PDA

View Full Version : Pedaal voor buizenamps.



Evil-Payasos
19 januari 2008, 10:08
Morguh!

Met welk pedaaltje krijg je de distortion van (bvb) Matamp (of erlke andere high-end versterker die niet genoeg gain heeft) versterker meer gain+strakkere sound+meer ''in the face'' ? (beetje de MarkIV sound dus..)

Rude Perception
19 januari 2008, 11:12
De MXR ZW-44 doet dit. NEt als heel veel andere pedalen.

Evil-Payasos
19 januari 2008, 11:16
De MXR ZW-44 doet dit. NEt als heel veel andere pedalen.

Das dus het probleem, dat heel veel pedalen het doen... Wat is nou de beste? Uitproberen kan moeilijk een optie zijn, dan moet je je head en cab naar de winkel slepen?

Rude Perception
19 januari 2008, 11:28
Ik vond de ZW-44 de beste, maar ga gewoon zelf testen. Dat kan toch ook op een soortgelijke versterker? Je head kan je bovendien toch wel meenemen, cab kan je dan van daar gebruiken.

Evil-Payasos
19 januari 2008, 11:30
Ik vond de ZW-44 de beste, maar ga gewoon zelf testen. Dat kan toch ook op een soortgelijke versterker? Je head kan je bovendien toch wel meenemen, cab kan je dan van daar gebruiken.

Das waar, maar stel dat ik een D*A*M botique pedaaltje zou willen proberen, kan dat weer nergens

zjanke
19 januari 2008, 12:20
zeker weten, ZW44 is een goeie keus!


Gewoon proberen. In winkels, of tweedehands kopen en als het niet bevalt weer verkopen. Als je een beetje de prijzen in de gaten houdt kan dit zelfs met gesloten knip.

Rude Perception
19 januari 2008, 12:41
Je kan idd ook gewoon op de gok kopen. Doe ik ook vaak. Als ik een pedaaltje zie voor een mooie prijs koop ik hem gewoon, test hem uit, en verkoop hem weer. Op die manier kom je ook nog eens leuke koopjes tegen. Moet je natuurlijk wel zo'n beetje dagelijks checken.

Dirk_Hendrik
19 januari 2008, 12:53
M'n sluitvinger jeukt. Dit soort topics komen zo verschrikkelijk vaak voorbij....

Rude Perception
19 januari 2008, 12:56
M'n sluitvinger jeukt. Dit soort topics komen zo verschrikkelijk vaak voorbij....

Dat vind ik niet nodig, de topicstarter is al iets geholpen en er uit de reacties ook geen teken van irritatie te halen.

Einzeln
19 januari 2008, 15:41
M'n sluitspier jeukt.
ehhh....HUH????















Sorry ik kon het niet laten.

Dirk_Hendrik
19 januari 2008, 16:14
....

We zijn niet allemaal zo zuunig met vaseline....

Evil-Payasos
19 januari 2008, 16:20
Iemand ervaring met botique pedaatljes? (D*A*M, Diamond ext.)

Die Zack Wylde OD, is waarschijnlijk wel vet, maar ik probeer geen signature dingen te kopen, vooral omdat ik mijn eigen sound wil maken, met middelen die niet zo vanzelf sprekend zijn! Vandaar mijn interesses in botique pedalen!

Dirk_Hendrik
19 januari 2008, 16:38
Een zack wylde zit erg dicht bij een boss SD1. Sterker nog het is bijna een clone!

Rude Perception
19 januari 2008, 16:45
Een zack wylde zit erg dicht bij een boss SD1. Sterker nog het is bijna een clone!

toch heb ik mijn SD1 Heel snel weggedaan en vond ik in een ZW-44 wel wat ik wilde.

zjanke
19 januari 2008, 16:50
Dan hoef ik dus niet naar een SD1 te kijken :)

Rude Perception
19 januari 2008, 17:28
Dan hoef ik dus niet naar een SD1 te kijken :)

Ik zeg niet dat jij er niet tevreden over zal zijn. Ik gebruik hem namelijk om een low-gain geluid op te krikken.

Mitch
19 januari 2008, 19:31
Hij mag blijvn, maar de vraag moet wel echt wat specifieker, anders krijg je alleen maar "bladibla is een goed pedaaltje want ik heb 'm zelf ook !" :stop:



Met welk pedaaltje krijg je de distortion van (bvb) Matamp (of erlke andere high-end versterker die niet genoeg gain heeft) versterker meer gain+strakkere sound+meer ''in the face'' ? (beetje de MarkIV sound dus..)

Wat voor amp wil je nu precies boosten ? Matamp ? Welke ? Mastervolume of niet ?

Strakker en "in your face", bedoel je minder laag, meer treble, meer mid of alleen meer gain ?

Evil-Payasos
19 januari 2008, 20:16
Hij mag blijvn, maar de vraag moet wel echt wat specifieker, anders krijg je alleen maar "bladibla is een goed pedaaltje want ik heb 'm zelf ook !" :stop:


Wat voor amp wil je nu precies boosten ? Matamp ? Welke ? Mastervolume of niet ?

Strakker en "in your face", bedoel je minder laag, meer treble, meer mid of alleen meer gain ?

Zit te denken om te gaan sparen voor een Matamp, (denk 1224II of LX), ik heb geen idee hoe die dingen klinken, moet maar keertje naar Engeland... Maar op het Matamp-Forum zeggen ze dat hij voor een (denk lamb of god) scheur wel een pedaaltje nodig zal hebben.. Dus vandaar,

Uhm, hij moet meer gain+ laag heb ik geen idee, mids ook niet maar iniedergeval de boel strakker maken, gaat over 2x12 v30's

Mitch
19 januari 2008, 20:25
Oh, dus je hebt de amp nog niet, weet dus ook eigenlijk niet wat je nodig gaat hebben ? Dan gaat dit ook echt nergens toe leiden. Koop eerst de amp, praten we daarna verder.

Dirrekie !!!!

http://www.sportgeschiedenis.nl/userfiles/Knudde%20gaat%20knallen!!!.jpg