PDA

View Full Version : Boss ME-8 probleem



kaplan
20 januari 2008, 15:25
Hoi!

Ik heb een Boss Me-8 multi-effect. Op zich een prima ding voor het geld, alleen er is één probleem: hij schakelt regelmatig vanzelf over op de tuner. Dan valt het geluid dus volledig weg en moet je bukken om het kleine knopje van de tuner in te drukken met je vinger (gaat niet met de voet...).

Erg lastig. Soms gebeurt het drie keer per avond, soms helemaal niet.

Iemand een suggestie waar dit aan kan liggen?

Dastard
20 januari 2008, 16:43
Ik weet niet of je hem via een winkel hebt gekocht of particulier maar sowieso is het handig als je een Roland dealer bij je in de buurt hebt zitten.
Kosten voor jou om het te versturen naar Roland zijn 15 euro, onderzoekskosten zijn 50 euro.
Je kunt vragen of ze even bellen of je akkoord gaat met het kostenplaatje, zo ja, dan hoef je de onderzoekskosten niet te betalen, alleen de reparatie kosten.
Meestal bij Roland is het binnen 1 week klaar.

kaplan
22 januari 2008, 19:47
Nou, het is opgelost hoor!

Ik kwam er bij toeval achter dat hij op de tuner sprong als je aan de input jack rommelde. Ik dacht aan een printbreuk en probeerde de jack in de andere ingangen. Daar ging het hetzelfde, na een beetje wippen met de jack sprong hij op tuner.

Nu zit er aan de achterkant ook een aansluiting voor een externe tuner. Ook die heb ik geprobeerd en toen was het euvel weg! Er zit daar waarschijnlijk iets van een sensor die registreerd dat er een jack ingestoken wordt en ik denk dat die een beetje was blijven hangen of zo. In elk geval doet hij het nu perfect!

Dus mocht iemand anders hetzelfde probleem nog eens hebben, de oplossing is simpel!