PDA

View Full Version : hellow



humbucker
20 januari 2008, 12:44
hallo iedereen,

zal mezelf hier ook maar eens voorstellen.

Ik ben Kristof. Ik ben 19 jaar en nog student. Door de week zit ik op kot in Diepenbeek (Khlim-Marketing) om van 't studentenleven te genieten en in 't weekend zit ik thuis in Kaulille, ergens een klein gat in noord Limburg (België), of bij mijn vriendin...

Naast gitaar spelen hou ik me ook nog bezig met voetballen. Gitaar spelen doe ik ongeveer sinds mijn 8ste dus ik speel nu ongeveer 11 jaar. Ben begonnen als klein manneke van 8 op de muziekschool en zit nu in mijn laatste jaar.

Ik speel dus nog vooral klassiek. Maar een jaar of 6 geleden heb ik dan toch ook een elektrische gitaar gekocht. Het ging toen om een set bestaande uit een Fender Squier Stratocaster en een Laney Amp (type weet ik niet vanbuiten). Als eerste gitaar was dit ideaal om te starten werd me verteld.

Dan hebk een mindere periode gehad, van spelen op mijn elektrische gitaar kwam niet meer veel in huis.. dus die stond maar stof te verzamelen op mijn kamer. Was toen 15-16 jaar en luisterde veel te veel naar hip-hop (was wsl de reden :))

Ook hebk toen nog iets ongelofelijks stoms gedaan met mn klassieke gitaar. Het was woensdagavond, om ongeveer half 6, en ik zat in de zetel wat te gitaar spelen en tv te kijken. Het avondeten was klaar en ik legde mijn gitaar in de zetel. Na een half uurtje ga ik terug in de zetel zitten, natuurlijk er niet meer aan gedacht dat mijn gitaar er nog lag. Gevolg, een total-loss. Klankkast volledig in de frut om het zo te zeggen. Ik had dat weekend ook nog een examen dus ik moest een nieuwe gitaar hebben. Snel naar de winkel gereden, andere gitaar was absoluut brandhout zeiden ze daar, nix meer meer aan te vangen (en denk nu niet da'k 150 kg weeg). Dus moest ik wel een nieuwe kopen. Zo gezegd, zo gedaan. En deze (Prudencio Saez, denk ik, staat op kot en k weet t niet vanbuiten :p) hebk nu ongeveer een jaar of 5 en ze leeft nog steeds.

Nu begin ik echter steeds meer de "oude rock" te ontdekken en te luisteren: Jimmy Hendrix, The Doors, Led Zeppelin, CCR, Dire Straits, AC DC... daarnaast dan ook nog Jose Gonzales, Coldplay, Foo Fighters, Guns 'n Roses enz. Hierdoor is de zin om elektrisch te spelen steeds meer en meer aan het terugkomen en benk dan ook aan het sparen voor een nieuwe gitaar en amp..

Zo dit was het ongeveer als je nog iets wil weten moet je het maar vragen :cooler:

greetings

Humbucker

Jeroen_TRC
20 januari 2008, 13:03
Mooie openingspost man, veel plezier hier op het forum en post snel eens wat in 'sounds'!