PDA

View Full Version : Iemand ervaring met GLX effecten?



humbucker
19 januari 2008, 20:25
hallo,

ben op zoek naar een distortion pedaaltje en kwam hier in de lokale gitaarhandel uit bij een pedaal van het merk GLX. Nu vind ik op internet hier heel weinig over, vandaar dat ik hier m'n licht even kom opsteken...

kent iemand deze effecten, en wat zijn de ervaringen over het algemeen met deze pedaaltjes?

greetings

Ibanez666
19 januari 2008, 20:26
http://www.youtube.com/results?search_query=glx+distortion&search=Search

humbucker
19 januari 2008, 20:29
ik weet hoe ze klinken, heb ze zelf in de winkel getest. maar was mn portefeuille vergeten :satisfie:

ik wou vooral jullie evaringen weten...
alsook de kwaliteiten/mindere kanten van het pedaal..

greetings

Ibanez666
19 januari 2008, 20:36
ik weet hoe ze klinken, heb ze zelf in de winkel getest. maar was mn portefeuille vergeten :satisfie:

ik wou vooral jullie evaringen weten...
alsook de kwaliteiten/mindere kanten van het pedaal..

greetings


Dan kun je het beste even op harmony central kijken

humbucker
19 januari 2008, 20:37
ok..

bedankt!

humbucker
20 januari 2008, 17:55
heeft niemand zo'n pedaal thuis?
wat zijn je eigen ervaringen?


greetings

Humbucker

Rude Perception
20 januari 2008, 20:10
Timmu heeft dacht ik een zooitje van die pedalen.

MarkS
20 januari 2008, 22:35
Tis dat de zoekfunctie nog steeds niet overweg kan met drieletterige begrippen als GLX, maar een search op HM-100:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=86320&highlight=HM-100

Dribbel_
20 januari 2008, 23:05
Ja check, flanger, chorus, eq en heavy metal pedaal. Geld meer dan waard. Al helemaal voor die prijs. Flanger had ik toch niet veel eisen aan dus geen idee hoegoed die is vergeleken met andere. Chorus vond ik wel belangrijk, met de boss vergeleken (meer dan 2x zo duur) practisch geen verschil en het verschil dat er was was niet te vergelijken met beter/slechter.

Vooral die heavy metal (hm-100) is een tof pedaal voor die 30-35 euro.

humbucker
21 januari 2008, 08:49
Tis dat de zoekfunctie nog steeds niet overweg kan met drieletterige begrippen als GLX, maar een search op HM-100:

vandaar... vond t al vreemd dat ik amper iets vond. bedankt!


Ja check, flanger, chorus, eq en heavy metal pedaal. Geld meer dan waard. Al helemaal voor die prijs. Flanger had ik toch niet veel eisen aan dus geen idee hoegoed die is vergeleken met andere. Chorus vond ik wel belangrijk, met de boss vergeleken (meer dan 2x zo duur) practisch geen verschil en het verschil dat er was was niet te vergelijken met beter/slechter.

ik heb de distortion getest (type nr hebk wel niet naar gekeken) niet de heavy metal die was niet meer op voorraad. Maar mss heb jij daar wel eens op gespeeld.. welke vond je dan het beste?

het geluid waar ik naar op zoek ben, moet niet zozeer zwaar metaal zijn en zn aanverwanten, maar net een tikkeltje lichter, rock-achtig, waar je een mooi solo-geluid mee kunt tevoorschijn toveren.

dus best de Distortion of de Heavy Metal?


greetings

Humbucker

Dribbel_
21 januari 2008, 23:35
vandaar... vond t al vreemd dat ik amper iets vond. bedankt!



ik heb de distortion getest (type nr hebk wel niet naar gekeken) niet de heavy metal die was niet meer op voorraad. Maar mss heb jij daar wel eens op gespeeld.. welke vond je dan het beste?

het geluid waar ik naar op zoek ben, moet niet zozeer zwaar metaal zijn en zn aanverwanten, maar net een tikkeltje lichter, rock-achtig, waar je een mooi solo-geluid mee kunt tevoorschijn toveren.

dus best de Distortion of de Heavy Metal?


greetings

Humbucker


Heavey metal valt door de naam een beetje op de verkeerde plek, het is duidelijk niet alleen een pedaal voor metal en een stuk veelzijdiger dan die distortion. Vond hem duidelijk beter dan die distortion maar dat is natuurlijk persoonlijk. (is alweer tijd terug dat ik getest heb dus kan het nu zo goed niet meer vergelijker) Maar op die HM heb je met 6 knoppen behoorlijk wat instelmogleijkheden en een breed geluid.

humbucker
22 januari 2008, 00:12
ah ok..
dan ga ik mss wel wachten tot ie terug in de winkel is om ze dan eens langs elkaar te leggen. Ik vond zelf de Distortion helemaal niet slecht klinken, maar heb natuurlijk niets gehad om hem mee te vergelijken..

en hoezo 6 knoppen?
http://www.musicdeals.nl/products_pictures/25713.jpg
zie er toch maar 4...
http://www.musicdeals.nl/products_pictures/25712.jpg
en dus niet echt een wezenlijk verschil qua instellingen en geluid als de Distortion? Of zit ik mis?


greetings

Humbucker

TimmU
22 januari 2008, 02:13
Timmu heeft dacht ik een zooitje van die pedalen.
Nop dat is ericSW, heb die bende tijdelijk te leen.
heavy metal heeft in het midden 4 knoppen ipv 2 , 2 pots op elkaar zeg maar.
Moet eerlijk zeggen dat het best wel hele toffe pedalen zijn .Goed gebouwd, stevig, metalen behuizing, duidelijk in te stellen zonder al te veel rare bende, en een goed geluid.

Dribbel_
22 januari 2008, 03:33
De middelste 2 knoppen zijn (zoals hier boven al gezegt) dubbele knoppen zit een kleintje bovenop de grote waar je mid/low/high/midrange mee kan doen heb je dus een heel eq eigenlijk

MarkS
22 januari 2008, 07:51
Heavey metal valt door de naam een beetje op de verkeerde plek, het is duidelijk niet alleen een pedaal voor metal en een stuk veelzijdiger dan die distortion. Vond hem duidelijk beter dan die distortion maar dat is natuurlijk persoonlijk. (is alweer tijd terug dat ik getest heb dus kan het nu zo goed niet meer vergelijker) Maar op die HM heb je met 6 knoppen behoorlijk wat instelmogleijkheden en een breed geluid.
Ik heb die HM-100 ook gehad. Prima klinkend pedaal, van oldschool hardrock tot moderne midscooped metal. Enorme boost/cut range op elke band.

Ik heb ook een OC-100 Octaver gehad. Erg slecht qua tracking.

GLX pedalen worden ook onder namen als Harley Benton en Beta Aivin uitgebracht

humbucker
22 januari 2008, 11:12
De middelste 2 knoppen zijn (zoals hier boven al gezegt) dubbele knoppen zit een kleintje bovenop de grote waar je mid/low/high/midrange mee kan doen heb je dus een heel eq eigenlijk

ahja, nu zie ik het.. :roll:

dan ga'k nog even wachten tot de Heavy Metal terug binnen is en dan ga ik voor die kijken. Kan uiteindelijk nog kijken welke ik neem van de 2. thx

greetings

Humbucker

humbucker
22 januari 2008, 11:17
hops

gemaild naar de muziekhandel

nu wachten op antwoord

ik wil een pedaaaaaal!!!!!!!!


greetings

Humbucker

humbucker
26 januari 2008, 12:35
gisternamiddag mn HM-100 gaan halen.

Thuis gekomen en natuurlijk meteen n uurtje of 2 testen, geluid zoeken, enz..

Ik moet zeggen dat t n heel erg fijn pedaal is.

erg goed instelbaar van lichte rock, tot het zware metal werk..

in ieder geval bedankt voor jullie reacties!

greetings

Humbucker :hippie: