PDA

View Full Version : Brommende gitaar ontstoren



lammy
19 januari 2008, 21:01
Hallo,

Ik heb hier een Kramer 300st, en als ik er op speel en bijvoorbeeld tegelijk de monitor van mijn pc aan heb staan begint hij te brommen. Ik ben er 100% zeker van dat het NIET aan de versterker of de kabel ligt. Hoe kan ik dit verhelpen?

Lammy

Lexvandoef
19 januari 2008, 21:10
Dat ligt aan je monitor. Je krijgt dezelfde brom als je dichtbij tl-balken/transformatorhuisjes/bovenleidingen speelt.

Wat kan je hier tegen doen? Niks, dit komt door de werking van je pickups. Met singlecoils heb je hier wel meer last van dan met humbuckers.

lammy
19 januari 2008, 21:15
Ja dat had ik door, maar ik heb het dus heel erg, zo erg dat het haast onspeelbaar word. Ik heb het ook op andere plekken, maar toen had ik er geen aandacht aan besteed :P . En als ik de jackson van een maat van me aansluit, of mijn eigen (single coil) basgitaar, heb ik helemaal nergens last van.
Is er geen manier om dit te verminderen?

Lexvandoef
19 januari 2008, 21:23
Ah oke, op die fiets. Je hebt een gote kans dat je gitaar dan ook niet geshield is. Dat is makkelijk zelf te doen, kijk maar eens in de volgende thread, daarin wordt alles uitgelegd:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=51978

Met dan aan mijn sidekick Nielsje natuurlijk 8-)

Barkeepert
20 januari 2008, 12:58
Wanneer ik gitaar aan het spelen ben en wil tegelijk tv kijken of even iets op de pc doen, zet ik vaak m'n switch op brug-midden of midden-nek en dan heb ik (bijna) nergens last meer van.

Sjel
21 januari 2008, 20:33
Wanneer ik gitaar aan het spelen ben en wil tegelijk tv kijken of even iets op de pc doen, zet ik vaak m'n switch op brug-midden of midden-nek en dan heb ik (bijna) nergens last meer van.

Klopt! Omdat de twee single-coils die je dan aan hebt staan zich min of meer als een humbucker gaan gedragen. Humbuckers werken immers op dit principe.