PDA

View Full Version : m'n eerste buizenversterker!!!!



pannekoek
20 januari 2008, 12:34
beste forumleden,

vandaag heb ik dus mijn eerste buizenversteker in m'n kamer staan.
ik heb er hard voor gewerkt en heel lang voor gewacht dus ik ben der zeer blij mee!!!

ik werd dus vanochtend wakker en ineens krijg ik een tasje in me handen gedrukt met de boekjes en het pendaaltje. meteen me bed uitgesprint en als een gek aan het rondkijken en toen zag ik daar mijn stack in de hoek van me kamer staan (vervroegd verjaardags kadootje) aangezien ik pas morgen 17 word.

nu nog alles terug betalen aan die ouwe man in huis!!!

de amp klinkt egt fantastisch! het lekkere marshall geluid!

aangezien ik nogal nieuw ben met buizenversterkers hebben jullie nog wat tips, weetjes voor mij?

en eventueel instellingen van jullie marshall zodat ik snel wat mooie geluiden eruit kan halen!!!

marshall jcm2000 tsl100
orange ppc 412

omdat jullie nogal visueel zijn ingesteld:

http://img251.imageshack.us/img251/9421/kopievanp1000243cz5.jpg

http://img251.imageshack.us/img251/1562/p1000244iu5.jpg

http://img251.imageshack.us/img251/928/p1000245dw1.jpg

http://img267.imageshack.us/img267/6681/p1000246cb8.jpg



gr, stephan

Makor1966
20 januari 2008, 12:36
Je bent de slash vergeten in de laatste [/img] daarbuiten is het ook zo dat als je het plaatje met het icoontje plakt de code in hoofdletters is, misschien dat dat nog iets uitmaakt.

pannekoek
20 januari 2008, 12:40
Je bent de slash vergeten in de laatste [/img] daarbuiten is het ook zo dat als je het plaatje met het icoontje plakt de code in hoofdletters is, misschien dat dat nog iets uitmaakt.
haha ik d8 al dat ik iets vergeten was!

Dirkdewaard
20 januari 2008, 12:43
Gefeliciteerd!!

Vette spullen heb je, en met style; Witte LP, Marshall met Orange NICE!



(Tip van de dag, niet te veel stoten als de buizen nog heet zijn.)

Jellyfish00
20 januari 2008, 12:48
Woah ik ben jaloers... Zo'n mooie set en dan een Gibson d'r voor... Hoe krijg je dat voor elkaar op je 16e?

pannekoek
20 januari 2008, 12:50
Woah ik ben jaloers... Zo'n mooie set en dan een Gibson d'r voor... Hoe krijg je dat voor elkaar op je 16e?


keihard werken!!!

AART
20 januari 2008, 13:01
keihard werken!!!

Inderdaad, is goed mogelijk als je een leuke bijbaan hebt.
Mooie set kerel, en des te mooier als je er zelf voor gewerkt hebt, krijgen is leuk, verdienen is nog mooier. Hopelijk heb je er veel plezier van. En die Orange kast, heb je die vergeleken met de Marshall kasten(1960A/AV) en waarom heb je de Orange gekozen?

pannekoek
20 januari 2008, 13:04
Inderdaad, is goed mogelijk als je een leuke bijbaan hebt.
Mooie set kerel, en des te mooier als je er zelf voor gewerkt hebt, krijgen is leuk, verdienen is nog mooier. Hopelijk heb je er veel plezier van. En die Orange kast, heb je die vergeleken met de Marshall kasten(1960A/AV) en waarom heb je de Orange gekozen?


v30's en de mooiere donkere tone:)

VanBiLL.com
20 januari 2008, 13:11
WHoa, ben ik even blij dat ik niet je buurman ben!? Hele vette combi, idd zeker als je pas 16 ben, maaruh, krijg je er thuis (op de foto's duidelijk op je slaapkamer), en wel een beetje geluid uit zonder direct de hele buurt boos op de stoep te hebben????

In elk geval, veel plezier ermee, ziet er gaaf uit lekker eigenwijze combinatie!

:rockon:

pannekoek
20 januari 2008, 13:25
WHoa, ben ik even blij dat ik niet je buurman ben!? Hele vette combi, idd zeker als je pas 16 ben, maaruh, krijg je er thuis (op de foto's duidelijk op je slaapkamer), en wel een beetje geluid uit zonder direct de hele buurt boos op de stoep te hebben????

In elk geval, veel plezier ermee, ziet er gaaf uit lekker eigenwijze combinatie!

:rockon:


jaja, op standje 1 50 watt knop erin krijg je al een lekekr geluid :D en ik kan gewoon uren door spelen zonder dat me buren er last van hebben :P miojn buurman speelt ook saxofoon dus ik hoor hem zo vaak :) aardioge buren dus die niet komen zeuren

(vast wel als ik me amp opendraai om 3 uur s'nachts )

JohnLord
20 januari 2008, 13:30
Wat heb je daar eigenlijk op de grond liggen? Ah, ik zie het al, het welbekende peNdaaltje!

Gefeliciteerd trouwens met de amp. Je buurman zal niet zoveel last hebben denk ik, deze combinatie cruncht ook op een wat lager volume

DeiDRagonas
20 januari 2008, 13:44
(vast wel als ik me amp opendraai om 3 uur s'nachts )

Dat vraagt gewoon om een testje in de praktijk..!! lol

Gefeliciteerd joh!
Behalve dat de combi Marshall/Orange er niet uit ziet scheurt het vast als een mofo. Cool!

Grt R

Wouter!
20 januari 2008, 13:47
Gefeliciteerd! ongelofelijk ruig!

AART
20 januari 2008, 13:49
Wat heb je daar eigenlijk op de grond liggen? Ah, ik zie het al, het welbekende peNdaaltje!


Pendaal? *watisdat?*

Puerco
20 januari 2008, 14:16
Mooie set man, gefeliciteerd!!!
Mooi dat je er ook op redelijk volume een mooi geluid uit krijgt, mijn JTM45 begint met zijn 30 watt pas geluid te geven vanaf standje "best wel hard" en voordat er een scheur uitkomt ben ik al op standje "lichte overlast" en vanaf standje "de wijkagent is onderweg" word het echt lekker :D
Er gaat niets boven de onvervalste marshall buizenscheur!

AART
20 januari 2008, 14:38
Dat gezeur over hoge volumes van buizenversterkers vind ik altijd een beetje vaag. Ja, ze klinken lekkerder op hoog volume, maar ik prefereer thuis nog altijd een Mark IV(85W) of Blue Voodoo(150W) door 4x12 op volume 2 boven een Roland Cube.

Volgens mij gaat de TS thuis en in de band wel lol hebben met dat setje.

Lexvandoef
20 januari 2008, 14:44
Gefeliciteerd, gave setup zo.

Puerco
20 januari 2008, 14:49
Dat gezeur over hoge volumes van buizenversterkers vind ik altijd een beetje vaag. Ja, ze klinken lekkerder op hoog volume, maar ik prefereer thuis nog altijd een Mark IV(85W) of Blue Voodoo(150W) door 4x12 op volume 2 boven een Roland Cube.

Volgens mij gaat de TS thuis en in de band wel lol hebben met dat setje.
Helemaal gelijk in, ben het voledig met je eens. Ik heb ook zo een cube gehad maar nu dus het echte werk. Maar in een woonwijk en vooral in de late uurtjes moet je soms wel een beetje rekening met je medemens houden...
Was ook niet negatief bedoelt ofzo.

En ik weet bijna wel zeker dat de topic starter heel veel plezier van zijn setje zal hebben, zowel voor thuis als op een podium is dit een prachtige set toch!!!

bass blom
20 januari 2008, 14:59
tja.. hoe moet je een tsl instellen voor lekker geluid?
presence voluit, begin daarmee
en blijf van de deep knop af
het kost je ff om een balans te vinden tussen de verschillende kanalen
vette shit man! :cheerup:

Lexvandoef
20 januari 2008, 15:07
tja.. hoe moet je een tsl instellen voor lekker geluid?
presence voluit, begin daarmee
en blijf van de deep knop af
het kost je ff om een balans te vinden tussen de verschillende kanalen
vette shit man! :cheerup:

presence voluit en blijf van de deep knop af? Heb last van wat hoog-af in de oortjes bass?

Ik vind op lage volumes (en in je eentje, niet in een band dus) de deep knop juist wel lekker, voegt wat oomph toe aan je geluid.

yhcmarc
20 januari 2008, 15:10
Behalve dat de combi Marshall/Orange er niet uit ziet scheurt het vast als een mofo. Cool!

Goed design werk daar bij Marshall, ELKE top ziet er goed uit op een marshall cab, een marshall top ziet er (bijna) alleen goed uit op een marshall cab, slimme design feature om meteen een cab bij een top te kunnen verkopen ;)

bass blom
20 januari 2008, 15:12
presence voluit en blijf van de deep knop af? Heb last van wat hoog-af in de oortjes bass?

Ik vind op lage volumes (en in je eentje, niet in een band dus) de deep knop juist wel lekker, voegt wat oomph toe aan je geluid.

ja sinds de P94's kan dat bij mij ook die deep maar ik blijf het overdreven vinden :D
hoog af? niet dat ik weet, het is gewoon lekker met presence voluit :P

pe_10
20 januari 2008, 16:58
Blijf inderdaad van de 'deep' af. Op lage volumes gaat het nog wel, maar eenmaal dat je in een band speelt zorgt het alleen maar voor een modderig geluid.
De bassist moet voor de lage tonen zorgen.

Rinze
20 januari 2008, 17:21
Dan moet de bassist maar een fatsoenlijk versterker kopen! Deze Marshall wordt veel in de hardere muzieksoorten gebruikt en daar leveet de gitaar nou eenmaal ook een deel van het laag. Vroeger ook vaak van die piepende bassisten gehad, komen ze met een kutinstallatie aan en dan maar zeuren over hun geluid en dat ze er niet door komen. Terwijl ik geen hard spelende gitarist ben. Tsss, mietjes.

H.G. Kaufman
20 januari 2008, 22:45
Gefeliciteerd met je set en alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Wanneer komen de soundclips? :rockon:

casper innosence
20 januari 2008, 23:02
Hoe vet is orange!! gefeliciteerd met die set!!

Rormo
20 januari 2008, 23:25
Terwijl ik geen hard spelende gitarist ben. Tsss, mietjes.


Dat zegt natuurlijk elke gitarist :)

jerome
20 januari 2008, 23:34
Lekker vet setje, Pannekoek!
Brullen en scheuren met die handel! :) :cooler:

Toaster
21 januari 2008, 00:46
Goed design werk daar bij Marshall, ELKE top ziet er goed uit op een marshall cab, een marshall top ziet er (bijna) alleen goed uit op een marshall cab, slimme design feature om meteen een cab bij een top te kunnen verkopen ;)


ahum....

Dat ziet er dus wel vet uit.

ik zal morgen wel even een geile foto van mijn setje posten.

pannekoek
21 januari 2008, 07:34
zaterdag ga ik m'n beestje gebruiken voor een optreden ^^ dat ding gaat scheuren als een gek :D

JeroenSchaaf
21 januari 2008, 11:23
Gefeliciteerd jongen!!

Jim Haagmans
21 januari 2008, 12:08
wat zeurt iedereen nou over die marshall orange combi ik vind het supergeil!! is weer eens wat anders dan altijd maar dat zwart op zwart!!
vette set!

bass blom
21 januari 2008, 12:20
en dan nog jarig ook wat wil je nog meer? :cheerup:

MarkV
21 januari 2008, 18:05
en dan nog jarig ook wat wil je nog meer? :cheerup:

Een minder vintage-achtige TSL! (Sorry kon het niet laten) :chicken:

Jellyfish00
21 januari 2008, 18:13
Laten we maar even in het goede topic gaan posten he? :chicken: