PDA

View Full Version : Digitech Whammy



Geoffrey
19 januari 2008, 18:21
Heeft iemand ervaring met de "nieuwe" Digitech Whammy..?

En is er een verschil tussen Dunlop en Digitech..?

Nielsje
19 januari 2008, 18:47
Heeft iemand ervaring met de "nieuwe" Digitech Whammy..?
Nee, dat nog niet, wel met de oude een beetje.


En is er een verschil tussen Dunlop en Digitech..?
Ja, het zijn twee verschillende merken, met allebei een verscheidenheid aan pedalen. Daarbij heeft dunlop naar mijn mening wat meer orginele pedalen (maar dat komt ook omdat ze wat merken hebben overgenomen zoals de mxr serie etc) En digitech, zit een beetje in de naam, heeft een hoop pedalen die geluiden moeten simuleren.

johantipker
19 januari 2008, 19:02
het whammy effect zit ook in div apparaten van boss....
kan heel erg kicken zijn...

Geoffrey
19 januari 2008, 21:19
Het lijkt me wel intressant speelgoed.. :satisfie:

9 harmony presets
shallow of deep detuning
2 octaves up or 2 down
dive bomb setting

Geoffrey
19 januari 2008, 21:21
Nee, dat nog niet, wel met de oude een beetje.


Ja, het zijn twee verschillende merken, met allebei een verscheidenheid aan pedalen. Daarbij heeft dunlop naar mijn mening wat meer orginele pedalen (maar dat komt ook omdat ze wat merken hebben overgenomen zoals de mxr serie etc) En digitech, zit een beetje in de naam, heeft een hoop pedalen die geluiden moeten simuleren.

en wat vind jij er dan de beste uitkomen..?
De oud of de dunlop..?

Maar er bestaan ook een hele reeks verschillend dunlops..

Nielsje
19 januari 2008, 21:37
Volgens mij haal je twee producten door elkaar.

Dunlop levert heel veel wah pedalen, en het geluid daarvan is, pas op, wah-wah.

Een whammy is een pitch-shifter en die verhoogt, dan wel verlaagt je toonhoogte met enkele octaven.

Geoffrey
19 januari 2008, 21:47
Volgens mij haal je twee producten door elkaar.

Dunlop levert heel veel wah pedalen, en het geluid daarvan is, pas op, wah-wah.

Een whammy is een pitch-shifter en die verhoogt, dan wel verlaagt je toonhoogte met enkele octaven.

oooooooooooooooooooooooooooooooooow..

ik dacht gewoon dat dunlop wah-wah gebruikt..
en digitech whammy..
Klonk ligisch..maar blijkbaar toch nie :satisfie:

Maar wat is dan het verschil eigenlijk?

Nielsje
19 januari 2008, 21:49
Begrijpend lezen, les 1:

Opdracht 1, maak uit de volgende zinnen op wat welk pedaal voor geluid produceert.

En dunlop wah maakt een wah-wah geluid.
Een digitech whammy verhoogt, danwel verlaagt, je pitch (toonhoogte) met enkele octaven.


Je mag de www.youtube.com escape gebruiken.

TimmU
19 januari 2008, 22:26
U bent de zwakste schakel , tot ziens..

Lol @ nielsje :D +1 !

Geoffrey
19 januari 2008, 22:34
Yup..eerst hoorde ik het verschil nie echt..maar nu dus wel

Nielsje
19 januari 2008, 23:41
Yup..eerst hoorde ik het verschil nie echt..maar nu dus wel

Mooi zo :)

Ik denk (gezien hoe je reageert) je nog niet zo heel veel ervaring hebt met gitaarspelen etc. Dan denk ik dat je beter afbent met een wah, dan met een whammy (Rage Againt the machinek, het albumt uit 1992 is een goed voorbeeld waar veelvuldig gebruik wordt gemaakt van een whammy).

wel een gaaf effect, maar of het echt bruikbaar is over het algemeen?.....

Geoffrey
20 januari 2008, 00:13
Mooi zo :)

Ik denk (gezien hoe je reageert) je nog niet zo heel veel ervaring hebt met gitaarspelen etc. Dan denk ik dat je beter afbent met een wah, dan met een whammy (Rage Againt the machinek, het albumt uit 1992 is een goed voorbeeld waar veelvuldig gebruik wordt gemaakt van een whammy).

wel een gaaf effect, maar of het echt bruikbaar is over het algemeen?.....

Ervaring met gitaar spelen wel..maar niet met alles die er bij komt..
En bovendien ben ik nu onlangs nog maar herbegonnen met gitaarspelen na en periode van 5 a 6 jaar..dus alles zit wel heeeeeeeeeeeeel ver weg!!!!
Het is het begin van een lange zoektocht!!!
En op dit gebied ben ik nog redelijk groen achter mn oren.. :satisfie:
En natuurlijk..ieder begin is moeilijk.

Ik leef nu eenmaal in Belgie..en ik vind persoonlijk dat het hier moeilijk is om duidelijke hulp te krijgen en een deftig antwoord op je vragen.. niet op dit forum.. maar in gelijk welke musicshop.
Geld verdienen en zoveel mogelijk verkopen..

jammer maar helaas

Geoffrey
20 januari 2008, 00:15
U bent de zwakste schakel , tot ziens..

Lol @ nielsje :D +1 !

De zwakste schakel..??

Geoffrey
20 januari 2008, 00:17
wel een gaaf effect, maar of het echt bruikbaar is over het algemeen?.....

Dacht ik ook al.. een leuk speeltje..

Ik had enkel de verschillen opgezocht op youtube tussen de wah-wah en whammy

Nielsje
20 januari 2008, 00:55
Ik leef nu eenmaal in Belgie..en ik vind persoonlijk dat het hier moeilijk is om duidelijke hulp te krijgen en een deftig antwoord op je vragen.. niet op dit forum.. maar in gelijk welke musicshop.

Nou ja, we kunnen en willen iedereen hier op dit forum helpen hoor. Echt waar, maar het is gewoon wel handig als je duidelijk je vraag formuleert.
Je kan echt ontzettend veel vinden binnen het forum, doormiddel van de zoekfunctie. Je kan ook googlen, en als je een eerste indicatie wil hebben van hoe een effect ongeveer klinkt, kan je met youtube echt heel erg veel.

Mensen op het forum (waaronder ik), worden soms gewoon wel eens moe van de zoveelste vraag waar je binnen (letterlijk) 3 seconden een antwoord op kan vinden als je google of youtube gebruikt.

Over belgische muziekzaken heb ik dan niet zo veel verstand, maar er zitten hier zat belgen die je kunnen helpen met dergelijke vragen, als je eenmaal weet waarnaar je zoekt.

Dus vraag gerust, maar stel je vraag duidelijk en concreet, en probeer eerst even de zoekfunctie. Als je dan 10+ pagina's krijgt, kan je gewoon je zoekopdracht wat verfijnen, of alles doorspitten.

succes!