PDA

View Full Version : Snaren Hulp



Benjamin Blue
20 januari 2008, 19:39
Alweer Goedenavond,

ik ga binnenkort weer eens winkelen langs te lokale gitaarwinkeltjes..
met name om een stel nieuwe snaren aan te schaffen;
ik sla namelijk de 010'tjes die ik altijd gebruik best snel kapot...en heb geen zin om elke 2 weken nieuwe snaren te kopen
(vooral aangezien mijn inkomsten nogal schroef gaan) :chicken:

nu viel mijn oog op een setje Martin 012'jes
nu is mijn vraag;
ik speel namelijk op een redelijk goedkoop akoestisch gitaar
(Stagg Western ooit eens 2e hands gekocht,weet de type van Stagg niet meer maar de prijs zal wel toen rond de 175,- liggen).

zou zo'n gitaartje het wel aan kunnen,om nu opeens met 012 te veranderen,of zal hij krom trekken?
ik gebruik hem alleen maar voor het slagwerk....maar ik neem liever geen onnodige risico's..

graag iemands mening hierover^^

alvast bedankt :satisfie:

jbjoost
20 januari 2008, 19:59
d'addario 6,50 per pakje

LaurentB
20 januari 2008, 20:11
Een normale gitaar moet 012 wel aankunnen. Voor een oude, fragiele gitaar zou het iets anders kunnen liggen. 013 zou voor sommige gitaren wat zwaar kunnen zijn.
Als je het echt eng vindt kun je ook eerst 011 proberen, natuurlijk.

Benjamin Blue
20 januari 2008, 20:23
Een normale gitaar moet 012 wel aankunnen. Voor een oude, fragiele gitaar zou het iets anders kunnen liggen. 013 zou voor sommige gitaren wat zwaar kunnen zijn.
Als je het echt eng vindt kun je ook eerst 011 proberen, natuurlijk.

mijn dank is groot :hippie:

Thoon_Loque
23 januari 2008, 21:04
Ik heb op een ibanez gitaar van mij (pf-10) indertijd .13 oplaten leggen, dat durfde ik niet zelf :chicken:, daarbij is toen netjes de hals aangepast (trusrod) en het gitaartje kwam als herboren uit de werkplaats. :jam:

(was effe wennen voor mijn vingertjes in het begin, maar ik zou niet anders meer willen)

Eko
23 januari 2008, 23:34
Een gitaar kan de kracht van een set 012 wel aan. Dat is geen probleem. De kracht die een set 012 er op uitoefent is wel iets groter en het kan dus nodig zijn om je hals iets bij te moeten laten stellen. In een winkel is dat zo gebeurt. Sommige winkels rekenen er niets extra voor. Als je slim bent ga je op een stil moment naar de winkel. Niet op zaterdag of een koopavond bv .

Benjamin Blue
24 januari 2008, 13:49
Een gitaar kan de kracht van een set 012 wel aan. Dat is geen probleem. De kracht die een set 012 er op uitoefent is wel iets groter en het kan dus nodig zijn om je hals iets bij te moeten laten stellen. In een winkel is dat zo gebeurt. Sommige winkels rekenen er niets extra voor. Als je slim bent ga je op een stil moment naar de winkel. Niet op zaterdag of een koopavond bv .


thnx :hippie: