PDA

View Full Version : nieuwe buizen marshall silver jubilee



grun
20 januari 2008, 16:17
hallo,

dit is mijn eerste post op dit forum en ik zal maar meteen met mijn vraag komen.

ik ben van plan om nieuwe buizen in mijn marshall 50 watt silver jubillee combo te zetten. er zitten nu sovtek 6L6 in, en ik wou graag EL34 van electro harmonix erin laten zetten. dit omdat ik gelezen heb dat deze een mooi fuzzy randje hebben in het hoog.

mijn stijl is grunge achtig. ik speel meer als pearl jam, en qua sound houdt ik veel van nirvana. maar mijn favoriet blijft Dinosaur Jr.
het is niet zo dat ik zo dicht mogelijk bij een van deze in de buurt wil komen of probeer te imiteren. ik ben op zoek naar mijn eigen stijl.

dus heeft iemand me advies gegeven om het een en ander eens op een forum te posten. dus bij deze.

ikzelf heb niet zo veel verstand van buizen. heeft iemand hier mischien meer verstand. en kan deze me iets vertellen wat het verschil is tussen de EL34 buizen onderling en wat de betere merken zijn? en wat een beetje bij mijn speelstijl past? alle informatie is welkom.

groeten, grun

Dude
20 januari 2008, 16:51
oeh... ik hou dit topic effe in de gaten, mijn sj 2x12 moet ook nieuwe buisjes hebben...

ik heb tijdje terug een electro harmonics voor buisje in de V1 geprikt en daar werd die erg donker van in de band, thuis niet, maar in bandje was het verschikkelijk, kan ook komen doordat de rest op is hoor...

Eko
20 januari 2008, 19:16
Misschien een idee om een van de forumbezoekers even te pm`n. Chris Winsemius is een versterkergoeroe en kan je goed advies geven. Kwestie van een draadje zoeken waar hij in voor komt en even een PM sturen.
Anders gewoon naar een versterkerboer mailen.
Mijn amps gaan naar Marble bij een retube of reparatie. Arie-jan zit in Renkum, mooi in het midden van het land.( Ik woon in Twente).

jaspie
21 januari 2008, 12:16
haha is dat toevallig mijn oude?
jij bent toch die jongen uit limburg?

zoniet, never mind:P

ACSlater
22 januari 2008, 13:02
haha is dat toevallig mijn oude?
jij bent toch die jongen uit limburg?

zoniet, never mind:P

Stein ligt in ieder geval in Limbabwe dus het zou hem kunnen zijn :)

grun
22 januari 2008, 19:52
hey jasper, volgens mij heb k die inderdaad van jouw. :) k kom uit limburg jah.

bedankt verder voor de reacties. ik zal Chris eens vragen dan.
ik heb ook al een nummer van de muziekwinkel gekregen waar k de buizen kan laten vervangen dus die ga ik ook eens bellen.