PDA

View Full Version : settings peavey bandit 112



k3nny
20 januari 2008, 16:14
Hey ik heb sinds een aantal weken een nieuwe versterker, peavey bandit 112, aangekocht (naar eigen mening een fatsoenlijke versterker, lead is wel wat minder). Nu kan ik niet zo echt goed overweg met de knoppen van deze kerel. Weet er soms iemand een aantal settings voor een bepaald genre op deze versterker? Heb al gegoogled maar vind niet echt iets...
Op de achterkant van deze verst. is er ook een knop "damping", weet er soms iemand wat dit is?
Alvast bedankt K3nny! :soul:

Squier4ever
20 januari 2008, 16:22
hoe kun je nou van iets zeggen dat het een goede versterker is als je er niet eens zelf een goede sound uit krijgt?

anyway tip: probeer eens met de toonregeling alle knoppen rond het midden en van daaruit gaan draaien, beetje hoog erbij, laag eraf, mid erbij enz enz.
gebruik ook vooral niet teveel gain.

dimitri
20 januari 2008, 16:31
Zoals hierboven al geschreven staat: draai eens aan de knoppen tot je een geluid hebt gevonden dat je aanstaat. bv bass, mid en treble eens helemaal verzetten. Ook kun je met de toonregeling op je gitaar je settings wat aanpassen. Maar hoofdzakelijk komt je amp goed instellen.

k3nny
20 januari 2008, 17:08
ja hij klinkt wel goed maar het distortiongeluid dat er uit komt past niet echt bij sommige genres die ik speel... Ik volg jullie tip op en maak gewoon wat tijd om de knoppies te verdraaien totdat het goed klinkt... Maar weet er echt niemand wat die schakelaar "damping" wil zeggen? De versterker klinkt een beetje doffer naarmate ik hem strakker zet maar waarom is dit?

Anti
20 januari 2008, 17:30
Een peavey bandit is een kutversterker eerste klasse maar gaat luid als fuck (voor transistor) en is werkelijk niet kapot te krijgen. Ik heb de bandit een tijdje gebruikt in een grungeband en dan was het low= 10u, mid= voluit en high=7u. Klinkt ook een stuk beter als je de speaker ontkoppelt en er een 2x12 cab aanhangt. Distortion is hopeloos, enkel pedalen kunnen soelaas brengen..

Squier4ever
20 januari 2008, 18:24
ja hij klinkt wel goed maar het distortiongeluid dat er uit komt past niet echt bij sommige genres die ik speel... Ik volg jullie tip op en maak gewoon wat tijd om de knoppies te verdraaien totdat het goed klinkt... Maar weet er echt niemand wat die schakelaar "damping" wil zeggen? De versterker klinkt een beetje doffer naarmate ik hem strakker zet maar waarom is dit?

damping regelt geloof ik het uitgangsvermogen....

ar250artist
20 januari 2008, 18:26
Sorry Anti, ik ben het niet met je eens. Voor deze prijsklasse is het een prrima te gebruiken versterker die in veel stijlen gebruikt kan worden. Het grootste nadeel vond ik zelf dat hij nogal schel is. De voicing switches zorgen er juist voor dat je de distortion kan kleuren naar wat jij het mooiste vindt. Dus bijvoorbeeld meer metal of vintage gericht. Het is verder helaas een kwestie van veel draaien en proberen. De handleiding bevat volgens mij ook een aantal voorbeelden van settings voor bepaalde stijlen, misschien kun je die als uitgangspunt gebruiken. O ja, er zit een knop op om het vermogen te regelen (of zo iets), ik ben alleen de naam ff kwijt. Vooral deze kan nogal veel uitmaken in je sound. Thuis kun je hem bijvoorbeeld beter dicht draaien en bij repetities zo ver als je volume nodig hebt en er vervorming op het cleane kanaal optreedt. Een beetje het buizen idee zeg maar.