlijk risky voor zo'n board.

Voor meer warmte en 'n cleaner geluid (misschien al 'n x gepost):
volume-regelaar niet gebruikt kanaal op 9.9 of hoger zetten.