PDA

View Full Version : Slecht + Goed = Goed of Slecht?



CarlosRocks
19 januari 2008, 20:34
Als je een gitaarkoopt, een hele slecht bijvoorbeeld een van 75 euro maar je zet er Gibson elementen in, is ie dan niet zo goed als een gibson? ja toch? dus wat zou de reden zijn om het niet te doen?

Tho
19 januari 2008, 20:36
Sorry vriend, maar deze moést ik gewoon hebben! :D

Nee het geluid en bespeelbaarheid van je gitaar zijn van enorm veel factoren afhankelijk. Om er een paar te noemen.

-afwerking (belangrijk voor bespeelbaarheid)
-houtsoort en de kwaliteit daarvan
-constructie
-elektronica


Gibsons zijn gewoon goed bespeelbare gitaren. Een prul van 75 euro niet. Je kan toch zelf wel nagaan waarom?

Lexvandoef
19 januari 2008, 20:37
een opgepoetste drol blijft een drol...

Dirkdewaard
19 januari 2008, 20:41
Als je een gitaarkoopt, een hele slecht bijvoorbeeld een van 75 euro maar je zet er Gibson elementen in, is ie dan niet zo goed als een gibson? ja toch? dus wat zou de reden zijn om het niet te doen?

Damn!!! iemand heeft hem al als sig.

Barkeepert
19 januari 2008, 20:59
een opgepoetste drol blijft een drol...
Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding. :roll:

wietse
19 januari 2008, 21:03
Als je een gitaarkoopt, een hele slecht bijvoorbeeld een van 75 euro maar je zet er Gibson elementen in, is ie dan niet zo goed als een gibson? ja toch? dus wat zou de reden zijn om het niet te doen?

je zegt het goed, hij is dan niet zo goed als een gibson.

CarlosRocks
19 januari 2008, 21:05
Oké dan weet ik genoeg

Mitch
19 januari 2008, 21:13
Nou, het lijkt erop dat je nog lang niet genoeg weet, dus lees vooral verder hier ;)

Vonk
19 januari 2008, 21:13
En als ik in een Gibson-gitaar Stagg-elementen doe, wordt de gitaar dan net zo goed als een Stagg? Of kan de Gibson beter gewoon zo laten en tevreden zijn met wat ik al heb?

Borus van den Brand
19 januari 2008, 21:55
En als ik in een Gibson-gitaar Stagg-elementen doe, wordt de gitaar dan net zo goed als een Stagg? Of kan de Gibson beter gewoon zo laten en tevreden zijn met wat ik al heb?

Ik zou toch voor die Stagg elementen gaan. :rockon:

bass blom
19 januari 2008, 21:57
Ik zou toch voor die Stagg elementen gaan. :rockon:

GFS, kun je een gibson ook perfect mee omlaag trekken :D

Vonk
19 januari 2008, 22:12
GFS, kun je een gibson ook perfect mee omlaag trekken :D

Ik heb hier al zo vaak gelezen dat GFS zo goed was...?

:p

bass blom
19 januari 2008, 22:20
Ik heb hier al zo vaak gelezen dat GFS zo goed was...?

:p

tja, het lijkt vloeken in de kerk, maar ik heb het geprobeerd met dream 90, P90 in humformaat.
leek leuk, maar ik pakte daarna mijn SG (gib) met P90's en dat klonk veel vetter, rijker, volwassener.
en toen ik er later gibson P94's inhad (LP custom) klonk het ook echt een stuk beter.

Danman
19 januari 2008, 23:36
Elementen versterken eigenlijk alleen maar het geluid dat er al is.
Natuurlijk zal een beter element dat beter doen dan een slechter element maar:
Een gitaar is een akoestisch instrument. Zonder versterker kun je eigenlijk al het geluid en karakter van een gitaar voelen en horen. Als een gitaar een mooie trilling heeft en een mooie attack etc dan heb je veel meer kans dat hij electrisch beter klinkt dan als hij akoestisch een dood beest is.

Als ik een gitaar wil uitproberen zal ik dat altijd eerst zonder versterker doen. Je moet hem voelen trillen en hij moet mooi reageren en je moet er al verliefd op worden. Daarna ga ik pas kijken of hij ook electrisch de moeite waard is.

Ik weet zeker dat de meeste gibsons op deze manier beter uit de bus komen dan veel goedkopere merken. Maar dat hoeft zeker niet altijd zo te zijn. Ook onder de Fenders, Gibsons en Gretsches zitten echte prullen die gewoon niet werken. Daar kun je elementen inzetten wat je maar wilt. Het blijven prullen. En in allerlei andere goedkope merken zitten vast vaker ook wel eens goede gitaren. Gewoon uitproberen en je niet af laten leiden door een merk. Die hoeven echt niet goed te zijn. Daarom snap ik ook nooit dat mensen wel eens gitaren per post kopen zonder ze uitgeprobeerd te hebben.

JeroenSchaaf
20 januari 2008, 07:53
Kun je nagaan..... Ik heb gibson humbuckers in een Squier.. :soul:

The Horror!!

macwilliams
20 januari 2008, 09:07
Ik heb vrijdag voor de lol een stagg LP clo(w)n(e) gekocht incluis versterker voor €50,- van iemand die niet kon spelen en hem van een oom had gekregen. Ik heb geen idee van wat voor kwaliteit die stagg is maar ik ga deze aap wat gouden ringen toebedelen. Er komen aktieve EMG's in en in de body komt nog wat freeswerk om wat electronica te herbergen... :rockon:

Dat ding gaat gewoon onnatuurlijk slecht klinken :blast:

GunMetalBlue
20 januari 2008, 10:01
Dat ding gaat gewoon onnatuurlijk slecht klinken :blast:


... Waarom DOE je het dan? :nervous:

no 1 hops
20 januari 2008, 11:43
... Waarom DOE je het dan? :nervous:
ik denk dat hij een statement gaat maken, stel je voor dat het toch meesterlijk klinkt, het kan want waarom zou dat stukje hout nu minder wezen dan dat van een gibson?
kan best eens andersom uitpakken

bass blom
20 januari 2008, 11:51
als een gitaar unplugged goed klinkt zal hij met betere elementen alleen maar beter gaan klinken.
ik ken iemand met een stagg met emg's erin en dat ding scheurt super.

schizo910
20 januari 2008, 12:08
Je kan van oud brood wel verse stront maken maar van oude stront geen vers brood....

Makor1966
20 januari 2008, 12:22
Je kan van oud brood wel verse stront maken maar van oude stront geen vers brood....
Dat doet me aan deze denken:

Een slager zegt op een mooie zondag tegen zijn domme zoon: "Zoon, ik ga jouw morgen het slagersvak leren." Maandag morgen aangekomen op de slagerij legt zijn vader hem alles uit van mes tot zaag. Opeens roept zijn domme zoon: "pa, pa wat is voor een machine?" "Dat is een worstemachine", zegt zijn vader. "En wat kan ie dan allemaal?" "Nou zoon, als je daar een varken in stopt, dan komt ie er als een worst uit." Zoon is een minuutje stil en vraag dan: "Pa, als ik daar een worst in stop he, komt ie er dan ook weer als een varken uit?" "Nee", zucht zijn vader, "dat lukt alleen bij je moeder."

Walternativo
20 januari 2008, 16:46
ik denk dat hij een statement gaat maken, stel je voor dat het toch meesterlijk klinkt, het kan want waarom zou dat stukje hout nu minder wezen dan dat van een gibson?
kan best eens andersom uitpakken

waarna blijkt dat de paus echt die hele tijd al in het bos scheet, de maanlanding echt was en john f kennedy door osama bin koekjesbakker is vermoord.

macwilliams
20 januari 2008, 17:21
Nou kun je nog zo'n phantastische plank hebben als je niet kan spelen is het nog bagger.

Waarom ik het doe? Nou dacht ik dat het best leuk kon worden, ik heb geen idee hoe een "echte" LP van €-normveelpoen klinkt en heb al helemaal geen idee of al die EYPO's wel gerechtvaardigd kunnen worden.
Wat ik wel weet is dat die staiggerplank LP nog niet eens zo heel verchikkelijk klinkt en dat de bespeelbaarheid zeker wel ok is. Aangezien ik er voor €50,- aangekomen ben durf ik er best een frees in te zetten en er op die manier bijvoorbeeld de print van een tubescreamer er in te hangen naast een paar aktieve EMG's. Ok gaat wel wat batterijen kosten op die manier maar what the hell, who cares.
Ik ben gewoon benieuwd hoe dat zich houd qua geluid. Leuk man een LP met 7 tot 10 potmeters.... :lp: