PDA

View Full Version : Vox AD 50VT



jeroen3h
20 januari 2008, 20:14
Geen idee of dit nu in het versterker of effecten deel moest maar goed...

Ik heb een Vox AD 50 VT en wil weten of het mogelijk is hier rechtstreeks effectpedalen in te pluggen?

Alvast bedankt

Squier4ever
20 januari 2008, 20:15
waarom niet?

jeroen3h
20 januari 2008, 20:16
op de vox website hadden ze het over send en return jacks die alleen op de ad 100 vt zitten. Totaal geen ervaring met pedalen dus vandaar

Anti
20 januari 2008, 20:19
effectpedalen passen prima tussen de gitaar en de amp input.

jeroen3h
20 januari 2008, 20:20
geen speciale ingangen nodig dus?

Squier4ever
20 januari 2008, 20:26
nee alleen een chorus en delay enz. wordt vaak in de effectloop, dus tussen de send en return gezet, een wah, distortion of overdrive wil je juist voor je preamp hebben.

darkrazer
20 januari 2008, 20:27
Die send and return is voor de effectloop. Daarmee kan je de pre-amp bypassen waardoor sommige effecten zoals chorus, eq's en multi-effecten pre-amps veel beter werken.

Je kan de meesten effecten dus gewoon op je input aansluiten, sommige zullen het echter mider goed doen omdat ze er door de modeling van de versterker worden uit gefiltert.

jeroen3h
20 januari 2008, 20:27
ok, thnx. en hoe zit dat met een tuner pedaal?

Squier4ever
20 januari 2008, 20:29
maakt niet uit.

Rude Perception
20 januari 2008, 20:40
maakt niet uit.

Wordt gezegd dat je die beter aan het begin van je loop kan zetten, omdat je signaal dan nog het meest clean en onbewerkt is, waardoor de tuner de frequentie makkelijker kan 'aflezen'. Ik vraag me dit ten zeerste af. Je moet natuurlijk geen vibrato effect ertussen zetten. Het lijkt mij niet dat gainpedalen invloed hebben op je tuner. Sterker nog, als ik een tuner met een goede buffer zou hebben zou ik hem liever achter m'n gainpedalen zetten, vlak voordat m'n signaal de versterker in gaat. Maar dit gaat denk ik verder dan de topicstarter zich afvroeg:cooler:

jeroen3h
20 januari 2008, 20:42
Wordt gezegd dat je die beter aan het begin van je loop kan zetten, omdat je signaal dan nog het meest clean en onbewerkt is, waardoor de tuner de frequentie makkelijker kan 'aflezen'. Ik vraag me dit ten zeerste af. Je moet natuurlijk geen vibrato effect ertussen zetten. Het lijkt mij niet dat gainpedalen invloed hebben op je tuner. Sterker nog, als ik een tuner met een goede buffer zou hebben zou ik hem liever achter m'n gainpedalen zetten, vlak voordat m'n signaal de versterker in gaat. Maar dit gaat denk ik verder dan de topicstarter zich afvroeg:cooler:

klopt ging er meer om of ik mn gitaar in het pedaal kan pluggen en het pedaal dan in de gewone gitaaringang of dat er een speciale jack nodig is voor effectpedalen