PDA

View Full Version : Mijn nieuwe Luke met pics



Onmeunig Hans
20 januari 2008, 15:49
Gistermiddag de knoop doorgehakt en mijn droomgitaar gekocht bij the American Guitarstore. Ik kan maar een ding zeggen, hij is echt perfect. Deze gaat nooit meer weg!
Echt alles klopt aan dit ding. De actieve pu's zijn super, volledig stil. De gitaar doet precies wat ik wil en is gewoon voorspelbaar. Zelfs de koffer is een juweel.
De kleur is desert gold en verandert met de inval van het licht. Voor de foto's is het jammer dat de zon niet schijnt.

Ernst Happel zou gezegd hebben: Kein Gel*l, plaatjes kijken.


http://www.mijnalbum.nl/Foto-DYHUQAIH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-HGMNSPNH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IZW7VJRE.jpg

Samen met zijn "achterneef" de OLP-Luke:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7YKUQAET.jpg

O ja, de MM heet nu Ernie, de OLP Bert.

Voor iedereen die:
- de kleur niet mooi vindt;
- liever een Les Paul heeft;
- niets heeft met actieve pu's;
- Musicman te weinig hugs for the bucks vindt;
- strats niet ok vindt;
- Ernst Happel niet kent;

Het is niet mijn probleem!

Het volgende project wordt een nieuwe versterker. Post gerust je tips voor de perfect matchende amp bij de Luke.

Hans

Lexvandoef
20 januari 2008, 15:50
cool gefeliciteerd met je nieuwe oranje plank. Idd niet mijn keus, maar als het je droomgitaar is is het natuurlijk echt top.

Over die nieuwe versterker, wat is je budget enzo?

Tho
20 januari 2008, 15:52
mensen mogen toch zeggen wat ze er van vinden? Anders heeft het totaal geen nut om zo'n topic te maken.

Toevallig vind ik het een prachtige plank, heel veel plezier er mee!

Ik had trouwens de potmeters en de switch liever chroom gezien.

Orpheo
20 januari 2008, 15:52
matchende amp: engl sovereign of de savage se ghehe. beiden waanzinnige bling bling bakken.

ik vind het eigenlijk wel een leuke gitaar :) heel erg gefeliciteerd met deze toffe axe.

Les Paul R8
20 januari 2008, 15:53
Zijn erg goede gitaren. Heel veel plezier ermee!

Onmeunig Hans
20 januari 2008, 15:57
mensen mogen toch zeggen wat ze er van vinden? Anders heeft het totaal geen nut om zo'n topic te maken.



Tuurlijk moet je zeggen wat je wilt. Het is ook als geintje bedoeld. Ik had er een smiley bij willen zetten, maar dat lukt niet.

hans

Tho
20 januari 2008, 15:58
Tuurlijk moet je zeggen wat je wilt. Het is ook als geintje bedoeld. Ik had er een smiley bij willen zetten, maar dat lukt niet.

hans

aaaaaaaaah... dat verklaart een hoop ;) nogmaals, mooi ding, maar toch, de knopjes en switch moeten chroom :D

Onmeunig Hans
20 januari 2008, 15:59
Over die nieuwe versterker, wat is je budget enzo?

Ik had al iets gezien van Line 6 voor zo'n 700 euro. Ik begreep dat het eigenlijk een combi van buizen is, met een transistor/electronisch gedeelte erbij waarmee je allerlei set-ups kan maken. Ik moet er ook nog wat dieper in duiken.

Lexvandoef
20 januari 2008, 16:02
ah de spidervalve.

arjanb01
20 januari 2008, 16:05
Hele vette gitaar ! Ik heb zelf een zwarte, in 2004 gekocht bij The American Guitarstore ! Wat heb jij betaald voor de joue ? Kon je nog een beetje korting bedingen? Kaj is wel een schappelijke vent wat dat betreft....

Perfect matchende amp ? Ga voor Lukather style en die is:

- 80's geluid: Mesa Boogie Mark IV 100 watt top + 4x12 speakerkast van Mesa.
- 90's geluid: Rivera Knucklehead top 100 watt plus 4x12 celestion V30's of Jensens.
- Geluid heden: Custom Audio SE 3+ pre-amp plus VHT 2/50/2 eindtrap.

Dus keus genoeg !

Squier4ever
20 januari 2008, 17:14
qua kleur:

een Orange stack natuurlijk!

Otje
20 januari 2008, 17:52
Mooi ding! Veel plezier ermee!

Onmeunig Hans
20 januari 2008, 18:52
Hele vette gitaar ! Ik heb zelf een zwarte, in 2004 gekocht bij The American Guitarstore ! Wat heb jij betaald voor de joue ? Kon je nog een beetje korting bedingen? Kaj is wel een schappelijke vent wat dat betreft....



Kaj is net de enige die ik er niet over gesproken heb. Bram heeft me een aantal keren geholpen, gisteren was Ruud in de zaak, hij heeft hem uiteindelijk in orde gemaakt.

Hoe bevalt ie jou? Heb je nog dingen uit de praktijk die handig zijn om te weten? O ja, welke snaren gebruik je? Heb je nog meerdere uitgeprobeerd?

Tja dan de prijs... Ook voor TAGS moet de schoorsteen roken. Ik heb er nog wat dingetjes bijgekregen zoals een strap en straplocks.
Maar ja, wat maakt het uit, ik had er mss nog wel meer voor willen betalen, zo uniek vind ik hem.

hans

Reb
20 januari 2008, 19:01
Prachtige gitaar! :)

arjanb01
20 januari 2008, 20:21
Kaj is net de enige die ik er niet over gesproken heb. Bram heeft me een aantal keren geholpen, gisteren was Ruud in de zaak, hij heeft hem uiteindelijk in orde gemaakt.

Hoe bevalt ie jou? Heb je nog dingen uit de praktijk die handig zijn om te weten? O ja, welke snaren gebruik je? Heb je nog meerdere uitgeprobeerd?

Tja dan de prijs... Ook voor TAGS moet de schoorsteen roken. Ik heb er nog wat dingetjes bijgekregen zoals een strap en straplocks.
Maar ja, wat maakt het uit, ik had er mss nog wel meer voor willen betalen, zo uniek vind ik hem.

hans

Ik heb hem dus begin 2004 bij TAGS gekocht en hij bevalt nog steeds top. Het is vooral die nek die heerlijk is en die het spelen heel makkelijk maakt, zeker als je 3 en een half uur op het podium staat. Ook vind ik het gewicht prettig.
En het geluid, superstrak en stil, anderen vinden het kil ik juist niet, kan er allerlei soorten muziek op spelen. Wat me vooral opvalt is dat hij heel erg prettig klinkt bij high gain instellingen, heel smooth klinkt hij met erg veel ballen. Ik heb niet meerdere lukes uitgeprobeerd, deze was toen de enige die er nog hing, maar elke Luke is gewoon top afgewerkt en bevalt, zo strak bouwen ze hem in de fabriek. Het is niet zo dat er slechte tussen kunnen zitten, zoals bij andere merken wel eens gebeurd. De kwaliteitscontrole is daar in San Luis Obispo top !

Ik heb als back-up een vd haar strat en die klinkt clean wat twangier, funkier. De Luke klinkt wat warmer, wat meer mid-georienteerd, misschien dat je daarmee moet rekening houden als je je amp instelt.
Verder voor de rest zou ik over de gitaar zeggen, bespeel hem de rest van je leven ! Doe ik ook !



Snaren die ik gebruik zijn ernie ball slinky's 0.10, die koop ik elk jaar per doos in, voor mij geen andere snaren meer.

BassAgent
20 januari 2008, 21:25
Nice! Het kleurtje zou, zonder m gezien te hebben, niet mijn eerste keus zijn, maar je Luke staat het bijzonder goed 8)

imlikeajungle
20 januari 2008, 22:08
Als je speelt wat je lijkt te spelen kan ik de poster die CAA aanraden nog even een dikke +1 geven, met een leuke eindtrap erbij. Succes, knappe gitaren!

Dweezman
20 januari 2008, 22:16
Schitterend ding. Klinkt en speelt volgens mij ook geweldig. Ook 'n kortere mensuur toch? Gefeliciteerd.

Onmeunig Hans
20 januari 2008, 22:35
Schitterend ding. Klinkt en speelt volgens mij ook geweldig. Ook 'n kortere mensuur toch? Gefeliciteerd.

Bedankt.
Hij heeft geen kortere mensuur dan de meeste electrische gitaren, nl 25,5 inch. Hij lijkt korter. Komt vooral door de kleine headstock.

hans

Luke-wannabe
21 januari 2008, 00:36
Gaaf hoor! Congrats!

Onmeunig Hans
11 februari 2008, 20:17
De mooie zonnige dagen van het weekeinde gaven weergaloze fotomomenten. De kleur van m'n Luke komt zo nog mooier uit.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6DJZF7VH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SDR86JV3.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7J8NOETS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JGQW4FXE.jpg

Reb
11 februari 2008, 20:44
Ik zag ze net ook al op de Ernie Ball forums staan. Werkelijk prachtig! :)

Onmeunig Hans
11 februari 2008, 21:26
Ik zag ze net ook al op de Ernie Ball forums staan. Werkelijk prachtig! :)

Ken je mijn nick daar nu dus ook ;)
hans

Jaffster
11 februari 2008, 21:34
zeer zeker mooi......

komt er ook nog een demo-tje hoe ie klinkt ?



Grt
Alex

Onmeunig Hans
11 februari 2008, 21:48
Hij klinkt fantastisch, natuurlijk altijd afhankelijk van versterker en speakers. Ook heel belangrijk, hij speelt ook super. De nek is heel even wennen, maar ik wil niet meer anders.

Een geluiddemo zou ik wel willen zetten, maar ik heb nieuws om mee op te nemen (ja m'n telefoon, da's niet echt een succes).
Op youtube kun je wel wat vinden. Als je zoekt op Musicman Luke dan kun je bv bij comfortably numb wat meer horen van de luke.

hans

pasqual
11 februari 2008, 21:56
ligt die tremelo vast op de body of zweeft ie net daar boven? is moeilijk te zien op de foto's. lijkt me niet bevordelijk voor de lak als ie er plat op ligt.
mooi gitaartje trouwens.

groeten Pasqual.

Onmeunig Hans
11 februari 2008, 22:44
Goed gezien.
Ik heb er idd een veer bij in laten zetten om de trem tegen de body aan te drukken. Ik gebruik nooit trem en zo zou ie iets meer sustain moeten hebben.
hans

Raffel
12 februari 2008, 09:23
Het volgende project wordt een nieuwe versterker. Post gerust je tips voor de perfect matchende amp bij de Luke.

Hans

CAE 3+ en een VHT Poweramp?

Leuke combo en benaderd Luke _flink_ denk ik!

BassAgent
12 februari 2008, 10:14
Hij is niet oranje he. Hij is OOORRRAAANNNJJJEEE!!!!

Vet :soul:

Harm
12 februari 2008, 13:57
Mooie gitaar!

Regelmatig op gespeeld bij TAGS! Ik kan verdorie alleen niet wennen aan die v-hals! En eigenlijk ook niet de elementen....
Maar MusicMan levert geweldige gitaren!!!

Succes en heel erg veel plezier ermee!!!

Harm

Onmeunig Hans
12 februari 2008, 19:34
Hey Harm,
Leuk om te horen. Ik ben blij dat jij niet kon wennen aan de hals, anders was ie mss mijn neus voorbij gegaan.
Ik heb gelukkig geen probleem met de hals.

Wat voor gitaar/gitaren heb jij?

hans

Harm
12 februari 2008, 23:34
Hey Harm,
Leuk om te horen. Ik ben blij dat jij niet kon wennen aan de hals, anders was ie mss mijn neus voorbij gegaan.
Ik heb gelukkig geen probleem met de hals.

Wat voor gitaar/gitaren heb jij?

hans

Ja, geluk bij een ongeluk voor je!!! :)

Pfff... te veel gitaren...

ff snel opsommen..
- Nik Huber Orca, Korina body, braz. toets, inlays en charcoal burst
- PRS SCT
- PRS CU24 Artist quilted 20 anni. (Komt bij TAGS vandaan)
- MM EVH
- MM Petrucci
- 2 keer Ibanez Petrucci, de eerste en de 90 anniversary
- Ibanez Satriani 90 anniversary
- Fernandes Prototype voor Ad van den Berg
- 2 keer Charvel Van Halens...

Veels te veel dus..... :)

De kleur van die Lukather is echt supermooi!!!

Harm

Tho
13 februari 2008, 10:05
jezus ik ben zo ontzettend verliefd op dat oranje he...