PDA

View Full Version : Zion Radicaster vs. LP Classic



LP_CL
20 januari 2008, 14:45
Hey, ik heb wat meer info nodig over Zion Radicasters. Ik heb er nog nooit van gehoord, maar kreeg nu een aanbod om mijn Les Paul Classic te ruilen tegen een Zion
(Body Woord: Basswood with Maple Cap
Fingerboard: Ebony
Finisch: Red Frosted Marble
Pickups: Seymour Duncan(ALII Pro & JB Bridge)
Bridge: Wilkinson VS100
Option: Matching Headstock)

Nu is het zo dat ik wel erg veel hou van mijn LP, omdat hij ongelooflijk goed klinkt, maar zoals bij alle LP's zit de 'upper fret access' me wat dwars. Aan de ene kant wil ik hem niet wegdoen vanwege zijn tone, aan de andere kant lijkt het me misschien geen slechte deal.
Kan iemand me raad geven?

*EDIT* Hij vraagt een kleine oplage van 250€ vermits zijn gitaar 2750€ koste.

bass blom
20 januari 2008, 14:54
basswood? whats in a name :D
is heel licht.. zal vast flink minder bruut en zompig klinken dan een les paul..

LP_CL
20 januari 2008, 14:57
basswood? whats in a name :D
is heel licht.. zal vast flink minder bruut en zompig klinken dan een les paul..
Ik ga hem alleszins testen, zodat ik zelf kan uitmaken of ik van de klank houd. Het is eerder informatie over de kwaliteit van de gitaar die ik nodig heb. En verhalen over goede/slechte ervaringen.

Les Paul R8
20 januari 2008, 15:37
Ik denk dat je spijt gaat krijgen van zo'n ruil. Je geeft al aan dat je erg tevreden bent over de tone. Als je eenmaal een goede Les Paul hebt, hou hem dan! Kijk of je er een andere gitaar bij kan kopen waarbij je wel die voordelen hebt, die bij een Les Paul niet aanwezig zijn. Denk aan PRS CE, Ibanez. Die gitaren hoeven niet zoveel te kosten als een Zion, terwijl je dan een prima gitaar hebt die ook goed klinkt. Daarbij heb je dan gelijk een goede back-up gitaar.

Ik heb zelf na mijn belangrijkste Les Paul een PRS Custom gekocht. Geweldig mooi om te zien, coil split, tremolo, hogere frets goed toegankelijk. Een paar jaar verder blijkt dat ik eigenlijk toch steeds op de LP speel. De tone is wat je naar een bepaalde gitaar trekt. De LP tone vind je gewoon nergens anders.

Squier4ever
20 januari 2008, 15:46
daarbij is volgens mij die 250 euro bijlappen belachelijk omdat Zion relatief veel minder bekend is als een gibson, weet niet wat je daarvoor hoopt te vangen.

Ik zou het hoe dan ook niet doen.

LP_CL
20 januari 2008, 16:06
mja, ik heb nu ook al idd een deal voor een Jackson USA SL2H afgesloten, en dat is al een heel andere gitaar. Je kan gelijk hebben.

Les Paul R8
20 januari 2008, 16:07
En je houdt dan je Les Paul? Slimme zet :D

Squier4ever
20 januari 2008, 16:13
je springt wel van de hak op de tak he....

LP_CL
20 januari 2008, 16:22
je springt wel van de hak op de tak he....
neen, die deal van die Jackson lag al vast. Ik vroeg gewoon af of het slim is om daarnaast ook mijn les paul te ruilen voor die Zion. Maar R8 leek mij een nuchtere kijk op de zaak te hebben.

timkermans
22 januari 2008, 00:23
Ik denk dat je met die Zion een heel goeie gitaar koopt. Maar bon, ik wil uw id(ea)(o)len niet verloochenen,.... Velen kopen een LP voor de reputatie van de gitaar, wees zeker dat je niet zoiemand bent ;-)

Voor de rest, ga ze zeker testen, zion is het waard...