PDA

View Full Version : Old Dog X-cabinetten



Fuhgawz
19 januari 2008, 16:05
Heeft iemand deze X-vormige cabinetten al gezien?

http://www.olddogproducts.com/XCabinet_1.PNG

Op z'n zachtst gezegd niet mijn smaak, maar misschien dat iemand anders hier ze wel vet vindt.
http://www.olddogproducts.com/

Powerchordschuiver
19 januari 2008, 16:26
Wel handig om staande golven in de kast tegen te gaan.

Puerco
19 januari 2008, 16:29
Damn, wat zijn die dingen lelijk.........
Heb ook sterk het vermoeden dat ze voor geen meter zullen klinken omdat alle zijdes die zo mooi mee resoneren nu ineens met die vorm erin onmogelijk nog enige resonantie kunnen geven. Mischien voor metal of gewone hifi maar zelfs al zouden ze goddelijk klinken wil ik nog niet dood aangetroffen worden met zo een afgrijselijk ding zeg...

edit: Dat modulaire systeem van ze vind ik wel wat hebben:
http://www.olddogproducts.com/2Single_1Double.png
Naar keuze een (of 2) 1x12 of een 212 dan wel een 412.
Maar ook hier heb ik mijn twijfels bij de resonante eigenschappen van het geheel.

TimmU
19 januari 2008, 17:43
Ze zien er wel écht heel erg tof uit!
Dan wil ik wel triple X eigenlijk...:)

Puerco
19 januari 2008, 20:47
Als je er nou pootjes onder maakt zodat je ze 45 graden kan kantelen en ze niet zo "X" maar zo "+" staan zijn ze wel heel erg gothic :p

Powerchordschuiver
19 januari 2008, 21:37
Als je er nou pootjes onder maakt zodat je ze 45 graden kan kantelen en ze niet zo "X" maar zo "+" staan zijn ze wel heel erg gothic :p
Maar hoe moet je je top er dan op zetten?

Sarco
19 januari 2008, 21:54
met velcro?

Kaïn
19 januari 2008, 22:04
Ernaast?????

H.G. Kaufman
20 januari 2008, 11:47
Ernaast?????

Dan doet een top de naam top niet meer echt eer aan :sssh:
ontopic: Ze zijn inderdaad goed lelijk. Maar misschien leuk voor de metalscene, kunnen ze een compleet podium volbouwen met x-vormige dummies.

TimmU
20 januari 2008, 13:22
Ik vind ze wel echt tof. Is er al bekend of ze in Nederland komen?

Rude Perception
20 januari 2008, 16:08
Maar hoe moet je je top er dan op zetten?

Moet je 2 kruisen naast elkaar zetten. Op de 2 dwarsbalkjes tegen elkaar aan kan je dan je top zetten.

Puerco
20 januari 2008, 17:08
Moet je 2 kruisen naast elkaar zetten. Op de 2 dwarsbalkjes tegen elkaar aan kan je dan je top zetten.
Nee aan weerzijden van podium zo een ding in "+" stand en gewoon top op een tafeltje ofzo. Lekker gothic, zal er stoer uitzien.
Blijf me toch heel erg afvragen hoe die vorm van die cabs de resonantie beinvloed.

Rude Perception
20 januari 2008, 17:15
Nee aan weerzijden van podium zo een ding in "+" stand en gewoon top op een tafeltje ofzo. Lekker gothic, zal er stoer uitzien.
Blijf me toch heel erg afvragen hoe die vorm van die cabs de resonantie beinvloed.

Hij zal minder bepaalde frequenties versterken. Normale luidsprekers hebben een staande golf in de kast. De staande golf is 1/2 van de lengte van de golf. Alle octaven worden ook versterkt. Deze kast heeft dat minder, dus dat effect zal ook minder zijn. Ik zie wel een paar parallelle planken, die dus voor een staande golf zullen zorgen. Deze golf is op een hogere frequentie. Deze frequentie zal dus meer versterkt worden.

Jim Haagmans
21 januari 2008, 12:23
denk niet dat het gaat werken dan, deze vorm zal toch vooral metal georienteerde gitaristen aanspreken maar voor die muziekstijl bieden deze cabs denk ik gewoon te weinig laag.

Powerchordschuiver
21 januari 2008, 18:52
Kunnen ze ze ook niet in andere letters maken?
Net zoals bij chocoladeletters :D