PDA

View Full Version : twee nieuwe mp-3 tjes (akoestisch)



the_only_mordred_fan
7 februari 2003, 01:17
Hoi,

ik heb weer twee nieuwe mp-3tjes erop gezet.
Hoop dat jullie het wat vinden, ondanks de geluidskwaliteit die te wensen overlaat. Ik heb namelijk pas een digitale recorder gekocht en proefondervindelijk ben ik tot dit resultaat gekomen.

de mp-3tjes staan op:
http://home.12move.nl/maartenvanderpoll

groeten,

Maarten

dirkw83
7 februari 2003, 04:10
Ja ja, jij wil alleen maar patsen jij. STIL DUs!

B:AAAAAAAAAAAiiiii!

Kekekekeekekekekekkeke :razz:

SiNiSTRaL
7 februari 2003, 10:47
mooi (w)ho(o)r(e)

the_only_mordred_fan
7 februari 2003, 17:54
Om te patsen ?

Unreal
8 februari 2003, 16:38
KEKEKEKEKKEKEKEKEKEKKE?

Wat is dat? Ga ik ook gebruiken :razz:


KEKEKEKEKEKEKEKEKEK :razz:

the_only_mordred_fan
9 februari 2003, 23:06
Hmmm, ik wist niet dat de nummers deze reactie op zouden roepen.

Maar goed ik beschouw het postief.

Kekekekeekkeee

nilfisk
10 februari 2003, 12:19
vet horz !

Kitaarhiero
10 februari 2003, 16:17
relaxt hoor (mooi!)...

Kamermuziek... Grandorado/verzekeringspolis reclame? :wink:

domie
10 februari 2003, 17:22
klinkt goed!

the_only_mordred_fan
11 februari 2003, 16:54
Het heeft inderdaad wel wat weg van reclame-muziek al zijn dit originele composities van Harry Sacksioni en iemand van wie ik de naam even vergeten ben.

Kitaarhiero
12 februari 2003, 12:33
Reclame muziekjes zijn ook originele composities hoor :wink:

the_only_mordred_fan
12 februari 2003, 17:35
Oh ja, dat weet ik wel, maar ik wilde even duidelijk maken dat deze niet bij een reclame horen.

Ik doe niets af aan reclame muziek, zo vind ik die oude flexa reclame-muziek zelfs echt schitterend !

ReinoutV
19 februari 2003, 15:14
Ik vind het heel mooi klinken. De geluidskwaliteit is nog wel aardig, alleen vind ik het hoog iets te snerpend af en toe. Zou je mij de tabs van deze 2 nummers kunnen sturen? Ik ben heel hard op zoek naar dit soort fingerstyle stukken.

the_only_mordred_fan
20 februari 2003, 15:01
Hoi reinout, bedankt.

Ook jou voeg ik aan het lijstje toe dat de tablaturr wil ontvangen.
Het duurt nog even voor ik de scanner heb, maar dan zal ik je hem doen toekomen.

Fegisje
16 maart 2003, 19:34
geweldig!

MonkeyFace
18 maart 2003, 23:52
dan mag je mij ook toevoegen aan dat lijstje, want dit klinkt zeker wel koel :smile: Ik wil ook tab!!!!

the_only_mordred_fan
21 maart 2003, 16:55
Prima, geen probleem.

Je staat op de lijst !

bedankt nog voor je reactie overigens.

the_only_mordred_fan
21 maart 2003, 16:57
kun je jouw e-mail adres nog even doorgeven, of stuur even een mberichtje naar maartenvanderpoll@12move.nl dan sta je meteen in mijn adressenlijst.

groeten,

Maarten

JorisBos
21 maart 2003, 17:42
Netjes hoor, ik doe het je zekers niet na.

sash
21 maart 2003, 18:25
Klinkt cool! Relaxt spul. Vind alleen de gitaartoon erg slecht.

kokteejl
21 maart 2003, 19:33
awesome :wink: maar wel vreemd geluid op einde van de tonen..

