PDA

View Full Version : zoals beloofd...



Ibanez666
19 januari 2008, 17:15
een sound demootjes van mn nieuwe Squier van 80 euro (nieuwprijs)

Weliswaar opgenomen met mijn fototoestel, maar ik hoor de sound die ik thuis hoor over mn amp wel grotendeels terug.

Ik speel over mn Guyatone Basmann en gebruik alleen een TS-9, verder niks, dus ook geen reverb. De backingtrack is via mijn pc speakers te horen. Verre van ideale omstandigheden dus om op te nemen, maar hier moet ik het op het moment mee doen...

http://www.youtube.com/watch?v=gswogRxtCyQ

bass blom
19 januari 2008, 17:19
lekker soundje :D

Luke-wannabe
19 januari 2008, 17:19
Klinkt lekker hoor! Tog wel leuk zon goedkoop gitaartje!

Ibanez666
19 januari 2008, 17:21
Thnx, ik moet bij deze gitaar de toonknoppen wel iets terug draaien, anders klinktie wat schel, maar ik klaag niet. Hij is eigenlijk van mn dochtertje, maar hij moet natuurlijk wel vaak bespeeld worden ;-)

Neals
19 januari 2008, 17:26
80 euro?????

Weet je zeker dat je niet de elementen of iets anders hebt versleuteld?

Ibanez666
19 januari 2008, 17:29
80 euro?????

Weet je zeker dat je niet de elementen of iets anders hebt versleuteld?

Hij stond nieuw, samen met nog drie andere in een zaak waar ze grote partijen van alles en nog wat verkochten. Deze waren eerst 100 euro, maar omdat het de laatse waren, kosten ze nog maar 80 Euro. Ik heb de beste eruit gezocht voor zover mogelijk. Ik kon ze daar niet testen namelijk (versterkt). Thuis heb ik de boel afgesteld (elementen stonden al zoals ze nu staan) en heb ik hem geprobeerd en ik verbaaste me over de sound en de bespeelbaarheid. De actie is goed en er trilt niks.

Ibanez666
19 januari 2008, 17:30
Hier zijn de pics: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102173

Lexvandoef
19 januari 2008, 18:38
klinkt goed, dat sowieso, maar zeker voor 80e!

Ibanez666
19 januari 2008, 18:42
klinkt goed, dat sowieso, maar zeker voor 80e!

Ja en ik vroeg me in die andere thread dus af of het een lucky shot was of dat het normaal is dat ze zo goed zijn..

bass blom
19 januari 2008, 18:54
Ja en ik vroeg me in die andere thread dus af of het een lucky shot was of dat het normaal is dat ze zo goed zijn..

ik hoop maar dat het een lucky shot is, heb anders net 8 x zoveel. over de balk gemept :D

Ibanez666
19 januari 2008, 19:12
ik hoop maar dat het een lucky shot is, heb anders net 8 x zoveel. over de balk gemept :D


Ik wil well ff kijken of er nog wat van die gitaartjes in die winkel hangen.. ;-)

repelsteeltje
19 januari 2008, 19:14
Ik heb laatst een delaytje zitten testen met een soortgelijke squier dat was inderdaad ook een goed gitaartje, zit er over te denken er ook eentje te gaan halen!

JvD.
19 januari 2008, 19:22
um.. het klinkt als een random gitaar over mooie apperatuur. dan krijg je uit bijna alle strats zulk geluid.

Ibanez666
19 januari 2008, 19:25
um.. het klinkt als een random gitaar over mooie apperatuur. dan krijg je uit bijna alle strats zulk geluid.

Hij klinkt anders ook niet verkeerd over een peavy 15 wat transistorbakkie. Maar misschien heb je gelijk, de versterker waar ik in de clip over speel was 350 euro, dus dat is natuurlijk wel een top-of-the-bill- amp ;-)

Lexvandoef
19 januari 2008, 19:31
Ja en ik vroeg me in die andere thread dus af of het een lucky shot was of dat het normaal is dat ze zo goed zijn..

Ik denk zelf lucky shot, er kunnen zeker goeie tussen zitten (zoals je dus ook al laat horen) maar de kwaliteit is vaak consistenter bij de hoger geprijsde gitaren.

Ibanez666
19 januari 2008, 19:34
Ik denk zelf lucky shot, er kunnen zeker goeie tussen zitten (zoals je dus ook al laat horen) maar de kwaliteit is vaak consistenter bij de hoger geprijsde gitaren.


De hele setup in de clip is eigenlijk wel cheap:
amp top: 350
twee maal 1x12 cabinets met celestion GH12-100: 150
squier:80
TS-9: 100

totaal: 680 euro

Lexvandoef
19 januari 2008, 19:46
cool!

Die hele setup kost minder dan een gitaar van mij :hippie:

Maar wat ik zei met die consistentere kwaliteit gaat niet op voor de rest van je setup vind ik.

Die top is een guyatone bassman top toch? Van japanse makelij, dacht ik? Die japanners zijn gewoon consistent, dat merk ik ook aan mijn gitaren.
Die cabs ken ik niet.
En die ts-9 is wel goedkoop, maar wel gewoon goed, en ook zeer consistent.

Met gitaren komt er, ook voor mijn gevoel, net een beetje meer vakmanschap en geluk bij kijken dan met amps en effects vind ik.

Maar wel een coole setup!

Ibanez666
19 januari 2008, 20:09
cool!

Die hele setup kost minder dan een gitaar van mij :hippie:

Maar wat ik zei met die consistentere kwaliteit gaat niet op voor de rest van je setup vind ik.

Die top is een guyatone bassman top toch? Van japanse makelij, dacht ik? Die japanners zijn gewoon consistent, dat merk ik ook aan mijn gitaren.
Die cabs ken ik niet.
En die ts-9 is wel goedkoop, maar wel gewoon goed, en ook zeer consistent.

Met gitaren komt er, ook voor mijn gevoel, net een beetje meer vakmanschap en geluk bij kijken dan met amps en effects vind ik.

Maar wel een coole setup!

de cabinets zijn zelfbouw en klinken erg diep. Die Guyatone heeft een veel nieuwe onderdelen zoals een trafo, buizen en condensators geloof ik. Hij schijnt standaard niet zo goed te zijn als datie nu is. Verder heb ik ook nog twee Ibanez Les Pauls, een rits Ibanez pedaaltjes en nog wat andere stampertjes en een Ibanez ST-50 met Seymour Duncans JB en '59. Ik kan dus alle kanten op. Ik moet zeggen dat de combi TS-9 met de squier beter klinkt dan met mn Les Pauls, maar als ik mijn SD-9 erbij trap, is het weer totaal andersom.

Tupelo
19 januari 2008, 20:16
Klinkt lekker, overall! :)

Ibanez666
19 januari 2008, 20:19
Klinkt lekker, overall! :)

thnx, zo zie je maar dat met een klein budget gerust een mooie sound is te maken. Je moet alleen wel weten wat je koopt...

Lexvandoef
19 januari 2008, 20:29
thnx, zo zie je maar dat met een klein budget gerust een mooie sound is te maken. Je moet alleen wel weten wat je koopt...

Dat is zeker waar :)

Makor1966
19 januari 2008, 20:47
thnx, zo zie je maar dat met een klein budget gerust een mooie sound is te maken. Je moet alleen wel weten wat je koopt...
De meeste sound komt uit je hoofd en uit je vingers, dus wen d'r maar aan...

Ibanez666
19 januari 2008, 20:53
De meeste sound komt uit je hoofd en uit je vingers, dus wen d'r maar aan...

Dat betekent hoofdpijn en trillende vingers

HvV
20 januari 2008, 11:06
Geen geld, 80 euro! (lekker gespeeld ook) :rockon:

Makor1966
20 januari 2008, 11:12
Dat betekent hoofdpijn en trillende vingers
Het was een compliment.. :chicken:

Ibanez666
20 januari 2008, 11:29
Het was een compliment.. :chicken:


I Know :-) thnx