PDA

View Full Version : Flanger??



Nicolaas
19 januari 2008, 15:43
Ik ben al een tijdje opzoek naar een flanger,

na het 1 en gevonden te hebben zit ik te twijfellen tussen 2 flangers;

de Boss BF-3

en de EHX Electric Mistress

Meningen welke meer waar voor me geld is?

Wil er ook een redelijke rotor speaker sound uit kunnen krijgen.

Dank u!

Rude Perception
19 januari 2008, 15:53
Ik heb zelf laatst de DOD FX75-c gekocht. Daar ben ik heel tevreden over. Ik moet alleen wel zeggen dat ik niet veel heb getest. Ik koop altijd op de gok tweedehands en als ik niet tevreden ben gaat het pedaal gewoon weer weg.

De BF-3 schijnt slecht te zijn.

zjanke
19 januari 2008, 16:58
Ligt er aan wat je wil, EHX kan veel extremere dingen dan een BF-3. Probeer ze allebei effe uit in de winkel...

Benzer
19 januari 2008, 17:04
waarom zou de bf-3 slecht zijn?

Rude Perception
19 januari 2008, 17:25
waarom zou de bf-3 slecht zijn?

Gelezen toen ik op zoek was naar een flanger. Zoals ik al zei, niet zelf getest. Hij SCHIJNT ook slecht te zijn zei ik.

Fuhgawz
19 januari 2008, 17:35
Als je ook een rotor speaker geluid wil kun je beter op zoek gaan naar wat mildere flangers dan de EHX. Misschien Ibanez FL9 ofzo?

Ibanez666
19 januari 2008, 17:36
http://www.youtube.com/results?search_query=Boss+BF-3&search=Search
voor de BOSS

http://www.youtube.com/results?search_query=EHX+Electric+Mistress&search=Search
voor de mistress

Valoosj
20 januari 2008, 00:20
BOSS BF-2 is al jaren mijn vaste flanger. Geen extreme, maar wel erg lekkere flanger. Dat rotor gedoe komt er wel uit als ik goed begrijp wat je net wil.

Mitch
20 januari 2008, 00:55
Voor rotary speaker sounds kun je beter naar een chorus kijken.
Een aardige flanger voor weinig geld is een 2ehands Ibanez SF10. Staan regelmatig op Marktplaats.

Dribbel_
20 januari 2008, 03:47
Kijk ook even naar die GLX flanger, écht goedkoop en érg goed. Boss kloon stevige behuizing en klinkt gewoon goed 8-)

robert-gitarist
20 januari 2008, 12:36
BOSS BF-2 is al jaren mijn vaste flanger. Geen extreme, maar wel erg lekkere flanger. Dat rotor gedoe komt er wel uit als ik goed begrijp wat je net wil.

Kun je mij vertellen welke settings jij voor dat rotory gedoe gebruikt? :)
Ik heb zelf ook een BF-2 (met een roze onderkant, vrij zeldzaam hehe) maar krijg er niet echt nog een rotory sound uit (ook nog niet echt in verdieps moet ik eerlijk zeggen :D).