MonkeyFace
23 maart 2003, 20:12
mailto:d4wh1333@hotmail.com

zZoRgO
24 maart 2003, 18:07
kan je ze mij ook es doorsturen plz,

zzorgo@pandora.be

thx

klinkt trouwens heel mooi :wink:
keep up the good work!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zZoRgO op 2003-03-24 17:07 ]</font>

delphiro
25 maart 2003, 09:50
mooi gespeeld!

Die Sacksioni houdt ook nooit op met lekker in het gehoor liggende liedjes te schrijven he :smile:

Ben je ook al met Meta Sequia (spelling goed?) bezig? Dat is wel een stoer stuk. Ik heb nog al wat bladmuziek van hem (huiswaarts / freighttrain etc.etc.). Als je wilt mag je het hebben, ik vind het niet meer zo interessant.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2003-03-25 08:51 ]</font>

the_only_mordred_fan
28 maart 2003, 11:19
Hee delphiro die bladmuziek zou ik graag eens proberen. Als je wilt kun je ze opsturen naar maartenvanderpoll@12move.nl

Voor wat betreft de gitaar toon. Het klopt dat die niet optimaal is, het is gespeeld op een gitaar van 90 euro (merk phoenix), da's dus niet echt kwaliteit. Op dat moment had ik mijn Takamine niet ter beschikking, vandaar...

Bloemkool
20 april 2003, 16:19
Klinkt echt geweldig!! Mooie tokkel. Waar kan ik kijken voor meer van jouw muziek??

FunkyFlamenco
28 april 2003, 09:36
Ik zou ook graag de bladmuziek van dit prachtige stukje willen hebben!

Via http://www.harrysacksioni.nl kun je een aantal van zijn bladmuziek boeken trouwens bestellen! (hij signeert ze ook nog!)

Bloemkool
28 april 2003, 16:24
Ik wil trouwens ook graag je tablatuur!!
al vast bedankt!

the_only_mordred_fan
1 mei 2003, 15:18
Hee, eindelijk !!!

Ik heb eindelijk een scanner. Dus iedereen die die bladmuziek wilt hebben: het komt er binnen enkele dagen aan !

En bedankt voor de reacties tot nog toe, erg positief allemaal !
Cool...

FunkyFlamenco
2 mei 2003, 15:20
Fijn!! Vind het echt leuke stukken!

FunkyFlamenco
6 mei 2003, 15:43
Heb je ze al ingescand? :smile:

Negative K3 fan
6 mei 2003, 15:59
Ik heb die tweede gedownload klinkt wel gaaf enzo. De opname klinkt alleen wat apart.

Verder ben ik zelf niet zo'n sacksioni fan, ik heb nu vier stukken van hem gezien (lappenballeringe, eentje die ik ben vergeten, ochtend en blos). Lappenballerina en die anderen waren vrij simpel. Maar die andere twee vond ik niet echt leuk, ik vind zelf zijn muziek niet zo heel erg "speelbaar", het is vooral van die sfeermuziek. Ochtend ben ik na 5 minuten mee gekapt en ik werk nu nog aan blos die ik waarschijnlijk wel afmaak.

Sacksioni is dus niet zo heel erg aan mij besteed, al klinkt het wel heel aardig en heeft hij ook een hele mooie eigen stijl.

sunday violence
6 mei 2003, 16:07
Op 2003-05-06 14:59, schreef Negative K3 fan:
Ik heb die tweede gedownload klinkt wel gaaf enzo. De opname klinkt alleen wat apart.

Verder ben ik zelf niet zo'n sacksioni fan, ik heb nu vier stukken van hem gezien (lappenballeringe, eentje die ik ben vergeten, ochtend en blos). Lappenballerina en die anderen waren vrij simpel. Maar die andere twee vond ik niet echt leuk, ik vind zelf zijn muziek niet zo heel erg "speelbaar", het is vooral van die sfeermuziek. Ochtend ben ik na 5 minuten mee gekapt en ik werk nu nog aan blos die ik waarschijnlijk wel afmaak.

Sacksioni is dus niet zo heel erg aan mij besteed, al klinkt het wel heel aardig en heeft hij ook een hele mooie eigen stijl.


wat vind jij wel leuk dan? en goed??
ik vind dit nou echt vet goed gespeeld weer ff wat anders dan die saaie solotjes en shredtoestanden. knap hoor!

Negative K3 fan
6 mei 2003, 16:11
Ik heb niet gezegd dat het niet goed gespeeld was! In tegendeel, erg mooi gespeeld. Ik houd meer van barok, en de Leo Brouwer stukken die ik ken vind ik ook wel mooi. Bach is mijn held.

delphiro
7 mei 2003, 14:07
Ik heb niet gezegd dat het niet goed gespeeld was! In tegendeel, erg mooi gespeeld. Ik houd meer van barok, en de Leo Brouwer stukken die ik ken vind ik ook wel mooi. Bach is mijn held.

haha, woorden die ook van mij hadden kunnen komen. Ik heb ook Sacksioni gespeeld en het is best leuke muziek maar het mist (voor mij) compleet de diepgang die bv. Bach of Manuel Ponce heeft. Het is restaurantmuziek.. iedereen vind het leuk en je hoeft er niet bij na te denken. Op een gegeven moment kwam ik erachter dat 'echt' klassiek veel meer diepgang geeft. Inderdaad is Bach het prachtige voorbeeld. Een Fuga met drie stemmen spelen en die stemmen er duidelijk uit halen is een uitdaging (en helaas ook nog steeds erg moeilijk voor me :smile: ) Dat is muziek waar ik geconcentreerd naar moet luisteren en telkens nieuwe dingen in kan horen. Sacksioni klinkt altijd leuk maar ook nooit meer dan dat. Ik zal er nooit kippevel van kunnen krijgen en dan is het voor mij geen geschikte muziek :smile:

Dit is trouwens ook helemaal geen commentaar op de uitvoering want die is gewoon goed. Ik ben wel benieuwd of t_o_m_f later ook Sacksioni vervelend gaat vinden en zich op Bach gaat storten :smile: Blijf je sounds posten t_o_m_f! :smile:

Oh ja, ik had nog beloofd om Sacksioni dingen te kunnen leveren maar ik bedoelde niet zozeer scannen. Toch zal ik eens proberen of ik ook niet eens wat op mijn werk kan scannen. Maar mocht iemand in de buurt van IJmuiden wonen dan is het gratis af te halen (ook etudes van Guiliani / Sor / Carulli ) want daar doe ik niks meer mee en het ligt hier maar werkeloos te liggen).

Negative K3 fan
7 mei 2003, 19:54
Ijmuiden is wel een beetje ver weg...

the_only_mordred_fan
8 mei 2003, 17:48
Hee,

maar ik vind klassiek dus ook geweldig.
Alleen het feit is dat klassieke stukken van niveau (om eerlijk te zijn zitten er naar mijn mening bij klassieke stukken ook veel saaie tussen), erg moeilijk om te spelen zijn.
Met andere woorden zover ben ik niet en ik heb me er ook nog niet in verdiept.
De enige stukken die ik kan spelen zijn de Bourre en Romance.
Wel mooi moet ik zeggen, maar als ik dan John Williams bezig zie, weet ik weer genoeg.

Negative K3 fan
8 mei 2003, 18:27
Klassiek is inderdaad verdomd lastig, vooral van die bach stukjes klinken soms verraderlijk simpel.

Ik ga binnenkort een preludetje van bach (duet) opnemen, die post ik wel hier.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-08 17:28 ]</font>

delphiro
8 mei 2003, 20:59
welke prelude nk3f?

Ik heb overigens laatst nog een stukje Fuga online gezet (de eerste twee pagina's van het stuk). Dit klinkt ook niet erg moeilijk maar dat is het wel (vind ik) Het mooie van zo'n Fuga is dat er drie stemmen door elkaar lopen en aan jou de taak is om de luisteraar deze stemmen duidelijk te laten horen.. nou nog niet geslaagd dus :smile:

Ik ga 'm nog een keer compleet online zetten maar gezien mijn nagelconditie (een week Schotland -> veel regen -> meer gescheurde nagels :sad: ) is mijn toon errug mat en klinkt het nogal dof. Ff een week of twee wachten dus en dan kan ik weer een mooie toon maken (het grote nadeel van klassiek!! die nagels heel houden)

hij staat op
http://home.zonnet.nl/delphiro/bach.mp3
en is 2,6Mb (en nog niet eens af :smile: )



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: delphiro op 2003-05-08 20:00 ]</font>

FunkyFlamenco
8 mei 2003, 21:08
Errug mooi hoor Delphiro!!!
Mooie opname kwaliteit ook!

Negative K3 fan
8 mei 2003, 23:14
Dat is een bekende! Hij klinkt erg leuk, maar ik dacht dat hij iets sneller moet. Hij klinkt op zich wel makkelijk, maar volgens mij valt dat vies tegen of niet? Erg mooi nummer goed gespeeld, maar het kan beter, niet dat ik het beter kan... maar toch.

Dit soort spul weet ik wel te waarderen!

Die prelude van bach is een arrangement van J. Verhoef, het is neit echt een typisch klassiek gitaar stuk, geen dubbele noten. Ik ken de tweede partij al 6 maanden en heb deze week de eeerste partij even ingestudeerd, hij zit er nog niet zo goed in als de tweede, maar ik ga hem hopelijk morgen toch opnemen. Hij staat in e mineur en het is niet zo'n vrolijk stuk als jouw fuga.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-08 22:16 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-08 22:17 ]</font>

the_only_mordred_fan
15 mei 2003, 18:06
Hee Negative K3 fan, als jij wat van Bach in de vorm van bladmuziek hebt, ben ik wel geinteresseerd, kun je mij eens wat opsturen ?

maartenvanderpoll@12move.nl

Negative K3 fan
15 mei 2003, 19:09
Leuk dat dit topic werd gekickt, ik heb bach nog niet opgenomen omdat het samenspelen cq. apart opnemen van die partijen lastiger was dan ik vermoed had, met al die achtste rusten ertussen enzo... Misschien als ik een andere keer wat tijd heb. Verder dacht ik dat ik mijn bach stukje wel ooit eens had ingescant, ik zal het eens opzoeken.

Robs
15 mei 2003, 19:54
He Maarten,

Nu je toch bezig bent met mailen: robertshighway@hotmail.com ...

Gave stukken man! Overigens was er onlangs een topic onder biertje erbij waarin iemand zich af wat hij moest spelen om wat dames aan de haak te slaan. Misschien kan je diegene gelukkig maken door hem de tabs ook even door te mailen? :smile:

the_only_mordred_fan
16 mei 2003, 10:40
Ha, ha, ha,

Misschien is dat wel de reden dat ik die stukken ben gaan spelen !!

delphiro
16 mei 2003, 10:55
ik wil ook wel dat stuk van Bach pleeze!? :smile:

Bas Gitaar
16 mei 2003, 11:57
&lt;bold>Ik vind het ontzettend gaaf!!!&lt;/bold>

Ehm die gasten die zeggen van "om te patsen" Beethje jammer hoor ik weet niet jullie hebben toch gelezen waar dit topic voor bedoeld was of niet??

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas Gitaar op 2003-05-16 10:59 ]</font>

the_only_mordred_fan
16 mei 2003, 16:24
Hee bedankt, altijd leuk om enthousiaste reacties te ontvangen.

Ik zal binnenkort een stuk van Pat Kirtley d'r op zetten, kent iemand die, ik vind hem namelijk super !

Negative K3 fan
18 mei 2003, 01:55
Ik heb mijn stukje bach ff gepowetrabt, redelijk wat werk

http://home.zonnet.nl/spit23/preludeemineur.ptb

daar dus voor iedereen, als je nog geen powetab hebt kun je het gratis downloade. even zoeken met google.

hier is powetab te downloaden http://www.power-tab.net/downloads.php

Voor de liefhebbers heb ik nog 2 andere makkelijekre klassieke stukekn getabt, als je interesse hebt moet je me maar contaceten op msn ofzo.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-18 00:57 ]</font>

delphiro
18 mei 2003, 12:09
klinkt leuk.. ik zal ook eens kijken of ik op kan nemen :smile:

Negative K3 fan
18 mei 2003, 12:34
Op 2003-05-18 11:09, schreef delphiro:
klinkt leuk.. ik zal ook eens kijken of ik op kan nemen &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif">


Ik heb al gefaald &lt;IMG SRC="/forum/phpBB/images/smiles/icon_smile.gif"> Die tweede partij lukt me wel, die eerste niet. Ik wil die tweede partij wel opnemen zodat jij ded eerste eroverheen kunt spelen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Negative K3 fan op 2003-05-18 11:35 ]</font>

delphiro
19 mei 2003, 09:45
ik was er gisteren ff mee bezig en (voor mij) is ie niet zo moeilijk (niet arrogant bedoeld hoor!!). Ik had alleen het probleem dat ik met mijn opname programma (Cakewalk) niet tegelijkertijd een track terug kan horen en daarbij opnemen.. ik snap niet helemaal hoe ik dat moet doen. Dus als iemand me dat kan vertellen, graag!

Negative K3 fan
19 mei 2003, 11:27
Op 2003-05-19 08:45, schreef delphiro:
ik was er gisteren ff mee bezig en (voor mij) is ie niet zo moeilijk (niet arrogant bedoeld hoor!!). Ik had alleen het probleem dat ik met mijn opname programma (Cakewalk) niet tegelijkertijd een track terug kan horen en daarbij opnemen.. ik snap niet helemaal hoe ik dat moet doen. Dus als iemand me dat kan vertellen, graag!


Je opent gewoon de reeds opgenomen track in winamp en neemt op met het opname programma.

delphiro
19 mei 2003, 14:18
oh ja.. dat kan natuurlijk ook! thx :smile:

Crutch
2 juni 2003, 01:05
Sorry dat ik dit topic omhoog schop maar ik ben echt helemaal weg van die open g tuning versie.

Kan ik daar ergens de tablatuur van vinden?

bedankt,

Predator
2 juni 2003, 14:23
Reclame muziekjes zijn ook originele composities hoor :wink:
Pfft... Behalve die ene ripoff van Muse (Bliss akoordschema)...

Over de songs.. Die Nickharper klinkt prachtig, je zou er wat muziek omheen moeten schrijven vind ik. Rustige drums en bass. Het doet mij een beetje denken aan de akoestische muziek van K's Choice.

Die OpenGTuning is ook mooi, jij hebt talent dude! Maar waarom tikt die mp3 zoveel? Focking vervelend man!

Predator
2 juni 2003, 14:28
En ow jah... Voordat ik het vergeet...

Kekekekekeeeekekekeke ofsow :-? ... Nevermind...

the_only_mordred_fan
20 juni 2003, 10:44
Oh, ik kan me niet herinneren dat die mp-3 zo tikt.
Misschien hoor je die tik omdat het zo strak als een metronoom gespeeld is ha, ha, ha. :wink:

Nee ik zou het echt niet weten, wel weet ik dat de rest van de geluidskwaliteit te wensen overlaat. ik neem tegenwoordig gewoon weer met een microfoon op ipv rechtstreeks inpluggen van mijn voorversterkertje van mijn gitaar. Een microfoon klinkt veel natuurlijker vind ik.

sleep_to_saturate
20 juni 2003, 11:21
klinkt mooi man, ik vind het gitaargeluid wel mee vallen, volgens mij heb je er ook een chorus overheen zitten, toch?

crypticon
20 juni 2003, 11:44
misschien n beetje laat maaar kan je mij de tab van t 'reclame'muziekje ff toesturen k vind m cool
crypticon@hotmail.com

the_only_mordred_fan
25 juni 2003, 00:41
OK, geen probleem. Ik ben mijn belofte nog steeds niet nagekomen naar die andere mensen die ook de bladmuziek willen, maar hier even de status:

M'n scanner is eindelijk geinstalleerd. Dat kut-ding werkte niet op XP en ik heb hem dus bij mijn ouders moeten installeren. Aangezien ik daar niet zo heel vaak meer kom, duurt het dus even voor je die bladmuziek hebt.
Maar goed dat terzijde, het komt eraan dus....

delphiro
25 juni 2003, 14:09
OFFTOPIC


Dat kut-ding werkte niet op XP
nee.. kut-XP werkte niet op dat ding

Ze hebben gewoon geen zin om al die oude drivers te implementeren. Terwijl Linux... blaat blaat blaat :-D

Een linux fan.

the_only_mordred_fan
29 juni 2003, 16:51
Ja, je hebt gelijk. Xp is klote wat dat betreft.
Anyway, ik doe mijn best.

Maar dat terzijde: ik heb weer een nieuwe mp-3 d'r op gezet "silver"
en het is een eigen compositie. Dus brand maar weer los met commentaar
Ook positief is welkom ha.ha

Negative K3 fan
29 juni 2003, 17:00
alsof je met linux wel een scanner kunt aansluiten zonder h4xx0r sk1llz, ik kon zelfs niet eens de soundcard, modem, netwerkkaart,m printer etc aan de praat krijgen laat staan een fucking scanner.

delphiro
29 juni 2003, 20:06
nee het is onder linux ook vreselijk moeilijk.... RedHat 9.. kies je scanner uit deze lijst.. ok... klaar, draaien maar.

Dat valt niet mee, nee

Negative K3 fan
29 juni 2003, 20:23
ik heb het niet over red hat 9 maar over SuSe 6.2 harde kern... daar wilded niks mee, en ik kreeg mnn PCI128 echt niet draaiend onder linux, in tegenstelling tot mn ess1886.

delphiro
29 juni 2003, 20:53
ja.. maar zo kan ik je ook vertellen dat windows 95 niet zoveel moderne dingen ondersteunt :cool:

RedHat 9 draait hier heerlijk met een SB Audigy en diverse hardware en als ik wil klussen kies ik een leukere distro als Debian of Slackware. maar volgens mij raken we errug off-topic :)

Crutch
24 september 2003, 23:01
please, stuur mij alsjeblieft het bladmuziek! :-D

btw, hoe heb je je gitaar gestemd op nickharper?

the_crutch@hotmail.com

dankjeweldankjeweldankjewel

crypticon
24 september 2003, 23:49
ik wil ook bladmuziek met name silver is goehoed:)

the_only_mordred_fan
26 september 2003, 17:08
De gitaar is getsemd in: D-A-D-Gb-A-D
Dit is een stemming die Nick Harper vaker gebruikt. Het is een open D stemming.

Ik vond het trouwens leuk om te horen dat Silver in de smaak viel. Het is een eigen compositie. Dus bedankt.

Martien
28 september 2003, 23:28
ik had je al gemaild, maar ik zou ook bijzonder graag jouw tabs willen hebben, echt mijn complimenten,

Crutch
1 oktober 2003, 00:10
Die Nick Harper valt eigenlijk best mee om na te spelen.
:lol:

the_only_mordred_fan
1 oktober 2003, 15:28
Oh ???

Ik vond het toch behoorlijk pittig.

Heb je 'm zelf uitgezocht, dat zou ik erg knap vinden.
Of heb je toevallig ook de bladmuziek kunnen bemachtigen ?
(hij stond in een issue van total guitar)

Ik wil jouw versie ook wel eens horen. Stuur hem maar eens op als je hem hebt opgenomen...

Crutch
3 oktober 2003, 19:49
dat blad koop ik ook vaak, welke oplage was het?

nee gewoon zelf uitgeprobeerd.

the_only_mordred_fan
4 oktober 2003, 12:00
Het was isue 65 uit januari 2000.

Misschien is ie nog te bestellen.
Maar ik heb hem inmiddels ook gescand voor wat mensen.
Wil je ook een copy ?

Crutch
6 oktober 2003, 12:33
Graag zelfs ik loop halverwege het liedje wel een beetje vast.

the_crutch@hotmail.com

bedankt

Br@mbo
11 oktober 2003, 20:35
kun je mij de bldmuziekb van silver sturen

bramdemulder@hotmail.com

ik had je trouwens al gemaild hierover maar zonder antwoord

the_only_mordred_fan
16 oktober 2003, 14:36
Als het goed is, hebben jullie de bladmuziek nu binnen. Althans ik heb ze opgestuurd...

Succes ermee in ieder geval. Silver zal ik nog proberen te "tabben", dus dit volgt nog.


gr.

Maarten